Ja ja...we zijn er nu echt! - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Ja ja...we zijn er nu echt! - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Ja ja...we zijn er nu echt!

Door: Hester

13 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Heb al menigeen teleurgesteld (zo blijkt uit diverse mailtjes...) dat de updates van dit weblog niet frequent genoeg zijn. Maar nu we goed en wel gearriveerd zijn op de plaats van bestemming, beloof ik mijn best te gaan doen het thuisfront wat vaker te voorzien van het wel en wee van The Moormann Family here in the States.

Oke, where to begin? Bij het begin dan maar. Om niet te verzanden in eindeloze verhalen waar niemand op zit te wachten, maar even een korte opsomming der feiten. Facts which really matter, as a fact ;-)

Half juli wordt oorspronkelijke vertrek van 1 aug. een week uitgesteld vanwege mogelijke vertraging in visa-procedure. Het verkrijgen hiervan op het Amerikaanse consulaat in A'dam was een verhaal apart, voor meer info indien gewenst: roostenlaan@gmail.com Uiteindelijk waren de paspoorten met visa uiteraard toch gewoon op 31 juli binnen en hadden we theoretisch 1 aug. kunnen gaan. Nu hebben we echter nog genoten van een extra weekje Holland.

Vrijdag 25 juli: start inpakken inboedel, wij verhuizen naar Wouters ouders voor Bed&Breakfast en een goed glas wijn in de avond.
Maandag 28 juli: Roostenlaan inboedel in zeecontainer, huis completely empty en messy. Dus:
Dinsdag 29 en woensdag 30 juli: poetsen en klussen.
Zaterdag 2 aug. t/m donderdag 7 aug. logeren we nog bij Floor (zus van Wouter)en ouders Hester. Hele gezellige dagen met veel kletsen, wijn en kinderpret.

Donderdag 7 augustus: D-Day. Om 16.30 uur vliegen we met de hele family naar Chicago, op Schiphol uitgezwaaid, bepakt en bezakt inclusief geldige visa voor 3 jaar verblijf in de VS. Vlucht ging prima en om 17.30 plaatselijke tijd waren we in Chicago. Taxi genomen naar ons nieuwe onderkomen voor de komende 3 jaar: 1660 Woods Way dus. Heel gek om ineens zo je nieuwe huis binnen te stappen met je twee kids en een hele hoop koffers en spullen. Gelukkig was de koelkast gevuld, stond de wijn klaar en kon de pret beginnen.

Wat er sinds afgelopen donderdagavond (toen we dus aankwamen) allemaal is gebeurd:
- 2 kids een paar dagen met jetleg om 03.00 uur in de nacht klaarwakker op bed gehad, erg gezellig maar slopend voor de rest van de dag...
- in principe aangesloten op telefoon/tv/internet. Het werkt...nog niet helemaal zoals het hoort. Maar de mail en de telefoon wel, dus da;s fijn!
- auto nummer 1 is afgeleverd, op zoek naar auto nummer 2 gegaan. Nog niets gekocht.
- Drie keer op-en-neer naar een winkel om gordijnen te kopen voor de slaapkamer (eer dat je de goede winkel, de goede maten en de goede gordijnen hebt.....).
- t.v., dvd-speler, koffiezetapparaat, lampen, wekkerradio's etc. op de kop getikt/overgenomen. (Door het andere voltage en stekkersysteem hier kun je dus niks met een stekker eraan uit NL gebruiken.)
- Diverse handelingen om electriciteit en bankrekening officieel af te sluiten/te openen.
- Eerste 200 kilo luchtvracht uit NL
aangekomen, inclusief onze fietsen. We fietsen dus al heel wat af en zijn een ware bezienswaardigheid met Britt voorop en Koen achterop.
- We zijn nog steeds druk op zoek naar enigszins lekker brood. Mission impossible???
- Britt heeft gister haar eerste stappen los gezet. Heel trots en parmantig loopt ze nu zo'n 6 stappen van de een naar de ander. Het begin is er!!!
- Koen opgegeven voor een 4-tal sportuurtjes in sept/okt bij het Vernon Hills Activity Center.
- Al 2 keer naar een zwembad geweest en 3 keer naar een grote speeltuin.

En nu is het toch nog weer een lang verhaal geworden... Enfin, ik ga jullie vanaf nu met meer regelmaat en kortere stories op de hoogte houden van onze belevenissen overseas. That's all for now folks! ;-)

• 13 Augustus 2008 - 04:36

Sas:

Wow, moet even een traantje wegpinken. Mis je en realiseer me dat we elkaar nu wel erg weinig gaan zien, tenziju we in de toekomst probren te plannen tegelijk in NL te zijn. Zucht! Klinkt allemaal heerlijk en ben enrom blij voor jullie dat jullie dit spannende en fantastische avontuur samen zijn aangegaan. Kan het als ervaren buienland ganger alleen maar aanraden.

Dikke vette knuffel,
    Sas (& Han en ukkepukken) xxxxxxxxxxxx

• 13 Augustus 2008 - 06:08

Monique:

Wat geweldig dat jullie er nu echt zijn! (hoewel veel achterblijvers daar ongetwijfeld anders over denken...) Wij blijven jullie volgen hier!
    P.S. Nog even een herinnering aan een recente barbecue: misschien moet je het toch maar eens serieus overwegen, om de bakfiets in de States te gaan introduceren... Faessen junior, former CEO of Roosten United, heeft daar ongetwijfeld graag een aandeel in. ;-)

• 13 Augustus 2008 - 07:06

Marije:

Heeeeeeeeee, there they are!!! En ik maar heen en weer pendelen over de roostenlaan, maar het is er stil nu hoor.... valt niets meer te beleven....Haha en Britt dacht natuurlijk, he wow hier valt echt zoveel te zien, daar ga ik maar eens wat stapjes voor zetten!! Echt geweldig! Haha en had jij ooit gedacht dat je naar America verhuisd en het eerste dat je koopt.... gordijnen!!! Nou kortom ik heb genoten van je hele verhaal... en het kan niet lang genoeg zijn ;-) En uh het is nu woensdag... mischien tijd voor de eerst comparison-test met avanti.... ofwel the go-ahead PIZZA!! Ik ben reuze benieuwd naar de table of comparison!! He 'family-moormann' houd ons op de hoogte (maak even een fotootje van die 'grote' speeltuin... ben bang dat jouw speeltuin hier ongeveer sixflags is, hihi ;-) Want ik zeg maar zo: wie schrijft die blijft!!! Doei doei!!

• 13 Augustus 2008 - 10:42

Bregje:

Wat een verhaal...en hoeveel wijn is er wel/ niet door jullie opgedronken????? ;)
    Zijn de buren ook al langs geweest met een 'welkom in de buurt pakketje'? Dat zie je altijd in films...voor mij dus heel typisch Amerikaans.
    Erg leuk om van jullie te horen! Blijf maar lekker schrijven!

Liefs Bregje

• 13 Augustus 2008 - 16:56

Suus:

Wat leuk om weer van jullie te horen! Ik ben blij dat het allemaal goed is gegaan, al is het natuurlijk wel enorm wennen allemaal! Ben nu op vakantie maar zal later uitgebreid mailen! Veel plezier met het verkennen van de nieuwe omgeving!!!! Liefs, Suus

• 13 Augustus 2008 - 17:39

Emma:

Ik zie het helemaal voor me, met drietjes op de fiets over woody ways trappen. Dat kennen ze natuurlijk helemaal niet - waarom doen alleen Nederlanders dat??
    Leuk om zo jullie activiteiten te kunnen volgen. Komt helemaal goed daar.x

• 16 Augustus 2008 - 09:13

Ingrid:

Goed brood vinden in de USA blijft Mission Impossible! Het is mij in 8 maanden San Ramon niet gelukt, misschien hebben jullie in Chicago meer geluk!

• 17 Augustus 2008 - 13:36

Ilse En Saskia:

Ha, die Hester,
    Wij zitten heerlijk op zijn Hollands op de bank aan de thee. Life as usual. Kijken naar het NL elftal hockey op de OS. Blij te horen dat je je nog niet hebt verveeld. Kijk ej al naar de Bold?? (Ilse is benieuwd hoe het verder gaat...)
    Doei.