Met terugwerkende kracht-deel 1 (juli/aug/sep '11) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Met terugwerkende kracht-deel 1 (juli/aug/sep '11) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Met terugwerkende kracht-deel 1 (juli/aug/sep '11)

Door: Hester

01 April 2012 | Singapore, Singapore

Hoog tijd voor een update!

Don't ask why it took so long....ik vind het zelf ook schandalig dat ik jullie zo lang van nieuwsfeiten en foto's van het Singapore front heb onthouden. Kan eigenlijk maar één goed excuus bedenken: time just really flies when you're having fun (of gewoon druk bent met de dagelijkse dingen...), da's wel duidelijk! Anyway, ik zal in een paar korte verslagen het afgelopen half jaar 'bijwerken'.

De maand juli zijn we (natuurlijk) in Nederland op vakantie geweest. Dat had nogal wat 'voeten in aarde' en 'liep niet zo soepel' omdat ik een dag voor vertrek even fijn mijn kleine teen brak door tegen een ligbed bij het zwembad aan te lopen (overigens de meest voorkomende expat-kwaal hahaha!). Maar na twee weken enigszins mank lopen in een fantastisch oubollige ergonomische fysioschoen kon ik me wel weer redden. Gelukkig was het toch geen strand- en teenslipperweer, dus daar miste ik niks aan. Nee, de zomer in NL was niet echt zomer, maar eerlijk gezegd was die frisse Hollandse temperatuur wel een verademing juist. De temperatuur en vochtigheid in Singapore blijft wennen. Het is gewoon dagelijks gemiddeld 30 graden met soms 'uitschieters' naar het voor ons al bijna koude 27 graden tot het tropische 33 graden en 'alles' daar tussenin. En de tropen zouden de tropen niet zijn zonder de extreme vochtigheid die je dagelijks omringt. Veel tropische regenbuien, waarbij het dus echt in korte tijd met een enorme bakken tegelijk naar beneden komt, soms vergezeld van werkelijk ongelofelijk keihard knetterend onweer. Maar 24 uur per dag, 7 dagen per week is het dus deze zelfde hoge temperatuur. Dus Nederland met lange broek en dik vest aan beviel goed. Om niet teveel in herhalingen van vorige zomervakantie ervaringen te vervallen, alleen een korte opsomming van waar we van genoten hebben: familie en vrienden, (veel) vanillevla, fietsen over de hei, boswandelingen, eten bij de molen, krabbetjes vangen, BBQ-en, Hema, bolussen, kanoën en natuurlijk nog veel meer fijne Hollands Glorie momenten. Daarnaast helaas ook doktersbezoek en ziekenhuisbezoek omdat Britt ziek werd. Na enige onderzoeken en diagnoses bleek ze uiteindelijk Kinkhoest en Mycoplasma te hebben, wat resulteerde in 3 verschillende antibiotica kuren tegelijk en weken van slapeloze nachten (voor haar en voor ons). Zwaar onder de 'drugs' sliep ze godzijdank in het vliegtuig terug wel de meeste tijd.

Begin augustus, weer terug in Singapore, mocht ik ook mijn 40e verjaardag vieren. De dag zelf met ons viertjes lekker op Sentosa aan het strand en een weekend later een gezellige borrel hier op het dakterras gegeven. Half augustus startte ook school natuurlijk weer en met Koen in groep 3 en Britt in groep 1 en moeders op de administratie zijn we sindsdien weer dagelijks druk op de HSL. Tel hier de 2x per week zwemlessen, schaakles, ballet- en tennislessen bij op en jullie begrijpen waarom het een half jaar geduurd heeft voor ik weer eens wat van me liet horen! :-)

Eind augustus kwam ons eerste bezoek uit NL: 'Marlijn & Jaap on tour in Asia' kwamen een paar dagen ont-jet-laggen bij ons. Super leuke en gezellige dagen gehad en ze uitgerust op de trein naar hun volgende bestemming in Maleisië gezet.

Eind september was de Formule 1 in Singapore. Samen met Sascha en Han en een paar goede oordoppen dit enorme kabaal weerstaan. Niet te geloven wat een herrie! Maar wel erg gaaf om ze zo door de straten van het centrum te zien (en horen!!) scheuren.En tsja...door hun snelheid dus niet echt lekker vast te leggen op camera, maar geloof maar dat het echt was. Ook optreden van Shakira wat om middernacht de verjaardag van Wouter goed inluidde was geslaagd. Lekker koud Tiger biertje erbij, prima...!

Heb nog steeds problemen met foto's uploaden, de combinatie van deze waarbenjijwebsite en een Mac is nog niet helemaal top, dus vandaar nu ook dus pas weer wat beter-laat-dan-nooit en inmiddels redelijke 'vintage pics' voor jullie.

En binnenkort meer inhaalnieuws, dan komt eerst okt/nov/dec en daarna ook nog jan/febr/maart jullie kant op! :-)

• 01 April 2012 - 16:34

Suus:

He Hester,

Regelmatig denk ik nog wel eens aan jullie. En ja, ik weet hoe dat gaat........dat tijd vliegt!
    Ik herken de clubjes en trainingen: zwemlessen, balletles, voetbaltraining, voetbalwedstrijden etc. Ja ja, en onze 4e mooie aanwinst Jill hobbelt hier gewoon in mee........Inmiddels alweer bijna 6 maanden. Britt is ook ontzettend groot geworden op de foto, wat een mooie meid! Leuk om die foto's te zien. Marco gaat nog regelmatig op reis, meestal naar de States en weinig richting Azie. Gelukkig nu even wat rustiger met reizen, want in de periode november, december was het hier gekkenwerk met al dat reizen. Voor jullie allen een hele dikke knuffel en we gaan jullie volgende verslag zeker weer lezen! Veel groetjes uit Veldhoven

• 01 April 2012 - 17:26

Laura:

Hoi hester,

Dat is lang geleden, ken je me nog?haha
    Wat leuk om weer wat van jullie te lezen en te horen.
    En wat fijn dat het zo goed bevalt.
    Wat zijn de kids al groot zeg!!!
    En wt vliegt de tijd ik ben twee weken geleden bevallen van een prachtige zoon Siem!!! Echt helemaal geweldig.
    Ik heb trouwens een nieuw emailadres laurabruining@hotmail.com

Liefs laura

• 01 April 2012 - 18:45

Annette:

Super Hester! Kijk uit naar je vervolg verhalen! Liefs! Annette

• 02 April 2012 - 07:13

Ingrid En Fedde:

Geweldig om weer eens te lezen hoe het met jullie gaat. (al is het intussen al weer "oud" nieuws! ;) )Kan niet wachten op de volgende update!
    groetjes