Instant vakantiegevoel op 6 vierkante km - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Instant vakantiegevoel op 6 vierkante km - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Instant vakantiegevoel op 6 vierkante km

18 November 2012 | Singapore, Singapore

Direct na de herfstvakantie hadden we ook nog een lang weekend vanwege Hari Raya, een van de vele moslimfeesten. Aangezien we in de herfstvakantie niet weg waren geweest en toch er even tussenuit wilden voordat de koude donkere dagen voor kerst weer beginnen (...), zijn we naar Pulau Sibu gegaan: een klein tropisch eilandje bij Maleisië. Het was dit keer wel erg relaxed geregeld, want het resort heeft ons donderdagmiddag om drie uur hier thuis voor de deur opgepikt en 3 uur later stonden we met de voeten in het zand en een welkomst cocktail in de hand op het eilandje. Sibu Island is niks meer dan 6 vierkante kilometer strand en tropische natuur met een klein vissersdorpje op de zuidpunt en dan dus een 'resortje' met 20 houten huisjes op palen op het strand aan het water. Dus geen wegen, geen auto's, geen drukte en zelfs nul-komma-nul bereik op de telefoons...heerlijk!!! Alleen zand, zee, zwemmen, snorkelen, boeken lezen, biertjes drinken en relaxen in de zon. Vanaf vasteland Maleisië bracht een klein open speedbootje ons in 20 minuten naar dit kleine paradijsje en kon het Grote Genieten beginnen. Er was toevallig nog een gezin van de Hollandse School die we nog niet kenden, maar met een jongen van Koen's leeftijd, een meisje van Britt's leeftijd en twee gezellige ouders kwamen we natuurlijk snel in contact en hebben we 3 hele gezellige, heerlijk relaxte dagen gehad. Waren er dan geen negatieve dingen over Sibu te noemen? Nou ja...op 'wat' zandvlooien en een joekel van een kokosnoot die BOEM zomaar pardoes uit de boom viel pal naast waar wij zaten in het zand na....nee, niet echt. Dus we gaan denk ik nog wel een keer terug, wie heeft er zin om mee te gaan??? :-)

• 18 November 2012 - 07:53

Judith:

ME, ME, ME, ME !!!
    Prachtig daar ..... x

• 18 November 2012 - 11:16

Annette:

Wat een stralende kinderen! Lijkt me heerlijk!

• 18 November 2012 - 14:26

Jan(neman):

Het lijkt me geweldig daar, heerlijk relaxed !!

• 18 November 2012 - 15:50

Merel:

ziet er heerlijk uit

• 18 November 2012 - 21:41

Annemiek (Bollie):

Opnieuw genoten van een mooie reeks foto"s en verslagen. Wat een indrukwekkende plekjes op de aardbol hebben jullie gezien. Fijn dat jullie het zo goed maken en wat een super hummels! Blijf genieten. Komt Sint ook in Signapore? Liefs Annemiek

• 19 November 2012 - 16:27

Chantal:

Dat ziet er geweldig uit daar, lekker zo'n weekendje!!

• 20 November 2012 - 11:22

Laura:

Gaaf zeg, wat maken jullie veel mooie dingen mee. Hier is ook alles goed onze bink is al weer acht maanden. Zo genieten echt een heerlijk mannetje. En natuurlijk werk ik nog steeds bij de kinderkamer

Liefs laura en een knuffel v siem

• 21 November 2012 - 15:14

(@@) & (^^):

Weer veel nieuwe foto's. Wonen er nog andere mensen op dat eiland, of alleen Robinson Crusoe?