Zomervakantie - Herfstvakantie 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Zomervakantie - Herfstvakantie 2014 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Zomervakantie - Herfstvakantie 2014

08 December 2014 | Singapore, Singapore

Wederom inhaalslag van 'slechts' half jaar: zomervakantie in NL en herfstvakantie S'pore en alles wat daar tussendoor gebeurt. Zomer: dit jaar zelfs 4 weken naar Nederland, dus iets meer tijd voor alles en iedereen zou je denken. Niets is minder waar! Er is langzaam maar zeker een nieuw fenomeen bij gekomen in de serie 'wie bezoeken we allemaal als we weer in Nederland zijn', nl.: ex-Singapore vrienden. Dus naast familie en good old friends, 'moeten'...nee: willen! we nu ook vrienden opzoeken die we de afgelopen jaren hier gemaakt hebben en weer in NL wonen. Dus 4 weken lijkt lang, maar is het niet. We hadden weer een druk programma! Ook stond er al twee jaar op het verlanglijstje om naar de Efteling te gaan. So we finally did. Ook werd er dit jaar lustig door gewerkt door W en H. Op de mini camping waar we WiFi ("wiefie" zoals jullie in Nederland zeggen :-) ) hadden, zaten we met onze MacBooks tussen het afwassende campingvolk onze vele mails te beantwoorden. Het moet niet veel gekker worden! Gelukkig was het weer heerlijk, super zomerweer en en hebben we weer genoten van al het moois en lekkers en leuks wat Nederland te bieden heeft!

Bij terugkomst in S'pore heb ik nog een paar dagen de laatste hand gelegd aan alle bouw- en verbouwperikelen op de HSL en toen konden we er toch nog even lekker met ons vieren tussenuit: we konden zomaar nog een lang weekend naar Tioman gegaan. Lekker gelezen, gesnorkeld, koude biertjes gedronken en van de jetty gesprongen. Zo fijn!

De herfstvakantie kwam al 6 weken na begin van het nieuwe schooljaar. Wouter had verplichtingen met werk, dus we konden niet op pad. Er was echter een leuk alternatief: Koen ging 4 dagen op zeilkamp bij de Singapore Changi Sailingclub. Vier hele dagen in een Optimist. Hij vond het geweldig leuk, dus voor herhaling vatbaar (in Nederland van de zomer?). En Britt mocht aangeven wat zij graag wilde doen met mama thuis. Dat was een makkelijke keus voor haar: shoppen en naar de 'nagellak-studio'. Dus dat hebben we dan ook uitgebreid gedaan! Erg gezellige moeder-dochter dagen ;-)

Verder tussen de vakanties door vermaken we ons op school, met werk en met sporten. Koen zwemt, waterpolo't, tennist en hockeyt, Britt zwemt, tennist en hockeyt, Wouter reist veel (...alsof dat zijn hobby is...!) en tennist en ik hockey en tennis. Kortom: we vervelen ons hier nog steeds niet... :-)