New Zealand (part 2) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu New Zealand (part 2) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

New Zealand (part 2)

04 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Volgende stop was de Fox Glacier, een uitgestrekte en toegankelijke gletsjer. Eerlijkheid is dat we eigenlijk een gletsjertocht hadden willen maken, maar Britt haalde de minimum leeftijdsgrens om dat te mogen doen helaas niet. Een zeer populair en ook wel erg gaaf alternatief was om een helicopter vlucht over de gletsjer en langs de indrukwekkende Mount Cook (hoogste berg in NZ: 3724m) en Mount Tasman te maken met als 'cherry on top' een heuse snow-landing op de gletsjer. Ik zal niet modest zijn, het was errug gaaf. Alleen al het feit eens in een helicopter te vliegen was bijzonder, maar zeker ook het uitzicht en de landing boven in het witte wonderland, was ook een fantastische ervaring. Onder het mom van, 'het kost wat maar dan heb je ook wat'...gewoon maar erg ervan genoten.
Na deze winterse ervaring verder zuidelijk gereden naar Wanaka. Leuke levendige plaats aan een mooi groot meer. Daar fietsen gehuurd en leuke tocht gemaakt. Natuurlijk ook naar het geroemde 'Puzzling World' museum, vol met optische illusies en puzzels en een mega groot 3D-doolhof. Leuke middag!

Na Wanaka door naar Te Anau, de 'gateway to' het meest bekende en beroemde fjordengebied van New Zealand: Millford Sounds. Ook wel eens benoemd als achtste wereldwonder, maar in ieder geval een World Heritage. Kortom: het bezoeken dus schijnbaar meer dan waard. We hadden op Oudjaarsdag een vroege boot tour geboekt, dus vroeg uit de veren om de lange kronkelweg in het gebied voor de files uit te kunnen rijden. Prachtige omgeving alleen al om er te komen. Het weer was inmiddels steeds wat minder aan het worden, want (the other way around!) hoe zuidelijker, hoe kouder. We hadden nog geluk dat de boottocht begon met een (enigszins waterig) zonnetje. Maar voldoende mooi helder licht om de kolossale bergen uit het water te zien rijzen met soms enorme watervallen. Op de terugtocht trok het dicht en begon het te miezeren, maar ach...dat hoort wel een beetje bij het weer in NZ, wat uiteindelijk normaal gesproken erg veel regendagen heeft (ook in de zomer). En tot dan toe hadden we de hele vakantie fantastisch weer gehad. Terug in Te Anau bleek dat er voor Oudjaarsavond (we waren helemaal vergeten dat het Oudjaar was!) een groot kampvuur en allerlei activiteiten zouden zijn in het park. Helaas ging het verder regenen, maar zijn we toch om half 12 er op af gegaan. Om het nieuwe jaar goed in te luiden werd er een mooi groot vuurwerk gedaan boven het meer. Maar daarna...snel naar ons warme bedje! De laatste twee dagen zaten we in Queenstown. Een leuke plaats wat erg toeristisch is omdat er zo veel te doen is. Het ligt ook weer erg mooi aan een lang zeer helder blauw meer. En...in een andere wijnstreek. Dus ook hier een wijntour gedaan met 3 proeverijen. Het bungee jumpen is hier ooit uitgevonden, dus dat wilden we ook wel eens in het echt zien. Het is wel erg scary hoog! En dus nee, we hebben het niet aangedurfd om te springen...Toen hebben we 'maar' de Luge gedaan. In S'pore is dat ook, maar hier was een veel grotere baan. Dus Koen en Britt verwend met een paar ritten naar beneden, wat ze geweldig vonden. ('Lugen' is met een ski-lift de berg op, waarna je op een soort skelter-bak een bochtige, heuvelige racebaan naar beneden rijdt. En dat gaat....hard!).

Zeer voldaan op 3 januari weer naar S'pore gevlogen. Mooie vakantie met mooie herinneringen.....en als het niet zo ver zou zijn, voor herhaling vatbaar ;-)

• 04 Februari 2014 - 10:44

Pien:

VEtklep!!
    Gaaf hoor. Er waren nog eens tijden dat over de Stadsbrink rennen een belevenis was!!!
    Kus, knuffels en nog een verlate verjaardagszoen voor KOen.

• 04 Februari 2014 - 13:00

Ruth Hoving:

Mooie reis, wij herkenden heel wat foto's van New Zeeland, waar wij met een camper zowel het Noordelijk als het Zuidelijk deel hebben verkend. Hopelijk kunnen wij eens verdere wederwaardigheden bespreken!

Hartelijke groeten,

Ruth en Luit.

• 04 Februari 2014 - 14:52

Marije:

Hahahaha het heet niet voor niets: the land-of-the-long-white-cloud!!! Maar ja, daardoor heb je wel heeeeel mooie natuur! Vooral die foto met die weerspiegeling van de bergen is echt wall-material!! Prachtig! Jullie staan er allemaal weer mooi op, echt genoten zo te zien, Gaaf!!

Hoe was Koen feestje?.... ik zeg : laat maar komen dat verhaal!
    Toedels!

• 04 Februari 2014 - 21:59

(^^) & (@@):

Wat een mooi uitgebreid verslag, met ook voor ons nog weer allerlei nieuws. Mooi dat muis dit allemaal mocht meemaken. In de NRC stond vanavond een ode aan fotoalbums en op deze manier komt er aldoor een mooi compleet aantal bladzijden bij. Ook dit zal weer een dik boek worden.