Op veler verzoek....een nieuw bericht, MET FOTO'S - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Op veler verzoek....een nieuw bericht, MET FOTO'S - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Op veler verzoek....een nieuw bericht, MET FOTO'S

Door: Hester

07 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Oké...het heeft even geduurd. Maar dan krijg je nu ook wat! Een nieuw bericht en...jawel: foto's! Waarom het zo stil is geweest? Simpel: je kunt ook druk met niks zijn :-) klinkt misschien raar, maar de dagen vliegen op de een of andere manier voorbij. Lijkt me goed teken! What happened na de vorige update? Het weer is nu wat aan het veranderen, het lijkt of ook hier de herfst om de hoek komt kijken. Temperatuur zakt, maar nog wel overwegend mooie dagen met veel zon, maar ook vaker wat regenbuien. De weekenden zijn nog goed geweest, dus we zijn veel op pad: naar het bos of strand (Lake Michigan heeft gewoon mooie zandstranden op voor ons 15 minutren rijden: not bad!), Down town voor de dierentuin of See Aquarium, de eerste kennismaking met de KidsClub van de Dutch Club Chicago, een tweetal kinderpartijtjes voor Koen, naar de Pumpkinfarm met de klas voor Halloween! Afgelopen weekend naar het Oktoberfest in Vernon Hills met jawel inderdaad: bier und bratwurst! Verder veel naar de speeltuin, fietsen en ook nog picknicken. We hebben een dinerdate bij onze buurvrouw gehad, erg gezellig. En ik heb een eerste expat-dinerdate gehad met allerlei dames uit van allerlei landen-but-America. Veelal Europa natuurlijk, geen andere nederlandse overigens. Was leuk en lekker om er even uit te zijn. Verder hebben we wat contacten met twee NL-collega's van Wouter en hun vrouwen en kinderen. Klikt erg goed en is voor ons leuk en voor Koen/Britt leuk om met andere nederlandse kinderen te spelen.

Voor zover in het kort onze gezamenlijke invulling van de dagen. Verder is Wouter nu voor de 3e keer sinds we hier zijn op reis: paar dagen westkust (San Fransisco, LA, Phoenix). Voordeel t.o.v. het reizen vanuit NL is dat er geen weekenden meer in beslag worden genomen. Ook de woon-werk resitijd is gigantiscg afgenomen. Daar waar Wouter in NL soms anderhalf uur enkele reis bezig was om van Eindhoven naar Gorinchem te komen, is het hier slechts 10 minuutjes reiden. Super dus. Geen files bij knooppunt Deil meer, maar ja...daar komt straks waarschijnlijk wat delay bij doodat eerst de oprit sneeuwvrij moet worden gemaakt....

Koen gaat prima op school. Ze doen er enorm veel leuke, creatieve dingen en leren er echt al dingen als tellen, letters combineren en smaken benoemen. En dat in twee-en-half uur. Koen heeft zelfs al wat kleine engelse zinnetjes geproduceerd: "These were mine", "He stood on finger"(ocherm zouden we dan in Brabant zeggen), "What is your name", "I don't like it" en vanmiddag ineens uit het niets: "Give me a kiss". Wat een vorderingen!!! ;-) Op dinsdag heeft hij dan een uurtje sporten: heerlijk vindt hij dat. Brittje loopt al bijna als een kievit en heeft zowaar eergister haar eerste woordje gezegd (na het tot nu toe enige 'mama' natuurlijk): auto. En dat voor een meisje? Had meer gedacht aan een eerste woord als 'pop'...

Voor Halloween (31 okt.) zijn de verkleedpakjes en een paar zakken 'sweets and treats' gekocht en zijn we wat dat betreft klaar voor het "Trick or Treat" festijn. We houden jullie op de hoogte want het schijnt hier helemaal hot te zijn. En daarna komt ons eerste bezoek: papa en mama Lammes komen ons opzoeken! Ons boodschappenlijstje voor hen ligt al klaar...

Zoals beloofd: wat foto's. De laptop is dus terug. Er kan ge-Skyped worden, al gaat dat erg met hindernissen: of het geluid of de camera laat het nogal afweten aan deze of andere kant. Onze laptop moet een dezer dagen nog een keer retour omdat een paar dingen nog niet goed werken (toch iets te harde val in de FedEx box???) Maar nu kunnen jullie weer even vooruit.

Tot mails!

• 08 Oktober 2008 - 06:51

The Faessen Family:

Yes! Ik ben de eerste. Maar wel een kort bericht voor nu. Want het is woensdagochtend 9.00 AM local time... dus.... aan het werk!
    The Gib & Britt lovestory continues dus nog steeds, want Gib's favo woord is natuurlijk ook "auto" (en papa). Verder is the bullet through the church, 6 november gaan we een wijkje (dus geen continent!) verder. Meer info volgt via de mail.
    Have fun you guys.

Janneman:

Snik, ik zie die blauwe en oranje giraffe nergens :-(

• 08 Oktober 2008 - 07:26

Suus:

Jaaa super om weer van jullie te horen! En wat leuk om ook foto's te zien! Jeetje wat wonen jullie een gigantisch kasteel zeg!! Prachtig!
    We hebben je zondag trouwens enorm gemist; we hebben voor het eerst verloren!!
    Nou ben blij weer van jullie gehoord te hebben en kruip nu maar weer wat vaker achter die gemaakte laptop :)
    Liefs

• 08 Oktober 2008 - 08:29

Monique:

Hoera, weer een update - MET foto's! Het klinkt en ziet eruit alsof jullie het allemaal prima onder controle hebben aan de andere kant van de plas. Fijn zo! Heb jullie trouwens even toegevoegd aan ons Skype-lijstje; misschien kunnen we binnenkort weer even 'live' naar elkaar zwaaien?!

• 08 Oktober 2008 - 09:27

Bregje:

Jeeeuuuhhh!! Weer een bericht uit The States! Leuk om te horen dat de tijd vliegt voor jullie...is denk ik idd wel een goed teken...ook te horen aan de dingen die jullie hebben gedaan en de mensen die jullie hebben leren kennen...leuk!!!!! Hier in The Netherlands gaat natuurlijk alles zijn gangetje...echt herfst weer (veeeeeeeel regen en wind dus), ik ben mijn bijna 'ex'-baan een beetje aan het afsluiten en ik woon nog steeds bij Nic boven ;)!
    Leuk om weer van jullie te horen!!!

Liefs Bregje

• 08 Oktober 2008 - 11:46

Annika:

Hallo lieve familie Moormann. Leuk!!! Weer een berichtje uit The States! Wat fijn dat Koen het naar zijn zin heeft en dat hij allemaal leuke uitstapjes maakt. En wat grappig dat hij steeds meer Engels gaat praten. Ik heb een lange poos geleden een mail naar jullie gestuurd... ontvangen??
    Verder gaat hier alles z'n gangetje We zijn druk bezig met de herfstwandelingen en herfstknutsels.
    Geven jullie Koen en Britt een dikke knuffel en kus van mij.
    Groetjes Annika

• 08 Oktober 2008 - 11:59

Merel:

HAllo familie

goed om van jullie te horen en leuk die foto's. Je bent met goede dingen bezig, lekker uitstapjes en integreren, heel goed
    Geweldig die fotot van britt en koen tussen de pumpkins, halloween here we come, soort carnaval moet je maar denken
    untill next time
    groetjes merel

• 08 Oktober 2008 - 12:32

Bommie:

Eindelijk foto's!!! Wat een geweldig huis en wat een ruimte!!! Echt lekker! Die foto tussen die pompoenen is echt een toppertje! kus Bom

• 08 Oktober 2008 - 20:21

De Huisvriend:

Echt aangekomen, mooie hut daar! Uit EHV Blok wordt "The Chicago Gang" :-)
    Dat met "auto" lijkt wel afgesproken werk..aan de andere kant lijkt spelen met de poppenwagen en toedekken van Aap en Schaap ook voorgeprogrammeerd. Gereedschap e.d. blijft liggen waar het ligt (snik).
    over skype gesproken...wanneer zijn jullie niet "busy" of zo?? :-)
    Janz liebe Grüße aus Berlin

• 08 Oktober 2008 - 21:29

(^^) & (@@):

Mooie foto's

• 09 Oktober 2008 - 12:03

Ingrid:

Leuk hoor, eindelijk foto's! Geniet maar lekker van halloween, dat was echt mijn favoriete feestdag!!!!!!!!!!!11 Is het nu nog steeds, want mijn huisje is al weer helemaal versierd!

Dikke kus Ingrid

• 09 Oktober 2008 - 17:22

Floor:

Shit!!! Net een heel verhaal getypt, is de site temporary out the air... Hele verhaal kwijt...

Anyways

Wat super om jullie verhalen en belevenissen een beetje mee te maken! Geweldige foto's trouwens, vooral die van Koen en Britt tussen de pumpkins! Haha, al klaar voor je favoriete feestje??? Carnaval haha. Ben benieuwd hoe het 'trick or treat'-en in het echt is...
    Goed om te lezen dat jullie jullie draai al aardig goed gevonden hebben daar! Toch altijd spannend!
    Hier niet veel nieuws onder de zon. Ze hebben de bloemenbuurt-zuid helemaal plat gegooid, uit protest dat jullie weg zijn gegaan. Ziet eruit alsof er een bom ontploft is, heel raar gezicht... Maar als het goed is bouwen ze de boel weer op, als ze zeker weten dat jullie terugkomen...
    Verder is het al vroeg donker, dwarrelen de bladeren in het rond en is de verwarming weer aan. Kortom, herfst is begonnen, al beloven ze op het nieuws dat het morgen 20 graden wordt. (Eerst zien, dan geloven). Ben hier dus echt nog helemaal niet aan toe. Vandaar dat Ties en ik over een week even lekker gaan genieten van de Egyptische zon! Kannie wachten!!!!
    Nou... veel plezier met Halloween! Kinderen niet veel afschrikken aan de deur haha en ik kijk alweer uit naar jullie volgende bericht! Echt super!

Liefs Floor van de hockey

• 12 Oktober 2008 - 17:56

Laura:

Hoi Lieve Moormannetjes,

Wat leuk om weer zo'n lang verhaal te lezen met FOTO'S hihi! Hele leuke fotos!Maar zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin!En zijn jullie al helemaal gewend!Wat leuk dat Koen het zo goed naar zijn zin heeft op pre school!En wat lief dat Britt nu ook auto zegt hihi!
    Ik heb toevallig net weer een mail naar jullie gestuurd,
    Veel liefs Laura

• 15 Oktober 2008 - 13:47

Marije:

.... en waar is nu de foto's van the walking closet..... die heb je zeker niet he!!! ;-) Ik zeg maar zo eerst zien dan geloven!! En ik lees dat de amerikaanse invloeden al goed tot de kids doordringen... haha die koen wordt een echt Don Juan, the dutch ladykiller!! En britt, tja als hij genoeg geld heeft en een dikke bak, dan wil ze er wel over nadenken.... dus ik ben gewoon niet eens verbaasd met haar eerste keus in woordjes!! Echt geniaal! Wat super om te zien dat het allemaal zo goed bevalt, dat is ook echt aan je berichten te lezen hoor... haha en aan de tijd die we erop moeten wachten ;-0 Nou nog ff een update uit Nederland.... langzaam doet de herfst zijn intrede... wat warme dagen en dan weer wat koude... om nog net lekker ff goed verkouden van te worden.... maar de prachtige herfstkleuren en de straten vol gele, rode en bruine bladeren maakt een hoop goed. De manden staan weer langs de straten, zodat iedereen weer vrolijk zijn stoepje kan aanvegen en de blaadjes netjes in de 'manden' kan vegen, zodat ze niet na 2 minuten weer vrolijk langs komen waaien!! Verder gaan we volgende week weer ff de klok terugzetten... zodat ik ff niet meer in het donker naar mijn werk hoef te fietsen... dan gaan we over naar de wintertijd. He wijffie, keep us updated en geniet lekker van je leventje! Doei doei family Moormann!!

• 19 Oktober 2008 - 19:44

Frederieke:

Eindelijk heb ik de site van jullie gevonden op de site. Ik was je mail kwijt geraakt, I know schandalig!
    Wat een gaaf huis zeg, genoeg ruimte!
    Leuk om te horen dat Koen al zo snel engels oppakt! Tja,hebben jullie zo'n hippe auto dat Britt er zo ondersteboven van is?!

Zo ik ga even verder relaxen op deze hockeyloze zondag, spreek je gauw!

Liefs,

• 21 Juli 2010 - 12:48

Julia:

ff gekeken hoe jullie wonen! all-american, prachtig huis (ik kijk tegenwoordig naar al die Amerikaanse renovatie programma's) enne.... zie ik nou Brinkgrever stoelen in de dinner????