Roadtrip Down Under - deel 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Roadtrip Down Under - deel 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Roadtrip Down Under - deel 2

07 Maart 2017 | Singapore, Singapore

De weg naar Alice Springs, het 'midden van het midden', begint met een eerste 'korte' reisdag van 6 uur rijden naar Port Augusta. De dag daarna wordt de rechte weg door de red desert alleen nog onderbroken door Coober Pedy, een mijn-dorpje waar 95% van alle opaal van de wereld wordt gedolven. Naar Coober Pedy is het 8 uur en daarna is het nog weer 8 uur naar Alice Springs. Coober Pedy is wel speciaal....wij waren er precies met Kerst, dus het redelijk desolate plaatsje werd er nog wat onbewoonbaarder door. Op straat zwierven wat aboriginals, de opaalmijnen en cave-houses die normaal te bezoeken waren, bleken gesloten voor Kerst en bij het enige zwembad wat er was zaten alleen aboriginals en verder...was er weinig te beleven. Die aboriginals is echt wel een heel bijzonder volk...in ieder geval alleen al om te zien ;-) En we hoorden later het verhaal dat ze op een wettelijke tax staan van maar 4 biertjes per dag, dus in een bar moeten de bartenders bijhouden hoeveel bier iedere abo al gedronken heeft en als ze er 4 op hebben, mogen ze gewoon niet meer! Wij hebben solidair dus maar datzelfde aantal aangehouden ;-) en als kerstdiner heerlijke (..) pizza gegeten bij het restaurant van de plaatselijke benzinepomp...maar hey, dan vier je dus gewoon wél Kerst in Coober Pedy! :-) We besloten de volgende ochtend maar gewoon voor dag en dauw te gaan rijden. Ons grote(re) bed hielden we in stand en toen we vertrokken hebben we Koen en Britt van hun bed bovenuit naar het benedenbed gehaald, waar ze heerlijk dan nog even 2 tot 3 uur doorsliepen. Het klinkt misschien enigszins onverantwoord...de Highway in Australië afrijden met je kinderen gewoon slapend los in bed achterin, maar echt....als je 8 uur rijdt en in totaal slechts 4 tegenliggers hebt en verder dus in je campertje helemaal alleen op de snelweg alsmaar rechtdoor rijdt op de grote rode lege vlakte...is het echt wel veilig te noemen. En wanneer ze wakker werden, stopten we bij de eerste tank die we dan zagen, kochten een koude koffie en een broodje en dan kwamen de Donald Ducks en de IPods tevoorschijn en tuften we weer verder. Eigenlijk echt heel relaxed...! Dus waar ik me vooraf nogal druk over had gemaakt (3 dagen achtereen in de auto voor uuuuuuren...) bleek gelukkig eigenlijk heel erg soepel te gaan!

• 08 Maart 2017 - 06:40

Merel:

super om van jullie te horen
    opnieuw een fantastische trip !