1660 Woods Way is ours! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van wearehere - WaarBenJij.nu 1660 Woods Way is ours! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van wearehere - WaarBenJij.nu

1660 Woods Way is ours!

Door: Hester

01 Juli 2008 | Nederland, Eindhoven

Hmmm, we zijn nog maar net begonnen met dit 'blog' en ik merk nu al dat het up-to-date houden ervan meer kruim kost dan ik dacht! Nou ja, laten we het er maar op houden dat we nu nog druk zijn met alle voorbereidingen en ik straks zeeën van tijd heb om dit bij te houden...

Van 12 tot en 17 juni zijn we samen naar Amerika gegaan om een huis uit te gaan zoeken. We hadden dus ook maar één missie: hiervoor slagen! Nog in NL hadden we al weken op internet zo'n beetje elk vrijstaand huis in de VS van binnen en buiten gezien en gekeurd, waardoor we na 3 weken zoeken en surfen een wensenlijstje van 20 huizen hadden. Vol goede moed en zin stapten we op het vliegtuig, na eerst Koen en Britt bij Floor en oma in zeer goede handen in Amsterdam achtergelaten te hebben.

Donderdagavond waren we daar, en vrijdagochtend hadden we om 9.00 am de eerste afspraak met Beth van de Settle-in-Service "Full Circle". Dit bureau helpt ons met het regelen van alle praktische zaken die er geregeld moeten worden als je daar gaat wonen: van de contacten met de realtor (makelaar), het openen van een bankrekening, het verkrijgen van ons Social Security Number (zonder dat ben je echt niks-nada-niente-nothing in de VS), het aansluiten van gas/water/licht, het afsluiten van de kabel- en telefooncontracten, het regelen van tijdelijke inboedel tot aan het opmaken van de bedden en het vullen van de koelkast op de dag van onze aankomst. Kortom: geweldige hulp en prima vooruitzichten...vooral dat van die gevulde koelkast ;-)

Vervolgens hebben we vanaf die vrijdagmiddag 12.00 am tot maandagmiddag same time huizen-huizen-huizen en nog eens huizen bekeken. Ongeveer 20 kasten en kastelen, mooie en minder mooie, grote en nog grotere, oude en nieuwe huizen passeerden de revue. En inderdaad geldt in de VS ook "Murphy's Law", want het allerlaatste huis wat we gezien hebben was ook de leukste en geschikste en is vanaf 1 augustus voor de komende 3 jaar ons nieuwe onderkomen: 1660 Woods Way, Vernon Hills, Illinois 60061, USA.

Maandagmiddag nog 'wat' zakelijke dingen besproken op het Purac kantoor in Lincolnshire (waar Wouter dus gaat werken) en collega's ontmoet. Toch al redelijk wat Nederlanders die daar werken. Toen bleek ook wel dat het nog spannend gaat worden of onze visa op tijd gereed komen zodat we ook daadwerkelijk op 1 augustus om 15.30 uur vlucht KL611 naar Chicago kunnen pakken....we wachten af.

Nog 2 weken werken voor Hester, nog 3 voor Wouter en dan de laatste voorbereidingen en afscheidsfeestjes. We hebben afgelopen zaterdag al met alle buren, overburen, schuin-overburen en naast-naastburen geBBQed, wat erg geslaagd was en zeker voor herhaling vatbaar (over 3 jaar en mits we bij Het Blok mogen blijven)!

Volgende keer meer over de borrel, stand van zaken vertrek en over het afscheid op werk en creche.

For now we just say Houdoe!

• 02 Juli 2008 - 07:30

Monique :

Ik weet niet hoor, maar ik blijf er toch ook bij dat het een huis van bordkarton voor wanhopige huisvrouwen is... ;-)

• 02 Juli 2008 - 07:47

Monique:

Enne, over 'kruim' en zo... Niet zeuren potverrrrrdikkie, maar schrijven!

• 03 Juli 2008 - 06:55

Suus:

Ja hoor een nieuw schrijftalent ontdekt! :) De pizza was weer heerlijk gisteren! Ik zal eens kijken wat de opstuurmogelijkheden zijn.. Je kunt natuurlijk wel stroopwafels meenemen, maar er gaat toch niks boven een echte avanti!! ;)

• 04 Juli 2008 - 15:19

Floor Van De Hockey:

Ha die Hes! Nou nog even aftellen en dan.....! Spannend hoor! Huis ziet er trouwens top uit! Ben benieuwd hoe het er in het echt uitziet, haha!

By the way... Zijn ze de oude buurt nou aan het slopen omdat jullie weg gaan? Of gaan jullie weg omdat de buurt gesloopt wordt? Hmmm, keeps me wondering....

Prettig weekend!
    x

• 04 Juli 2008 - 17:59

Roostenlaan 15:

The 4th of July... en geen Amerikaanse vlag buiten? (voor de niet-buren: die hing er wel tijdens de memorabele buren-afscheidsbbq.)Nemen jullie ook een Nederlandse vlag mee voor 30 april? En voor al onze verjaardagen (zie kalender)! See ya across de street for efkes nog.

• 14 Juli 2008 - 13:44

Nummer 42:

Hee luitjes, alles nog onder controle? We zien af en toe stofwolkjes voor onze deur nadat jullie weer eens voorbij zijn komen vliegen, en zo nu en dan horen we een hoop gezelligheid vanuit jullie achtertuin. 'Tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen', zeggen de Teletubbies dan...
    Hopelijk hebben jullie alles onder controle met de voorbereidingen en zien we jullie gauw (nog even)!

• 29 Juli 2008 - 14:20

Mirian:

Hoi Lammie,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Ben zeer beneiuwd hoe het jullie zal vergaan! Veel succes met de verhuizing en de opstart in de USA!

• 30 Juli 2008 - 16:35

'Puntjevanjeneus':

Nou moe... Nog even gekust, gekletst en gezwaaid - en weg zijn jullie nu aan de Roostenlaan. We zijn er gewoon hartstikke sip van. Zoals ik net ook al heb gezegd: hopelijk kunnen we jullie online een beetje blijven volgen. En als jullie Stratum missen: jullie weten onze webstek te vinden voor alle laatste ins and outs... ;-)

Luitjes, het gaat jullie goed daar in de States. You go, peeps!

• 30 Juli 2008 - 20:33

Laura:

Hoi Lieve Britt,KOen,Hester en WOuter,

Ik ben meteen vanavond jullie site op gedoken om alles te ontdekken!
    Ik had het vandaag toch wel erg moeilijk met het afscheid!Ik ga jullie dan ook heel erg missen!!Ik heb meteen trots alle foto's laten zien!!Ik wens jullie heel veel succes met dit mooie en geweldige avontuur en ik ga jullie zeker volgen
    Daagg lieve britt en koen
    Dikke kus en Knuffel van Laura

• 06 Augustus 2008 - 20:34

Mirena Dun Urste:

Nog geen weekje weg en ik mis je nu al. Eigenlijk ben ik gewoon stinkend jaloers dat jij nu zeeen van tijd hebt om van de kids te genieten.
    By-the-way hoe moet het nu verder, met diny en alle anderen van de servicedesk die zich 365 dagen per jaar vol passie inzetten voor het Cathrien? Haha

Veel liefs x

• 07 Augustus 2008 - 08:22

Annika:

Hoi Lieve Hester, Wouter, Koen en Britt.
    Wat gaan wij die 2 lieve schatten op De Kinderkamer missen zeg. De peuters zeggen nu al... Waar is Koen? Moet ik ze toch gaan uitleggen dat de tijd van "naar Amerika gaan" echt is aangebroken. Natuurlijk ga ik Wouter en jou ook erg missen. Vond het altijd erg gezellig en fijn om bij binnenkomst en/of weggaan een praatje te maken. Jullie zijn top ouders!
    Verder zijn de foto's geweldig en het huis.. WOW! Ik ga jullie volgen en we houden contact.
    Veel liefs Annika (en geef mijn grote vriend een superzoen en een warme knuffel van me)