Zomer 2012 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Zomer 2012 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Zomer 2012

03 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Voordat ik dadelijk weer een jaar achterloop, maar weer eens even een update vanuit Singapore. Na de Paasvakantie (zie vorige blog) is er ook hier gewoon dagelijks leven geweest. D.w.z. gewoon school tot eind juni, playdates over-en-weer, verjaarsfeestjes, zwemles/tennisles/balletles, in het weekend lekker samen op pad zijn, naar het park of dierentuin of ergens wandelen/fietsen, zwemwedstrijden, gewoon rund-um-hause rondhangen en meestal vaste prik: op zondag aan het zwembad borrelen. Zo vlak voor de zomer helaas ook weer veel afscheidsfeestjes van vrienden (en vriendjes/vriendinnetjes) die weer terugkeerden naar Nederland of elders op de aardbol hun avontuur voortzetten.

En in juni natuurlijk ook hier de blamage van het EK voetbal meegemaakt.... Door het fijne tijdsverschil togen wij voor de eerste wedstrijd nog zeer optimistisch om middernacht naar de Hollandse Club. Koen mocht mee, dat was natuurlijk een geweldige ervaring: midden in de nacht op staan, oranje kleren aan te trekken, in het donker in de auto en terecht komen op de club waar wel 250 in oranje uitgedoste, hossende en bierende Hollanders het Wilhelmus gingen zingen....erg grappig! Koen met ogen als schoteltjes zo groot, vond een plekje naast 3 jochies uit zijn klas (een van de weinige kids die er waren) en zo zagen we met zijn allen....de eerste nederlaag. De volgende wedstrijd tegen Duitsland was midden in de (school)week om 3 uur 's nachts, dus na lang wikken en wegen toch maar 'gewoon' thuis op de bank. Koen voor de tweede helft toch maar weer uit bed gehaald....verloren ze weer! Beetje jammer de volgende dagen met al die Duitsers die hier ook op de Condo wonen natuurlijk... Nou ja, het vervolg van het EK kent iedereen. Voor ons wel handig dat ze er uit lagen trouwens, scheelde flink wat slaapgebrek! :-)

Begin Juli kwam mijn oud(st)e zus Florentine met gezin+aanhang. 6 man/vrouw sterk uit Nederland 5 dagen bij ons op bezoek, super gezellig! Ontzettend leuke dagen, veel gedaan en gezien en uiteraard eigenlijk wéér te kort :-) Na aankomst lekker decadent met een fles bubbels in de bubbels...: in het donker met bijna volle maan onder de palmbomen in het zwembad afkoelen van de lange reis, was een goed begin! Verder die dagen gaan fietsen op Pulau Ubin, wandelen, Mega Zip op Sentosa, Marina Bay Sands, Gardens by the Bay, roof top borrelen in Chinatown, concert in the Botanic Gardens, 'pedi/mani' voor de dames vs jungletocht voor de mannen en BBQ-en bij het zwembad. Daarna gingen ze ont-jetlagd en vol eerste ervaringen verder op hun reis naar Maleisie & Thailand. Het was super!

En diezelfde avond stapte ik met Koen en Britt in het vliegtuig naar Nederland. Drie weken Holland op z'n best: lekker fris weer (ik weet het: ik mag nooit meer zeggen dat ik zin heb in een koele NL-se zomer...want dan krijg je dit!) met zelfs de open haard aan. De bekende heimwee lekkernijen vonden weer gretig aftrek: frikadel, vanillevla, filet americain, bolussen en mosselen. Heerlijk om 'iedereen' (helaas ook dit jaar weer keuzes moeten maken...sorry voor hen waarbij het niet lukte om langs te komen, volgend zomer?) weer te zien. Laatste week haakte Wouter nog aan en toen waren we begin augustus ook weer thuis. Wij weer aan het werk, Koen & Britt nog een weekje vrij. En daarna dus weer gewoon RRR: rust-reinheid-regelmaat als in waar ik ook mee begon....d.w.z. gewoon school, playdates, verjaarsfeestjes, zwem- en tennisles, en in het weekend....gewoon ook RRR: 80's/90's Party op de Hollandse Club, Octoberfest Party op de Swiss Club en allerlei andere 'normale' pool-parties, oftwel: het gewone leven is weer begonnen :-)

• 03 Oktober 2012 - 15:47

Saskia:

Ha Hester,
    Leuk weer wat te lezen!
    Maar ik vond vooral de foto van Britt op de fiets leuk; inclusief knie en eleboog beschermers!!
    Die hebben ze bij ons alleen aan als ze geen skeeleren!
    Bye, Saskia

• 03 Oktober 2012 - 18:27

Janneman:

Ben blij jullie weer te zien, dank voor de foto's en volgend jaar weer naar Woensel, borrelen met zn allen. XX

• 03 Oktober 2012 - 22:32

Annemiek (Bollie):

Lieve Hester,
    Al lang, lang wil ik je een brief schrijven en wat foto's sturen. Helaas heb ik dit nog steeds niet gedaan, sorry. Ik denk regelmatig aan jullie: als we het over vakanties van lang geleden hebben, als we in Zeeland zijn, in relatie met hockey enz. Wat een mooi avontuur beleven jullie, super hoe jullie je overal weten aan te passen. Hier gaat het goed, maar meer zal ik schrijven in de beloofde brief. Groetjes voor jullie alle vier,liefs Annemiek

• 06 Oktober 2012 - 21:01

Emma:

Leuke foto's Hester! Groet uit Valkenswaard.x

• 14 Oktober 2012 - 16:15

Marije:

Wow wow wow....... there you are!!!! Super! Leuk! Top weer ff iets te horen! Hoef niet te vragen hoe het is... want je verhaaltje spreekt boekdelen! Hier ook alles top.... en ja hoor...... nog veel kouder dan in Juni-Juli-Aug..... Brrrrrrrrrrrrr.
    Spreek je!

• 01 November 2012 - 12:22

(@@) & (^^):

We waren uit de mailbox gerold van je blog, maar nu weer op to date. Die Megazip moeten we onthouden!! Verder nog een stel leuke foto's die ook voor ons nieuw zijn. Tot tzt