Down Under Outback Roadtrip (Kerstvakantie '16) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Down Under Outback Roadtrip (Kerstvakantie '16) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Down Under Outback Roadtrip (Kerstvakantie '16)

07 Maart 2017 | Singapore, Singapore

Sinds we hier wonen, staat de Kerstvakantie voor ons gelijk met vakantie vieren in Australië...ik weet het, dat klinkt heel erg decadent. En sterker nog...dat IS het ook. Echt, I totally agree. Maar...als je 3 weken vrij hebt, 'vlakbij' woont, even weg wilt van het Aziatische wereldje én je weet dat het daar volop zomer is en dat het gewoon een heerlijk vakantieland is, dan begrijp je misschien dat het erg aantrekkelijk is om een retourtje Down Under te boeken om weer een ander stukje van dit machtige continent te kunnen gaan ontdekken. And so we did....again ;-)

Dit keer gingen we een enorme road trip maken. Veeeel kilometers met de auto de Outback in. Met als einddoel: Ayers Rock, oftewel: die grote rode rots Uluru...helemaal in het midden van Australië. Ook wel 'The Red Centre' genoemd, en niet voor niets. Daar in het midden van Australië is er niet veel anders meer dan rood zand, wat wildlife een enkele benzinepomp en dan, na bijna 3 dagen rijden: Alice Springs, het enige normale plaatsje in de Outback.
Maar we begonnen in Melbourne, van waaruit we eerst Great Ocean Road gingen rijden. We zijn nog een dag bij Bells Beach wezen surfen wat weer lastiger bleek dan het leek...kortom: meer in het water dan op de plank haha, maar wel weer erg leuk om te doen. Aan het eind van Great Ocean Road noordelijk gegaan naar National Park The Grampians. Een prachtig gebied, waar het nu nog erg rustig was: er waren meer kangaroos dan toeristen! Dag 1 hebben we een mooie wandeltocht gemaakt naar de Pinnacles. De volgende dag hebben we o.l.v. een gids een ochtend geklommen en abgeseild, wat erg gaaf was om te doen. Koen en Britt bleken aanleg te hebben en klommen heel handig als twee apen de berg op en neer. We hadden een fantastisch huisje in Halls Gap waar we paar keer een groot kampvuur hebben gemaakt en marsh mellows hebben geroosterd. Genoten van de mooie natuur: kangaroos, papegaaien en parkieten in de tuin en duizenden tjirpende cicades (soort krekels) in de bomen. Daarna doorgereden naar Adelaide waar we na een nachtje in een hotel de auto hebben omgeruild voor een camper. Vanuit hier zou onze Outback road trip gaan beginnen....