ZOAT in Bangkok - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu ZOAT in Bangkok - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

ZOAT in Bangkok

15 Januari 2016 | Singapore, Singapore

Koud 4 weken terug uit China stond voor mij het ZOAT in Bangkok alweer voor de deur. Voor wie het begrip "ZOAT" nog niet kent of vorig jaar mijn relaas van het ZOAT in Hong Kong gemist heeft, dit is het jaarlijks terugkerende Zuid-Oost Azië Tournooi. Georganiseerd door en voor alle Nederlandse hockeyers in Azië. Dit jaar dus in de Thaise hoofdstad Bangkok. En omdat moeders maar 1x per jaar zonder de kids op stap gaat, nemen we het er meteen maar een klein beetje van... :-) Dus op donderdagochtend heel vroeg met een paar meiden vertrokken om vervolgens pas zondagnacht weer veilig met beide beentjes (en wederom met kampioensbokaal!) terug op Singaporese grond te staan.

Donderdag direct na aankomst met ons 6-en dé 'Co van Kessel Bangkok Biketour' gedaan. Dat is een 5 uur durende fietstocht door de authentieke buurten en kronkelende straatjes van de binnenstad en over de landweggetjes van het buitengebied van Bangkok. Inclusief een tocht in een longtail boat over de rivier en uitgebreide Thaise lunch op een bootje in een kanaal. Heel erg afwisselend, echt een gewéldige fietstocht en deze staat dus echt in mijn top 10 van dingen die je eigenlijk gedaan moet hebben in je leven... Na afloop ingecheckt in het hotel en meteen een uitgebreide massage genomen in de salon naast het hotel. Een uur massage voor nog geen 10 euro! Ongelofelijk toch? Dus dat was genieten!!! Daarna met z'n allen wat gegeten en geborreld om vervolgens heerlijk onder een fluffy fris wit dekbedje te kruipen...

De volgende dag met een aantal uitgebreid ge-sight-seed (?) door Bangkok. Veel gelopen en dus ja...dan moet je uiteraard de dag afsluiten met een...voetmassage :-) Ondertussen druppelden langzaamaan alle hockeyers binnen in het ZOAT-hotel. De organisatie regelt bij een goed hotel een flinke korting zodat vrijwel alle 300 deelnemers daar dankbaar gebruik van maken wat dus een gezellige drukte is in het hotel. 's avonds was de traditionele borrel en BBQ bij de Residentie van de Ambassadeur. Na afloop stonden er veertig Tuk Tuk's klaar om iedereen naar de afterparty in de stad te tuktukken. Een mooie rooftop, maar te weinig bier. Dus toen alles op was maar lekker naar ons hotel terug. Zaterdag begon het tournooi. Op drie perfecte natuurgrasvelden heerlijk gehockeyd. Alles is geregeld: van een massage tent met 5 Thaise dames voor de gratis voetreflex (hoe vaak je maar wil!) tot aan alle drank - van fris tot verse smoothies, espresso's en 's middags bier en wijn - tot uitgebreid Thais lunch- en dinerbuffet en voor tussendoor heeeeeeel veel pepernoten, schuimpjes, stroopwafels en zitzakken om te loungen langs de lijn. Kortom: zo'n fijn tournooi dat ZOAT! 's Avonds voordat de voetjes van de vloer zouden gaan nog even....een massage bij het hotel en toen omgekleed voor The Full Moon Party. Iedereen werd heel comfortabel weer in bussen vanaf het ZOAT hotel naar de feestlocatie gebracht. Fantastisch feest met top band en free flow drank. En na afloop fijn het bussie instappen en bij het hotel zo hopla je bedje in rollen. Het mooie aan het ZOAT: hoe laat het ook geworden is 'the night before' en hoe veel drank er ook in gegaan is...iedereen zit gewoon om 8 uur 's ochtends heel fris en fruitig (ehum) weer aan het ontbijt buffet in het hotel. Je stapt na een paar extra espressootjes het busje weer in en je wordt vanzelf weer afgezet bij de velden. Zondag nog hele dag lekker gehockeyd wederom in de volle zon en 35 graden (....hoe doen we het?) en jawel...: ook dit jaar wonnen we met Singapore damesteam de beker! Dus 's avonds stapten we met rood verbrande koppies, wat spierpijn, moe maar zeer voldaan met z'n allen in het vliegtuig terug naar Singapore....Kijken of we de cup kunnen behouden volgend jaar in Jakarta!

• 15 Januari 2016 - 10:09

Pien:

Lijkt wel Piet Jan Knor, zonder rooftop!