Herfstweekend op Pulau Bintan - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Herfstweekend op Pulau Bintan - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Herfstweekend op Pulau Bintan

05 November 2013 | Singapore, Singapore

De herfstvakantie zijn we voor de verandering eens lekker thuis gebleven omdat Wouter natuurlijk gewoon moest werken maar stiekem wel zelf op reis was (...what's new...). Voor ons achterblijvers heerlijk om ook gewoon eens in pyjama een groot deel van de ochtend lekker met de Lego te prutsen, te knutselen of zelf vanillevla proberen te maken...kortom: prima dagen. Maar we wilden toch nog heeeel eventjes er met z'n viertjes op uit. Gewoon een weekendje uitwaaien op Terschelling zeg maar, maar dan hier.

Dus gingen we van vrijdagochtend tot zondagmiddag naar Bintan: een Indonesisch eilandje vlak onder Singapore, twee uur varen met de boot en dan nog een uurtje met de auto naar de zuid-oost punt van het eiland. We hadden een zogenaamd Adventure Resort geboekt waar we (...maar vooral Koen en Britt!) allerlei sportieve activiteiten konden doen: palmboom klimmen, bungyjumpen vanaf de top van een (hoge!) palmboom, de zgn. 'flying fox': een zip-line van de top van een klimwand tot in het water, kanoën en iets stoers wat ze 'boom-netting' noemen: vanaf een varende boot in de visnetten springen en hierin lekker door het water meegetrokken worden. De foto's zeggen voldoende: het was lekker actief, uitdagend en op recht grensverleggend spannend!
Er waren nog twee andere gezinnen met kids en aan het eind van de dag werd er door iedereen gevoetbald op het veldje. Het overnachten was helemaal top: in een rond houten huisje op palen in het water. Erg idyllisch en bijzonder! Zie verder de foto's...

• 05 November 2013 - 10:57

Marije:

STOER!!!!
    .... en wat een prachtige huisjes.... dan is vrij-zon toch veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te kort ;-)
    ik ga ook een weekendje 'Terschelling' boeken denk ik, kijken of ik zoiets vind ;-)

• 05 November 2013 - 11:41

Sas:

Dat ziet r leuk uit, is dat n nieuw resort, want ik ken m niet! Dikke kus, Sas

• 05 November 2013 - 12:25

Suus:

Waaaa wat gaaf daar zeg! Zo mooi allemaal! Genieten! Liefs uit Eindhoven!

• 05 November 2013 - 12:37

Fam Kotte:

Jeetje....wat zien jullie toch mooie plaatsjes op de wereld........ben niet jaloers hoor. Hahahahaha

• 05 November 2013 - 18:50

Merel:

toch ff net anders dan uitwaaien op terschelling!! mooi hoor

• 06 November 2013 - 10:36

Chantal:

Een soort weekendje Terschelling met bezoek aan een klimbos, maar dan toch heel anders........... wauw! Dat ziet er geweldig uit!!

• 06 November 2013 - 20:56

Sanne Lammes: