Kerstvakantie Perth/Margaret River (deel 1) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Kerstvakantie Perth/Margaret River (deel 1) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie Perth/Margaret River (deel 1)

22 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Drie weken kerstvakantie maar eigenlijk zin in een lekkere echte zomer-zon-vakantie ;-) Al veel positieve verhalen over gehoord en dus...: twee en halve week Down Under, dit keer: Perth en Margaret River gebied. Kenmerkend voor dit gebied: prachtige kusten, mooie natuur en de heerlijkste wijnen. We huurden een camper en off we went. Toevallig kwamen we bij de camper-ophaalplek mijn collega Rebecca tegen en bleken we met Kerst op dezelfde camping te staan. Dat was gezellig! Later in de vakantie zochten we nog een stel vrienden uit S'pore op die ook op vakantie waren in dat gebied en aan het eind streken we neer bij Britt's beste vriendinnetje die net in Augustus naar Perth was verhuisd. Kortom: toch nog een beetje Singapore gevoel in Australië.
Wat moet je verder natuurlijk vooral doen in Australie: surfen! Dus hebben we twee keer surfles genomen. Dat was nog niet zo makkelijk!!! We lagen meer in het water dan dat we heel cool torenhoge omrollende 'tidal waves' bedwongen, maar het was wel erg leuk. En kwam Koen nog best ver! Verder doen zoals de Aussies: gewoon aan het strand, in het park of wherever de 'barbie' aansteken. Lekker stuk (kangaroo!) steak erop gooien, zak sla, vers stokbrood en flesje koude witte erbij en genieten. And there comes the camper in handy...alles heb je gewoon de hele tijd bij je: tot aan de gevulde koelkast aan toe! We hebben genoten, twee en halve week wolkenloos strakblauwe lucht, 25-30 graden, veel azuurblauw helder water, poederwit zand, uitgestrekte sand dunes en giant trees...klinkt toch meer als zomervakantie dan kerstvakantie, het blijft een rare gewaarwording! Last but not least natuurlijk nog dit....: iedereen een heel goed, gezond en gelukkig 2015 gewenst!

(Meer foto's in deel 2!)

• 24 Januari 2015 - 10:38

Saskia:

Hoi Hester en family, Wat een prachtige foto's! Leuk om te zien.. jaloers ;)