MTWK - deel 4, SLOT (jan/feb/mrt '12) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu MTWK - deel 4, SLOT (jan/feb/mrt '12) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

MTWK - deel 4, SLOT (jan/feb/mrt '12)

Door: Hester

19 April 2012 | Singapore, Singapore

Misschien vragen jullie je af waarom ik nu nog zo druk ben om deze 'verhalen uit den ouden doosch' te publiceren? Ik houd deze website in eerste instantie natuurlijk bij voor jullie, het thuisfront, maar daarnaast ook voor mezelf als een soort dagboek. Van de jaren Amerika heb ik er een boek van laten maken, wat met alle verhalen en foto's echt een mooie blijvende herinnering is geworden aan een paar bijzondere jaren! Dat is dus ook het plan voor deze Azie tijd...Vandaar: deel 4 van MTWK!

In de kerstvakantie werd Britt gevraagd voor een photo-shoot voor het "Young Parents Magazine", een groot en bekend Singaporees tijdschrift. Britt was via via ontdekt via een foto waarop ze met een vriendinnetje uit haar klas stond en zo werd ze benaderd. Het poseren ging niet helemaal vanzelf bij Britt, er was enige ontdooitijd nodig (en dat hier in Singapore..!). Ze kreeg 3 foto sessies: 1-tje van haar alleen en twee met jongetjes erbij. Het zou in het februari nummer komen en dus was het thema: Valentijn en liefde. Dus hoog romantisch gehalte: de kleren en de shoot. Enfin, zie de foto's voor het resultaat. Het was een hele happening op de redactie van Singapore's grootste uitgeverij en alles bij elkaar duurde het wel ruim 3 uur. Dus voor Britt was dit voorlopig een 'eens maar nooit weer' ervaring. Ach...tegen de tijd dat ze oud genoeg is voor HNTM (Hollands Next Top Model), praten we weer eens met haar :-)

Eind januari hadden we Koen zijn verjaardag: 7 alweer. Zijn feestje werd gevierd bij een indoor klim-muur. Koen vindt dat zelf erg leuk om te doen en met een klas vol over-actieve, hyper-energetische en zeer-bewegelijke jongens (die dus allemaal uitgenodigd werden), leek ons dat een goed idee. Daar zijn we enigszins van terug gekomen...! De leiding/klim-trainers hadden ook aardig wat moeite het 11-tal in de bedwang te houden. Daarnaast was de ietwat kleine ruimte niet alleen voor ons groepje, er kwamen die zaterdag ook voldoende 'gewone' leden en enthousiastelingen bij, allemaal locals. En tsja, die zijn nou eenmaal allemaal wat rustiger en beschaafder opgevoed, dus die hadden ook wat te zien. Enfin, het was allemaal voor de jongens geslaagd, maar wij waren ruim 2 uur stiekem blij dat iedereen heelhuids weer opgehaald werd en we nog een jaar de tijd hebben om na te denken wat we volgend jaar gaan doen (tips welkom!)....

Begin maart stond er iets heel gaafs gepland: een vader/zonen kampeerweekend op het eilandje Pulau Ubin. Drie jaar geleden gestart door 4 bevriende vaders met hun zonen, nu bleek de animo voor dit weekend exponentieel gegroeid te zijn: 32 papa's met in totaal 43 zonen zijn gaan kamperen. De voorpret onder al die jongens vooraf was te gek: een weekend waarin alles mocht wat normaal niet mag....welke jongen wil dat nou niet!!! Compleet met uitgebreide BBQ, genoeg limonade en snoep voor de zonen en genoeg bier en een heuse cocktailbar voor de vaders en 's ochtends een ontbijt inclusief gebakken eitjes met spek. En dat op een eiland waar bij de kampeerplek maar 1 kraantje was. Zo zie je maar weer...: die kerels kunnen het echt wel alleen zo zonder ons... :-)

Datzelfde weekend waren er de Aquaducks Championships: onze zwemclub die nog op drie andere locaties zit, organiseerde onderlinge wedstrijden tussen de vier Aquaducks clubs. Koen was dus aan het kamperen en kon er niet bij zijn, maar Britt mocht voor het eerst mee doen, in de '4 yrs old' leeftijdscategorie. En dat hebben al die andere tien 4 jarigen geweten. Hopla: 3x Goud voor onze Pluis! Op alle drie de te zwemmen disciplines (Freestyle, Breaststroke en Kickboard) zwom ze iedereen er dubbel en dwars uit. "Goud He?" zou er op haar badmuts hebben moeten staan...

Qua bezoek ook een leuke maand: In datzelfde weekend van het vader/zonen kamperen van Koen en goud zwemmen van Britt hadden we Leon uit good old studietijd Wageningen op bezoek. Hij had een cursus hier in Singapore en kon dit verlengen met een paar dagen bezoek bij ons. Erg gezellig en vanouds dat je er was Leon en ik hoop eigenlijk dat je binnenkort nog een keer een cursus hebt hier!

De week daarna kwamen Floor en Chris op bezoek, de zus en broer van Wouter. Hadden allebei huis en haard (gelukkig wel, dat laatste...letterlijk dan!) achtergelaten om eens te kijken hoe wij hier wonen en om Singapore te komen ontdekken. Na aankomst meteen naar het zwembad voor een verkoelende dip vergezeld door een verkoelende fles prosecco waarbij er echt precies op dat moment ook een verkoelende tropische onweers- & regenbui losbarstte: welkom in Singapore! Gelukkig verder goed weer gehad. Erg gezellige week, natuurlijk veel te kort....Ze hebben zowel met ons als met z'n tweetjes veel ontdekt, beleefd en gedaan, waaronder: Botanische tuinen, Arab Street wijk, Little India, Chinatown, Marina Bay, Tree Top Walk, Hollandse Club, de school en vooral ook...ons zwembad -tig keer bezocht. Vervolgens zijn ze met Wouter nog een paar dagen naar Tioman in Maleisie gegaan: tropisch genieten! Kortom: super dat ze er waren!!!

Brengt mij bij het eind van deze inhaalslag sinds vorig jaar juni. Doel is om nu gewoon de boel weer eens bij te houden...dus zeer binnenkort meteen maar het verslag van onze Paasvakantie in Cambodia!

• 19 April 2012 - 06:15

Chantal:

We zijn weer helemaal bij Lammie! Gelukkig lezen we op facebook en what's app ook nog wel eens wat ;-). leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en doen daar. Spreek je gauw!!

• 19 April 2012 - 20:24

(@@) & (^^):

Toch ook voor ons weer een boel nieuwe foto's. Wat is Kickboard voor een slag?

• 24 April 2012 - 18:49

Annette:

3 keer goud! prachtig! Leuk die foto's!!! liefs!