Down Under met Kerst en Oud & Nieuw - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Down Under met Kerst en Oud & Nieuw - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Down Under met Kerst en Oud & Nieuw

24 Maart 2013 | Singapore, Singapore

Omdat de Hollandse School maar liefst 3 weken Kerstvakantie heeft, was dat een uitgelezen kans om weer eens wat van de wereld te gaan zien. En aangezien Nederland nou niet direct op ons lijstje stond, hebben we de kans gegrepen om naar Australië te kunnen gaan. Dat stond al lang heel hoog op ons lijstje van "Things to do and see", dus toen we 2 jaar geleden naar Singapore verhuisden wisten we één ding zeker: wij gaan ooit een keer Down Under! Vanaf hier is het immers nog redelijk te doen, al is Sydney toch ook nog 8 uur vliegen. We hebben een camper geboekt en besloten dat we in twee weken van Melbourne naar Sydney zouden gaan en daar dan ook Oud & Nieuw zouden vieren. We zijn de vakantie gestart met het opzoeken van een (hockey-)vriendinnetje uit Eindhoven die met een Australiër getrouwd is en hun 'zomer'-vakantie bij zijn ouders vlak onder Melbourne doorbrachten. We zijn zeer warm onthaald door de Potter Family met een heuse Australian "barbie" (een Barbecue natuurlijk, geen "Barbie-Barbie"), lekker koud bier, veel gezelligheid van ook spontaan aanwaaiende buren en bekenden, een goed bed en een heerlijk stevig ontbijt de ochtend na de 'night before'. Marije & Anthony en familie (..en buren en vrienden..): enorm bedankt, het was fantastisch!

Daarna naar Melbourne gegaan met de trein. Wouter had kaarten voor een cricket game geregeld in het grootste cricket stadion van Australië. Niet dat we veel van het spelletje zelf begrepen, maar de sfeer en het weer was geweldig en er waren tenminste weer eens wat echte cheerladies...De dag daarna konden we dan ein-de-lijk onze camper gaan ophalen. Dit was toch wel het moment waar Koen en Britt het meest naar uitgekeken hadden. De afgelopen vijf maanden kwam met grote regelmaat de vraag voorbij hoeveel nachtjes slapen het nog was voordat we de camper hadden. En dan zijn vijf maanden toch wel erg lang wachten...Maar nu was het dan zover. We kregen een mooie Britz Camper mee en we gingen op pad. We hadden besloten de kustroute te nemen met onderweg diverse stops bij bezienswaardigheden along the way: Phillip Island met de Penguin Parade (waar wij nauwelijks pinguins zagen omdat die beesten alleen voor de VIP-tribune bleken te verschijnen...), Koala Park, Burril Lake, Kangaroo Village, de Mac Drive waar de camper toch net niet doorheen bleek te kunnen :-) en diverse leuke plaatsjes en kustroutes. Vlak voor we naar ons eindpunt Sydney zouden gaan, zijn we wat meer landinwaarts gereden om naar Blue Mountains National Park te gaan. In één woord: prachtig. We hebben genoten van mooie uitzichten, leuke wandelingen, heerlijk weer en prachtige natuur. Echt een aanrader.

Op Oudjaarsdag reden we vervolgens naar Sydney en leverden we de camper weer in. Daarna de stad verkennen waar het al erg druk was omdat schijnbaar heel Australië naar Sydney komt om New Years Eve in de stad te vieren. We vonden spontaan een heel leuk restaurant wat van Jamie Oliver bleek te zijn. Heerlijk gegeten. We hadden afgesproken om 's avonds het vuurwerk te gaan bekijken met twee collega's van de Hollandse School (juf Dominique en meester Joris) die er toevallig ook waren en die we ook al bij de Penguin Parade tegen waren gekomen (en die wél kaartjes voor de VIP-tribune hadden...). Zij hadden via inside information van een plaats aan de andere kant van Harbour Bridge gehoord waar nog wel plek zou zijn: Balmain Park. Vanaf daar hadden we ook een 1e rangs uitzicht op het vuurwerk vanaf Harbour Bridge (HET vuurwerk, waar het allemaal om gaat). Uiteindelijk werd het ook daar nog druk, maar we hadden een goeie plek waar we eerst het zgn. 'kindervuurwerk' van 9 uur 's avonds bekeken en toen bleek dat Koen en Britt het erg goed deden, nog erg wakker waren en wij eigenlijk ook geen zin hadden om al weg te gaan, zijn we gebleven tot het échte vuurwerk om middernacht. Dat was inderdaad magnifiek en zeer groots opgezet en ging maar door. Fantastisch om mee zien! Maar ja, toen moesten we wel nog samen met die honderden anderen nog terug met de bus naar het centrum van Sydney. Het verliep allemaal echter erg rustig doordat het een alcohol-vrije zone was, dus geen dronken toestanden. De busrit duurde alleen wat langer dan gepland vanwege een opstopping waardoor we pas om 02.30 uur in ons hotel waren. Maar gelukkig helemaal geen jengelende of zeurende kids, ze vonden het allemaal wel mooi en stoer dat ze zo lang op waren. Uiteindelijk lagen ook zij dus pas om 3 uur in bed...ehum! Na gelukkig wel wat uitgeslapen te hebben, een goed ontbijt en wat espressootjes zijn we naar Watsons Bay gegaan met de ferry vanuit de stad. Het was blijkbaar de place to be op 1 januari want het was er nogal druk. Maar erg leuk, heerlijk zonnetje en lekkere Fish & Chips op het terras van een oud paviljoen aan het strand. De dag erna zijn we naar Bondi Beach gegaan. Het weer was alleen omgeslagen en het was erg koud en grijs. Maar hey, we've been there en hebben wat 'surf dudes' gezien :-) Verder in Sydney rondgekeken, waaronder natuurlijk ook de Rocks: het oude stadscentrum met leuke shops en restaurantjes. Vaak een van de ferries genomen die je goedkoop vanuit het centrum overal verderop in de stad aan land zetten. Prima sightseeing zo! En toen was op 3 januari de Down Under tour voorbij. Heerlijke vakantie gehad en ook dit land kunnen we weer van ons lijstje afstrepen....

• 24 Maart 2013 - 16:02

Judith:

Gaaf wijfie, echt gaaf! En wat is Koen toch ook een fantastisch manneke, die uitstraling op die pics is geweldig! x

• 24 Maart 2013 - 16:39

Ingrid, Fedde En Frutje (okt 2013):

Wat een geweldig verslag weer! Wat gaaf dat de kinderen op zo'n jonge leeftijd al zoveel zien en beleven! Vanuit nederland toch een beetje jaloezie! Dikke kussen voor jullie allemaal

• 30 April 2013 - 11:41

Rik:

Weer een heel erg leuke belevenis !! Blijft super om te lezen hoe het leven in de verre extra opgeleukt wordt met mooie trips. We kijken uit naar het volgende verslag !!! Rik