Barack Obama, NL bezoek, Halloween en Thanksgiving - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Barack Obama, NL bezoek, Halloween en Thanksgiving - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Barack Obama, NL bezoek, Halloween en Thanksgiving

Door: Hester

24 November 2008 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Zal meteen maar with the door in the house vallen waarom het weer zo lang geduurd heeft. We hebben natuurlijk weeeeeeeeeeeeken feest gevierd hier in the hometown of the President-Elect: Mr. Barack Obama....yeah Chicago rules! ;-) Enfin, nieuws en feiten over de hele verkiezingsstrijd en de days after hoef ik niet te gaan vertellen, want ik geloof werkelijk dat jullie en hiermee bedoel ik het gros van de lezers in NL maar ook de rest van de wereld (zo zijn er trouwe fans van deze site in Singapore, Shanghai, Engeland en Duitsland...) meer en dan bedoel ik ook echt MEER dan genoeg hiervan hebben meegekregen. De laatste roddels over Sarah Palin zal ik jullie besparen...

Op de dag van de verkiezingen was er ook veel belangrijker bezoek wat arriveerde in Chicago: papa en mama Lammes! Zij hebben een kleine week kunnen genieten van ons nieuwe leven en onderkomen hier. Gelukkig overwegend goed weer, nog echt wat laatste restjes van Indian Summer pracht kunnen zien, een echte Big Hug gekregen van de juf van Koen, een warning van een security-officer, gebruik gemaakt van een Doggy Bag en genoten (ehum) van de Amerikaanse keuken. Uiteraard hebben ze Chicago 'gedaan' en verder Lake Michigan, de speeltuinen, SuperTarget en andere hypermarkets en de Mall. En tussen alles door genoten van het hier zijn en van Koen en Britt die natuurlijk best al weer erg veranderd waren maar gelukkig opa en oma direct herkenden! Kortom: ze hebben een goed beeld van ons nieuwe leventje hier gezien en wij hebben genoten van hun aanwezigheid en genieten nog na van de kaas, pepernoten, ontbijtkoek, appelstroop, chocoladevlokken, vruchtenhagel en wat er nog meer in de koffer zat...mjammie!!!

Wel raar: die week was het maandag en dinsdag nog 23 graden en lagen we nog in T-shirts in de tuin, dat weekend was het ineens 0 graden! Temperaturen schommelen hier als een gek. Maar nu is het een paar dagen al rondom vriespunt, maar wel overwegend strakblauw en zon.

Het holiday season is begonnen, want na Halloween staat deze week Thanksgiving voor de deur. Dat betekent dus met de familie eten. We zijn al uitgenodigd bij de overburen en bij de baas van Wouter. Wat wij gaan doen deze dagen? Schoen zetten! Want dat proberen we wel er in te krijgen, maar na wat eerste enthousiaste afleveringen van het Sinterklaasjournaal via 'Uitzending gemist', is de interesse weer helemaal weg bij Koen. Dus tsja...misschien moeten we dan toch maar de Christmas Stocking aan de openhaard gaan hangen?

What else...niet zo veel nieuws. Behalve dat we nog steeds erg aan het zoeken en orienteren zijn voor de goede/passende school voor Koen. We willen toch kijken of hij wat langer dan de 3 keer twee-en-half uur naar school kan. Hier gaan de kinderen met 5 jaar pas halve dagen naar school en met 6 jaar pas hele dagen. Tot die tijd kun je dus 3 'halve'dagen pre-school regelen of een kinderdagverblijf. En we denken dat Koen (als hij dadelijk 4 jaar wordt in januari) wel echt toe is aan meer school en uitdaging, dus we proberen of we dat ergens kunnen regelen via bijv. Montessori die wel soms bijna hele dagen bieden of een pre-school gecombineerd met kinderdagverblijf waarbij ze dan wel vanaf 4 jaar hele dagen 'onderwijs' a la het Nederlandse groep 1 en 2 krijgen. Nou ja, puzzelen dus nog.

En ik krijg nog vaak de vraag of het MIJ nou ook echt goed bevalt of dat ik maar een mooi zonnig verhaal vertel hier op de site... Nou echt, honestly en eerlijk: ik ben overwegend gewoon domweg aan het genieten! Tuurlijk zijn er soms momenten dat ik ook echt even niet meer weet wat ik nu moet ondernemen met Koen en Britt, maar dan bedenken we wel weer wat en bovendien kunnen we nu nog veel naar buiten, dus gek genoeg vliegen die dagen eigenlijk voorbij en mis ik het werken an sich nog niet heel erg, de collega's en gezelligheid daarentegen wel natuurlijk. Maar verder...vind ik het stiekem best lekker om niets te hoeven en te genieten van alles hier en zeker dus ook van Koen en Britt. Ik heb nu nog overwegend het vakantiegevoel en probeer echt te genieten van de gedachte dat we met z'n allen een gigantisch mooi avontuur zijn aangegaan en dat het een kans is die we proberen zo mooi en leuk mogelijk voor de komende 3 jaar in te vullen. Maar besef me ook echt dat er zeker ook nog dagen of weken zullen komen waarop een van ons zal denken...."What the ### am I doing here!". En dan melden we ons wel per mail, telefoon, Skype of via deze site...!

Tot de volgende keer!

p.s. Heb even wat problemen met meer foto's plaatsen...hoop het a.s.a.p. op te lossen, hou de site dus in de gaten want wil er flink wat foto's opzetten dan! Je kunt trouwens in de linkerkant van deze site je emailadres achterlaten, dan krijg je automatisch bericht als ik een update (dus ook nieuwe foto's) plaats.

• 25 November 2008 - 04:54

Sas:

Dag lievies!
    Leuk he bezoek krijgen uit NL, vinden wij ook altijd super en dan natuurlijk ook alle lekkere NL lekkernij! Geniet van de laatste restjes herfst en de aankomende winter. wij gaan straks maar weer eens zwemmen... haha! En vanavond de schoen maar weer eens zetten en sinterklaas liedjes zingen... ;-)Veel liefs uit Singapore, Sas, Han, Elke & Timo XXXXXX

• 25 November 2008 - 08:00

Bommeltje:

Ha meisie,

Goed om weer een leuk verhaal van je te lezen. Ben nu ziek thuis ;-( , maar daardoor alle tijd om dit te lezen! De Red krijg je vanaf deze maand als het goed is. Geniet van dit echt Amerikaanse "holiday" seizoen. Veel Sinterklaas/Santaclaus plezier! liefs Bom

• 25 November 2008 - 08:03

Bommeltje:

Ennuhh bereid je maar voor op die meters sneeuw (met jou oprij-laan), hier hebben we het eerste pak gehad. Is natuurlijk wel op zijn Hollands al weer bijna weg zoals je begrijpt! X

• 25 November 2008 - 08:20

Marlijn:

Goeie berichten allemaal! Leuk weer even een update gehad te hebben. Groeten uit een wit Nederland, liefs Marlijn

• 25 November 2008 - 08:40

Monique:

Wat een heerlijk vrolijk verhaal weer - en wat goed om er meteen bij te lezen dat het ook allemaal oprecht is! ;-) Fijn dat jullie het zo ontzettend goed naar jullie zin hebben daar. En zo'n koffer met eetbare 'souvenirs' uit Nederland, heeeerlijk zeg... (en dat geldt natuurlijk ook voor de visite vanuit Nederland)
    Dikke kussen van ons aan jullie!

• 25 November 2008 - 12:05

Bregje:

Och wat fijn om weer wat van jullie te horen! En een erg 'plezant' verhaal!
    Sinterklaas is hier nog wel hartstikke populair, alle winkels liggen vol met chocoladeletters en pepernoten. Ook de brievenbus stroomt over van de reclamefolders! Hoop alleen niet dat hij van de daken valt...het is hartstikke koud hier en het heeft al gesneeuwd en gevroren. De wedstrijd tegen Maastricht (nu voormalig nr. 1 :D) hebben we deels in de sneeuw gespeeld!! Daarna natuurlijk file-rijden terug naar huis (2,5 uur over gedaan!).
    Veel plezier met de feestdagen daar!

Liefs Bregje

• 25 November 2008 - 17:08

Laura:

Hoi Hoi

Wat leuk om weer een uitgebreid verhaal van jullie te mogen lezen!!
    Fijn dat jullie het allemaal zo fijn hebben en vol op genieten!Wat fijn dat opa en oma / papa en mama over zijn gekomen!
    Dikke kus voor Britt en Koen
    groetjes Laura

• 25 November 2008 - 19:42

Ingrid:

Hey Hallo,
    Als allereerste natuurlijk Happy Thanksgiving! Ik heb dat jullie enorm hebben genoten van de kalkoen, de cranberry sauce en de pumpkin pie! Hier in Nederland ook nog steeds erg koud, en hier en daar ook glad. Toen ik vanmorgen een bochtje naar links wou maken, ging mijn auto rechtdoor, en bij het remmen draaide ik een rondje, niet echt fijn dus!
    En Wouter, een heel stuk A2 was vanmiddag dicht vanwege een gekantelde vrachtwagen, ben dus maar blij dat je daar niet meer overheen hoeft!
    Talk to you soon!
    Dikke knuffels van Eend!

• 26 November 2008 - 14:00

Suus:

Jaaa leuk om weer van jullie te horen!! En wat goed dat jullie sinterklaas er in houden, echt doen hoor! En peper het er maar extra goed in bij de kinderen want pakjesavond is laatst nog benoemd tot de nummer 1 traditie van Nederland!
    Wat leuk om te horen dat opa en oma nu al zijn langsgekomen!
    Hier gaat alles prima! Ik woon inmiddels in Utrecht en heb mijn eerste tentamens gehaald, hoera! En je hebt het natuurlijk al gehoord maar afgelopen weekend zijn wij de inmiddels oud-nummer 1 gepasseerd, we staan nu bovenaan in de competitie!!! Nog twee wedstrijden voor de winterstop en als we die winnen zijn we winterkampioen! Ole! :D
    Fijne sinterklaasdagen alvast en tot mails!!! Liefs

• 26 November 2008 - 21:11

Merel:

Ha hes en fam
    goed om up-date te lezen
    tja sinterklaas ia lom aanwezig, noor heeft schoen weer voor de schoorsteen staan, moet dadelijk naar zolder om uit geheime kast een kadootje te vissen, leuk hoor
    Afgelopen zaterdag hadden we noor's 5e verjaardag, mega mindy party, niet te vinden op uitzendinggemist denk ik

tot mails

groet merel

• 28 November 2008 - 12:55

Annette:

ha Hester, leuk weer een update! Neem zelf altijd een ladinkje Sinterklaas cadeau papier mee uit NL... Al Bente's schoencadeautjes zitten in hetzelfde papier... A.s zondag Sinterklaas 'life' in Cambridge! We hebben er zin in en ik moet zelf speculaas of pepernoten bakken voor de feestvreugde!

• 28 November 2008 - 14:52

(^^) (@@):

Mooie nieuwe foto's

• 30 November 2008 - 11:28

Floor Van De Hockey:

Ha die Hessie-flessie!

Wat grappig gisteren he? Samen online, haha, moeten we vaker doen!!!

De wedstrijd vandaag is helaas afgelast, je had me dus nog niet naar bed hoeven sturen... Veld was bevroren, erg jammer, maargoed. We kunnen woensdag al inhalen, wel zo prettig! Kortom het is hiet dus echt takke weer, koud en nat, geen bal aan!

Geniet daar nog lekker van alweer een vrije zondag en ik zie, spreek, hoor je snel!

Liefs Floor x

• 03 December 2008 - 21:09

Marleen:

Haai lieve mensen! Eindelijk tijd genomen om je verhalen te lezen en voor de geest te halen hoe jullie leventje eruit ziet nu. Heerlijk dat je kunt genieten van al het moois! Op moment dat Obama werd verkozen, was ik in Tanzania. Iedereen in tranen daar! Echt! In Kenya gelijk een nationale vrije dag ingesteld! Haha! Hoop soon weer een skype date met je te kunnen maken. Dikke kus voor jullie allemaal, Marleen

• 05 December 2008 - 20:03

Leonie:

He Hes,

Wat ben ik toch jaloers op jou: wat een geweldig avontuur! Zit ik hier maar suf in Nuenen.... of all places!

We moeten maar snel eens bij beppen via Skype, dat beviel Floor ook goed volgens mij!

natte groetjes uit Holland!

Leo

p.s. ik ben in verwachting van een jongetje!

• 06 December 2008 - 21:38

Petra:

Gevonden !!!
    Joh dat ziet er geweldig uit daar in the US off A.
    Hier wat laatste berichtjes van Pabloz...
    Weer een ledenvergadering met weinig leden maar onze Theo was er wel dus avond vullend (viel mee hoor. Uitstel is de boodschap om dat er een groot fin.tekort is.(7 miljoen)Waar praat je over.!!!Wel uitbreiding Bestuur en Projectgroep
    ons aller Siebe u wel bekend en ene Rick die een huis gekocht heeft van dr.Brouwer.Het linkse.Dus dat is prima.
    Siebe mailt af en toe hoorde ik, dus dan is weer ff genoeg.O ja als je de ordner nog vind ??
    Monique wil graag nog wat lectuur.
    Heel veel lieve groetjes
    van Petra (Pablozzi)

• 09 December 2008 - 21:25

Mier:

He die Lammie en Wouter,

Het gaat allemaal goed in Illinois zo te horen. Wat zien Britt en Koen er ook goed uit!!
    Hier ook alles bien, nog anderhalve week werken en dan lekker even skiën.
    Maarrrrreee, ben je thuis begin juli 2009??
    Mail me anders even je telefoonnr, kunnen we skypen.

Dikke hollandse kus!