3 weken hier, dus tijd voor een nieuwe update - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu 3 weken hier, dus tijd voor een nieuwe update - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

3 weken hier, dus tijd voor een nieuwe update

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg

02 September 2008 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Ik vond het wel weer tijd om maar weer wat update van hier te geven. Het wordt een lang verhaal...kijk maar of jullie alles nog leuk vinden om te lezen en anders is de delete-knop ook snel gevonden denk ik haha!

Ook nu nog moet ik iedereen teleurstellen dat we nog steeeeeeeds geen 'belastend beeldmateriaal' mee kunnen sturen. Ik zal a.s.a.p. als mogelijk foto's op deze site zetten, maar eerst zorgen dat die achterlijke laptop van ons weer retour komt en bovenal...het weer doet! Voor wie het allemaal niet meer kan volgen, dat ding was dus een dag voor vertrek er ineens helemaal volledig en compleet mee opgehouden. En we hadden hem pas 5 maanden ofzo. Dus vreemd. Hier meteen getracht hem te laten repareren, valt natuurlijk nog in de garantie. Maar hier werden we na 3 dagen bellen met een of ander Indiaas callcenter van het Amerikaanse kastje naar de Nederlandse muur gestuurd. Omdat hij in NL gekocht was, wilden ze hem hier niet repareren. Dus doorverwezen naar het Nederlandse servicecenter van HP. Die wilden weer niet helpen omdat we nu hier wonen. GGGGRRRR!!! Uiteindelijk toch een casemanager hier toegewezen gekregen en na eerst weer twee weken vergeefs wachten een box toegestuurd gekregen waarin we de laptop nu opgestuurd hebben naar het servicecenter in San Fransisco. We zijn benieuwd hoe lang dat nu weer gaat duren. Heb dat ding in doos met piepschuim en al alleen een halve meter naar beneden laten storten in een afhaalpunt van FedEx. Niet zo heel sim nee...;-) Nou ja, hij was toch al kapot, dus laat ze nu maar kijken of er nog iets van te maken is....help! Dus nu maken we nog even gebruik van de Purac-laptop van Wouter uit NL, maar die moet hij binnenkort inleveren en bovendien kun (mag) je daarop geen externe software op zetten. Dus foto's kan ik nog steeds niet van het toestel ergens op downloaden, nog maar even geduld hebben dus.

Enfin, ik ben inderdaad niet erg druk met deze site. Ach...druk-druk-druk? Tsja wat doen we zoal. Meestal inderdaad bij de koffie 'wat' (understatment!) mail beantwoorden en even wat t.v. kijken of buiten zitten. Zaterdagavond zaten we bijv. lekker een James Bond te kijken en daarna live naar de toespraak van Obama. Is toch wel leuk om dat een beetje te volgen. Het is nog net niet zo dat wij de Stars and Stripes permanent buiten hebben hangen of een "Vote Obama"-vlaggetje voor het huis in de grond geprikt hebben. Maar ik voelde me afgelopen week wel even een beetje echte Amerikaanse. Met mijn nieuwe (niet liegen, 4 jaar oude, maar woensdag net opgehaalde) Mini-Van (een Ford Freestar, formaat auto mediumsize groot, maar ik noem hem dus ook lieftallig mijn eigen Mini Hummer ;-)) twee blije kids achterin, zonnebril op mijn hoofd in mijn roze zomerjurkje even via de Starbucks Drive-Through voor een ijskoude Frappucino op weg naar het zwembad.....mmmmm, dat was toch wel genieten! Het is nog steeds superweer, zo'n 25-28 graden en volop zon. Iedereen zegt wel: jaja, geniet er nu nog maar van, want de winters...! En wij waren nog wel zo 'trots' op onze enorme oprit naar de garage, maar de buurvrouw begon al te lachen: "...haha, ja nu is het leuk, maar wie gaat van de winter die driveway van jullie sneeuwruimen iedere ochtend?" ...oei! Heb even gecheckt, er staan maar liefst 5 (hand)sneeuwschuivers in de garage, dus dat komt goed: Wouter eentje, ik eentje, Koen eentje en Britt eentje...:-)

Goed, ik had dus donderdag mijn auto en ik moest dus nog wel langs het kantoor van de verzekeringsmaatschappij voor het afhandelen van e.e.a.. De Garmin (navigatie) van Wouters auto ingepikt (de weg naar kantoor kent hij wel, is trouwens maar 7 minuten rijden!! Is gelukkig eens even wat anders dan die ellenlange files op de A2!) en ik met Koen en Britt op weg naar Glenview, een half uur rijden. Maar ja.....ik was ergens 10 minuten op weg, zat net op een drukke snelweg toen de Garmin "Battery Low" aangaf...het voedingskabeltje lag nog wel bij Wouter in de auto! En natuurlijk geen kaart bij me en echt werkelijk geen idee waar ik me bevond. Da's gewoon natuurlijk wel weer een nadeel van zo'n navigatie in je auto, je let vervolgens ook gewoon echt helemaal niet meer op waar en hoe je rijdt enzo. Dus ik maar even Wouter gebeld of hij mobiel stand-by was voor als ie er helemaal mee op zou houden. Ik zag me al in mijn nieuwe/onwennige auto met 2 kids die het nu nog allemaal wel leuk vonden, maar voor hoe lang nog? in de auto.... dwalend door de United States om de weg naar huis weer te vinden....... gelukkig was Wouter zo lief om het kabeltje even te komen brengen naar dat kantoor waar ik bijna was. Pppfff....voortaan even beter opletten! Wat ons al wel opvalt is dat (en eigenlijk wist je dat al wel) Amerika echt wel in de ban is van alles goed afdekken en zichzelf indekken, anders krijg je van die "I sue you!" praktijken. Dus ook de autoverzekering is wel even afgestemd op deze theorie.

Verder moeten we nog even op zoek naar huisarts, tandarts en kinderarts (i.p.v. consultatiebureau). We hebben nu van de verzekering een lijst met deze artsen die door hen gedekt worden, dus ik zal komende week eens bellen en kennismaken. Komende week (morgen als het goed is) krijgen we eerst nog even een schilder die de gang en drie slaapkamers boven komt schilderen. Deze waren niet echt netjes gedaan, dus hadden ze toegezegd dat deze nog even gewit worden. En woensdag komen onze spullen al!!! De container is overgekomen en woensdag kunnen we weer in onze eigen bedjes slapen en op onze eigen bank ploffen. Heel fijn dus! En niet te vergeten de afscheidskadoos zijn er dan ook bij: de vele potten pindakaas en hagelslag...ppff die mis ik het meest: de pure chocoladevlokken van De Ruyter!!!!

Woensdag gaat dus ook Koen voor het eerst naar Pre-School. We waren er donderdag nog even voor de Meet-and-Greet met de juffen: Miss Cindy en Miss Molly. Gelijk 3x zo oud als de lieve meiden op de creche in Eindhoven en ook 2x zo dik hihi! Maar hele lieve dames en heel enthousiast. Ach, ik denk dat hij daar best gaat aarden en het fijn voor hem is dat hij wat kan spelen met leeftijdgenootjes. Ik heb hier een leuk werk-/knutselboek gevonden wat precies voor zijn leeftijd is voor de Pre-School kids en doe thuis wat oefeningetjes, van 'groter-kleiner', wat hoort bij elkaar, tellen en kleuren. Koen wil echt wel steeds nieuwe engelse woorden leren. Hij weet nu al weer Blue en Yellow te benoemen, erg leuk. Ik maak me wat dat betreft geen zorgen om die school, al zal het best eng zijn die eerste dag dat ik hem breng (enger voor mij dan voor hem probably haha!).

Afgelopen zaterdagmiddag hadden we een housewarming georganiseerd. We hadden de meest naaste buren (10 huizen) een uitnodiging gestuurd, maar er zijn er maar van 3 huizen gekomen. Het is duidelijk hier (nog) niet de Roostenlaan!!!!!! Onze naaste buuv die we al vaker gesproken hebben en een avond mee hebben zitten borrelen, erg leuke vrouw, was er wel even. Verder de andere buren: een Indiaas ouder stel. En een koppel met 19 jarige dochter die nou net uit huis gaat voor studie. Maar iedereen kwam maar even 10 minuten binnen en we hebben precies 1 glas water en 1 glas cola in kunnen schenken en er zijn 2 plakjes komkommer genuttigd. Zaten wij daar met onze keuken vol happen en koelkast vol wijn en bier haha! Dus om half 6 gewoon lekker de deur gesloten (we hadden van 3.00-6.00 pm gepland) en naar het zwembad gegaan na eerst zelf een fles rose opgedronken te hebben. Ach, we hebben mensen de mogelijkheid geboden en nu hoeven wij ons in ieder geval niet bezwaard te voelen. Wat misschien ook meespeelde was dat het LaborDay weekend was, vandaag was nog een extra dag vrij, dus lang weekend en misschien waren er mensen ook gewoon niet thuis. Wij hebben in ieder geval genoeg drank in huis voorlopig :-) !

Gisteravond bij Nederlandse collega van Wouter geBBQ'd. Waren we in maart ook al wezen eten en de eerste week dat we hier nu wonen al even geweest. Zij wonen een half uur rijden van hier, ook erg fraai midden in het bos. Hebben drie kids van 6, 4 en 2 jaar oud, dus prima spelen voor Koen. Was erg gezellig, relaxed en lekker gegeten buiten op de mega gas-BBQ: gewoon een gasfornuis buiten dus eigenlijk. Het was nog lang warm en de honderden krekels tjirpten gezellig mee. Fijn om zo'n relaxed stel toch redelijk in de buurt te hebben om af en toe mee af te spreken en lekker Nederlands mee te kunnen kletsen. Het engels gaat best prima hoor, we kunnen ons goed redden. Al merk ik wel heel erg dat aan de telefoon het nog best lastig is, gaat het allemaal natuurlijk toch wel snel en lekker dat echte Amerikaanse 'geknauw'. Maar good old Dutch is toch het fijnst!

Vandaag naar de Zoo in Chicago geweest. Erg leuk, vrij groot en nog gratis ook! Was ook erg leuk om even met Koen en Britt "downtown" te zijn. Gister ook nog naar het strand aan het meer geweest (Lake Michigan dus. 1,5 keer zo groot als Nederland...). Is maar 15 minuten rijden van hier en we hebben een erg fraai strandje gevonden. Nadeel is alleen dat je je auto redelijk ver weg moet parkeren, ze hebben het parkeren bij het strand echt alleen voor residents van het dorp zelf gereserveerd. Maar dat mocht de pret niet drukken! Kortom: echt lekker allemaal.

M.b.t. sport voor onszelf moeten we nog maar even kijken wat we kunnen. Hier is het echt kansloos mbt mogelijkheden voor hockey. Of ik zou heel stoer moeten gaan ijshockeyen, maar dat zie ik niet zo zitten hoor! Ik weet nog niet wat ik qua sport ga doen, voorlopig sport ik genoeg in huis met full-time desperate housewife zijn en spelen met Koen en Britt ;-)

Again: that's it for now, ik zou zeggen: 2B continued somewhere, somehow.

  • 02 September 2008 - 05:46

    Floor:

    Jeetje!!!! Wat een lang verhaal! Ik ga er straks eens even lekker voor zitten!
    Ik mail je snel!
    Liefs Floor

  • 02 September 2008 - 06:12

    Bregje:

    Wat een verhaal!! Maar je bent al aardig aan het inburgeren ;). Ik heb erg moeten lachen om je verhaal van de kennismaking! Haha...genoeg eten en drinken over voor de rest van het jaar! Ik dacht juist dat Amerikanen daar zo'n waarde aan hechtte, om de buren te ontmoeten! Maar goed....Hier gaat eigenlijk alles wel prima! Zelfs wij hebben afgelopen weekend mooi weer gehad!
    Nog veel plezier met het spelen van een Desparate Housewife!

    Grx

  • 02 September 2008 - 06:57

    Suus:

    Jaaaaa goed om weer van je te horen!! Wel heerlijk zeg, alles verkennen terwijl je zelf nog niet hoeft te werken. Is al druk genoeg zo geloof ik! Spannend als Koen straks naar school gaat, dan spreekt hij alleen nog maar Engels! Ik ben zoooo benieuwd naar foto's, dus fix die laptop maar snel!
    Liefs

  • 02 September 2008 - 20:06

    Bommie:

    Hahahaha, het is weer een mooi verhaal geworden lieverd. Maar dat kan ook niet anders met zo'n avontuur toch?!?!? Wel vreemd om op jou plek te zitten (niet jou stoel want die heeft Peggy !) liefs Bom

  • 03 September 2008 - 19:23

    De Huisvriend:

    Mooi verhaal :-) Jullie komen er al aardig in zo te horen! Is Wouter inmiddels de westkust aan het verkennen of heeftie nog even "rust" in Chicago? Hopelijk blijft het weer nog effe goed, die sneeuwschuivers komen nog genoeg van pas ;-)

    Ganz liebe Grüße aus Berlin, ook van Tute en Marieke

  • 05 September 2008 - 20:33

    Puntjevanjeneus Hier:

    Potverdorie zeg, moeten we nou serieus met z'n allen he-le-maal naar 1660 WoodsWayInTheUstatedNites komen om jullie nieuwe buren te laten zien hoe het hoort qua buurtborrelarij? Wij pleiten voor bijstelling van een bekend gezegde, want: beter een verre buur dan een goede vriend. Ha!

    P.S. Wij jullie foto's mailen van onze meiden? Zijn jullie nou helemaal betoeterd... Jullie tsjekken onze site maar! ;-)

  • 06 September 2008 - 13:11

    Annika:

    Hoi familie Moormann,
    Wat super leuk om weer eens iets van jullie te horen. Ik lees jullie verhalen met een grote glimlach. Mis Koen wel hoor... Vreemd dat hij niet meer door de Kinderkamer rent met zn boevenstreken en z'n ondeugende oogjes. Hij gaat het geloof ik wel geweldig vinden op Pre-school. Hij was bij ons altijd nieuwsgierig én leergierig. Leuk dat hij al bezig is met de Engelse benaming van de kleuren.

    Geef mn grote vriend een dikke kus van me!! En natuurlijk ook voor Britt.

    Liefs Annika

  • 07 September 2008 - 16:30

    Merel:

    ha die hes

    ik had je al gemaild, was nog niet toegekomen aan je verhaal
    Tja die brabantse gezelligheid en gastvrijheid da's ff wennen voor de amerikaanse buurtjes
    hoe is de eerste dag van Koen gegaan, ik ben benieuwd, zal wel even wennen zijn voor hem, maar kids leren snel

    groet merel

  • 09 September 2008 - 08:21

    Ingrid:

    Wow, that's a long story! Zo te lezen gaat het allemaal wel lekker in de States! Spannend hoor dat Koen naar Pre school gaat, voor je het weet is het een echt klein Amerikaantje! En dat goed Old Dutch is maar voor even, voor je het weet praat, lees, schrijf en denk je zelfs in het Engels, en heb je af en toe moeite om op het Nederlandse woord te komen!
    Fijn dat het nog zo'n lekker weer is nu, ook hier wordt het weer iets beter.
    En wat dat sporten betreft, ik zie je best ijshockeyen hoor, in zo'n enorm pak wat alleen al een uur kost om het aan te trekken! HAHA!
    Ik maak een deal met je, als jij nou Fruit Loops (van die gekleurde cornflakes) hier heen stuurt, zal ik zorgen dat je voorraad pure chocolade vlokken van de Ruyter niet uitgeput raakt!
    Talk to you later!
    Liefs Ingrid

  • 14 September 2008 - 20:13

    Ellen Van A:

    Dag Moormannetjes
    Leuk om het een en ander over jullie nieuwe leven te lezen.Ook wel herkenbaar zeker mbt die sneeuwschuivers. In Canada was het zomer van april tot september en winter van november tot april, geen lente en een hele mooie herfst. Daar moeten jullie straks erg van gaan genieten want de herfstkleuren zijn echt prachtig. Hopelijk vind je in de pre-school wat gezellige moedertjes om mee te kletsen want teamsporten gaan vaker van school uit, het verenigingsleven zoals wij dat in Nederland kennen bestaat niet in America.Misschien vind je en leuk moedertje van het pre-schooltje om leuk mee naar de YMCA te gaan ofzo dan kun je toch nog een beetje sporten. Hier gaat alles lekker. Ik ben bij Arnhem gaan hockeyen bij de veterinnen, heel erg leuk. Spreek jullie, doeg

  • 22 September 2008 - 18:29

    Kotte's:

    Leuk weer iets van jullie te lezen, maar jullie moeten wel snel zorgen dat de laptop gemaakt wordt, want we hebben heel wat bij te kletsen.
    Tot skypie....

  • 23 September 2008 - 10:53

    Marielle:

    Hee Hessepes!!!
    Na 1000 keer vragen bij het team wat ook al weer jullie site is ben ik er nu eindelijk. Hele verhalen zie ik wel, leuk hoor. Heb het idee dat je je niet echt verveeld wel??
    Hoe gaan de kindjes? Kan Koen al wat engels?
    ik hou het in de gaten, mocht je interesse hebben in een morning-after dan laat het weten!
    hou jullie goed, tot mails,
    ciao Marielle

  • 25 September 2008 - 21:18

    Annika:

    Hoi allemaal,
    Even een kort bericht: We zijn die lieve Koen echt niet vergeten hoor. Hij staat vol trots met zijn schep op De Kinderkamer site (www.dekinderkamer.nl). Klik in de linkerkolom op OPVANG.

    Groetjes peuterleidster Annika

  • 26 September 2008 - 20:06

    Pien:

    Eindelijk een reactie maar vooral om Wouter te feliciteren met zijn eerste USA verjaardag.
    Ik bel snel. Geniet van de zomer en de kids. Lus Pien

  • 30 September 2008 - 10:08

    Monique:

    't Is stil aan de overkant
    't Is stil aan de overkant
    't Is stil aan de overkant
    't Is stil aan de ooooooooverkant...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vernon Hills

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 126666

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2008 - 26 December 2010

Ons Amerika Avontuur

26 December 2010 - 30 November -0001

Ons Azië avontuur

Landen bezocht: