1 week - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu 1 week - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

1 week

Door: Hester

15 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Beloofd is beloofd...nu we helemaal online zijn (nou ja, nog niet helemaal...maar daarover straks meer) zouden we vaker van ons laten horen. Dus bij deze! We zijn hier nu precies 1 week, dus het is tijd voor een update! ;-)

Onze laptop had het een dag voor vertrek uit NL begeven, dus de challenge is om deze binnen de garantie ook hier te laten repareren. Dus eerst op zoek naar een winkel die dit kan. Deze is gevonden, maar het probleemte nog niet. Om een lang verhaal kort te houden....Wouter heeft gister een half uur met een callcenter in India gebeld om uiteindelijk met de opdracht om een passende screwdriver te kopen om de laptop uit elkaar te halen terwijl we telefonische assistentie van ene Pattack uit India krijgen...(?). Zou haast nog zeggen: lang leve de DIV van het Cathrien ;-) Enfin, vandaag dus naar de Homedepot (Praxis), screwdriver gekocht en nu wachten we op een telefoontje terug van Pattack. Ben benieuwd waar het laptopschip strandt. Maar da's dus tevens de reden dat we onze foto's nog niet op de site kunnen zetten. Want de software van de camera zit ook nog in de container die onderweg is en staat alleen op de defecte laptop. Dus nog even geduld voor al het belastende beelmateriaal hier uit de States!

Verder hebben we een nieuwe DVD-speler gekocht. What's new zou je denken. Feit is dat 99% van de DVD's regio-gebonden zijn. D.w.z. dat de DVD's die je hier koopt niet in Europa af te spelen zijn en vise versa. Dus al onze Bob de Bouwer, Nijntje, Teletubbies, Brum en Pippi Langkous DVD's waren totally useless. Totdat... we met behulp van wat Google-werk we de DVD-speler hebben kunnen hacken! Jaja, je leest het goed: The Moormann Family heeft gehackt. Met resultaat, want nu kan onze brand new DVD-player ALLE DVD's van all over the world afspelen. Verzoek ligt er nu dus ook voor schijfjes uit Azie, Australie of andere tropische werelddelen....

Ander digitaal obstakel is de afstandbediening van de t.v.. Via de kabelexploitant krijg je een multi-afstandbediening die alles moet combineren. Lijkt interessant, maar het is vervolgens wel zo complex met alle audio-apparatuur, dat we dus steeds ofwel de tv niet aankrijgen ofwel de dvd niet aankrijgen. Want gewoon op de knoppen van het toestel drukken werkt na alle instellingen ook niet meer...Dus hoe het met NL gaat op de Olympische Spelen?? We lezen het graag in de mail...

Nog een kleine weer-update: sunny and warm, kortom: zomer. We zijn al 3 keer bij het zwembad geweest, waar vooral Koen maar ook Britt zich opperbest vermaken. En wij ook.

Genoeg weer voor vandaag. Groetjes uit the States.

(Ben benieuwd of Floor nu wel als eerste is met haar reactie...:-))

• 15 Augustus 2008 - 05:49

Monique:

Zie je, daar gaan we al... Nog maar net vertrokken uit onze keurige Roostenlaan en nu al tot over de oren in de illegale praktijken in de States... Stelletje hackers! ;-)

• 15 Augustus 2008 - 05:50

Monique:

En HA! Ben ik mooi als eerste - EN als tweede!

• 15 Augustus 2008 - 05:59

Sascha:

Ha, nee hoor, dankzij het tijdverschil met Singapore, lopen wij dus voor op NL om te reageren! NL wordt net wakker nu.

Zolang jullie uit frustratie maar niet De one and only aftandsbediening door de tv flikkeren komt het vast met enig geduld (wat is dat? ;-)) wel goed!

NL goud op 4x100 freestyle relay zwemmen (dames), hockey gaat ook lekker, NL heren net 3-2 van Canada gewonnen. Dames gister ook weer een wedstrijd gewonnnen (nu al 3x). Zilver met dressuur. Verder nog 1x zilver (?) en paar brons, we zijn momenteel net zo goed als Noord Korea, of we daar trots op moeten zijn... ;-)

Hes, de nijntje website is ook best leuk om te bekijken (spelletjes) plus liedje afspelen e.d.

Doei, dikke kus,
    Sas

• 15 Augustus 2008 - 06:00

Sascha:

Tja, dacht ik de eerste te zijn....

• 15 Augustus 2008 - 07:18

Anouk:

Hai Hester en family,
    Kwam ik terug van vakantie op de 6e etage van K en dan loop ik toch met enige weemoed voorbij je oude kantoor... Niet gezellig hoor! Wel heel leuk om zo up-to-date te blijven!
    Hier alles goed, Sarah groeit als kool en mama&papa genieten elke dag meer.
    Ik lees graag jullie toekomstige avonturen!
    veel liefs Anouk

• 15 Augustus 2008 - 08:40

Miranda:

Ha die Hester!

Kei leuke weblog. Leuk om op deze manier toch een beetje bij te blijven van jullie gebeurtenissen. We hebben het nog zeer geregeld over je op het werk enne...ja we missen je!

• 15 Augustus 2008 - 09:03

Linda:

Hallo Luitjes,

Erg leuk te lezen hoe het met jullie gaat. Stijn mist Koen heel erg en Laura vraagt bijna elke keer of we al bericht van jullie hebben gehad. Al met al mist volgens mij iedereen jullie.

Hebben jullie de foto's ontvangen van de kinderen?

groetjes Linda

• 15 Augustus 2008 - 15:33

Bregje:

Ha....na 7 reacties (met die van mij meegeteld 8), heeft loor nog steeds niet gereageerd! tegenvaller hoor Floor ;).
    Maar goed...leuk om ook het technische gedeelte van jullie avontuur mee te krijgen...wat een gedoe allemaal met die DVD.
    Deze keer was de wijn helemaal op ;)?

Grx

• 17 Augustus 2008 - 10:24

Rik:

Klinkt allemaal ondanks de kleine electronica challenges erg leuk. We zijn benieuwd naar foto's op het web. Tot bellens Rik etc.

• 17 Augustus 2008 - 19:55

Van Alken:

Dag Moormannetjes!
    he wat leuk zo'n site, ziet er erg profi uit!Ik heb net al jullie verhalen effe gelezen, stoer hoor allemaal. ons dagje Nederland bestond uit lekker weer en 3 olympische medailles; 1x goud voor 2 roeidames, 1x zilver voor dames holland 8 en 1 zilveren zeilmedaille. morgen moet Gijs weer naar school. Er is in America zover ik weet alleen maar plakbrood te krijgen, net als die plakjes kaas erg smakeloos. en denk aan je gewicht alle porties die je krijgt zijn voor minimaal 3 personen! Is jullie huis al een beetje jullie huis en wonen er wat leuke mensen in de buurt met een speelmaatje voor de kids of is dat allemaal nog wat te vroeg? doeg gr.Ellen

• 18 Augustus 2008 - 15:17

Charlotte:

Hoi Hes,
    Wat en technische problemen, maar goede oplossingen. Hopen dat de laptop het straks ook weer helemaal doet. Heerlijk dat jullie zo'n goed weer hebben. Ik kom net terug uit Spanje, daar was het ook lekker, maar hier in Nederland regent het weer. Zag de foto's van jullie huis en de stad, dat is niet verkeerd hoor!!! Super mooi!
    Geniet van het lekkere weer en succes met de technische problemen.

Ik ben benieuwd naar de gebeurtenissen daar. Ga je ook werken daar? Al een idee wat?

Have fun!

Groetjes,
    Charlotte

• 18 Augustus 2008 - 21:18

De Huisvriend:

Zo ex-Eindhovens Blok, jullie zijn goed geland zo te lezen! Lekker hoor, aan de swimming pool :-)

• 18 Augustus 2008 - 21:19

De Huisvriend:

Wanneer komt de "virtual House Tour" op de site??

• 20 Augustus 2008 - 15:06

Merel:

HA die Hes, tja het is wat die moderne techniek
    geen tv da's niet zo mooi
    olympische spelen verlopen aardig. Hockey dames en heren nog steeds in de race. Over hockey gesproken, de eerste training zit erop en vanavond de 2e en traditie getrouw veel kans op regen.
    Zomer is het hier al niet meer, eerder herfst. Peter, onze nieuwe trainder heeft zijn debut gemaakt en is volgens mij goed ontvangen
    Gaat het goed met de kids?
    HIer is school weeer begonnen, Noor had er zin in , weer even wennen aan het ritme van halen en brengen:)
    Tot volgende keer
    groet merel

• 21 Augustus 2008 - 18:33

Laura:

Hallo Lieve Moormannetjes,

Wat een gedoe allemaal met die luxe apparaten van tegenwoordig!Hihi!
    Das ook handig dat de helft nog onderweg is.
    Ik mis Britt en Koen heel erg, en het ergste is wij vliegen waarschijnlijk niet meer via chicago want we vliegen op andere dag nu!!:(:(:(:(:(:(!
    Ik heb je mail door gestuurd naar de meiden
    Hele dikke kus voor Britt en Koen!
    Kus Laut

• 23 Augustus 2008 - 15:44

Muriel:

lieve Koen, Britt, Hester en Wouter,

Wat ontzettend leuk om een mail van jullie te krijgen. Super om jullie avonturen op deze manier een beetje te kunnen volgen. We missen Koen echt ontzettend erg en een heleboel kindjes vragen ook regelmatig naar hem. We zingen met zn alle: Koentje Moormann ging uitvaren....enz. De kinderen stralen dan helemaal:D Nou geef Koen en Britt een hele dikke kus en knuffel van mij.
    Groetjes en veel liefs, Muriel

• 23 Augustus 2008 - 17:39

Jody:

Ha lieve Moormannen,
    Het heeft even geduurd, maar ook een berichtje van mij!
    Ik lees dat er toch nog allemaal technische problemen zijn. Het is wat met die digitale dingen van tegenwoordig.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik Koen, maar toch ook zeker Britt elke dag een beetje meer mis.
    Super om te lezen dat Britt haar eerste stapjes heeft gezet. Dit moet je zeker even filmen, want zou dat graag willen zien :D.
    Geef Koen en Britt een dikke kus en knuffel van mij!
    Kus Jody

• 24 Augustus 2008 - 11:45

Ingrid:

Joepie eindelijk foto's! Jullie "optrekje" ziet er niet verkeerd uit! Ik ga hard sparen, kom ik volgend jaar gezellig op visite! (hebben jullie geen au pair nodig of zo?) Enig idee waarom ik de mailtjes die ik stuur steeds terug krijg?
    Knuffels voor Koen en Britt!

Liefs Eend!

• 02 September 2008 - 10:09

Inge:

hoi allemaal,

super leuk deze site! Helemaal compleet met foto's en al, kunnen we toch nog zien hoe het met jullie gaat in de US.

liefs Inge