New Zealand Xmas tour - deel 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu New Zealand Xmas tour - deel 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

New Zealand Xmas tour - deel 2

17 Januari 2019 | Singapore, Singapore

Na alle inpak- & verhuisstress, praktische zaken regelen, de laatste werkdagen, de emotionele afscheidsfeestjes, -borrels en -etentjes, het uitzwaaien van onze volle container, het afscheid nemen van onze lieve April, logeren op de Hollandse Club en de laatste bucketlist dingen in S'pore doen, was het tijd voor even ontspannen, genieten en wat quality time voor ons viertjes: vakantie! Na een tussenstop in Sydney vlogen we door naar Queenstown op het zuidereiland van Nieuw Zeeland. Heerlijk stadje, we waren er een paar jaar daarvoor natuurlijk al geweest, maar genoten weer volop van dit gezellige en levendige plaatsje. Daarna zijn we een klein stukje verder gereden naar Glenorchy, een mooi plekje helemaal in het noordelijkste puntje aan Lake Wakatipu. Vanuit daar naar het prachtige Mount Aspiring National Park: schitterend natuurgebied waar we in een leuk afgelegen huisje midden in het gebied zaten en een prachtige wandeling naar een gletsjer hebben gemaakt en in een riviertje voor het huis met ijskoud gletsjer water hebben gezwommen. Vervolgens via de westkust naar 'boven', via Fox Glacier door naar stukje van het Abel Tasman park, een nachtje in vissersplaatsje Nelson met de 'wereldberoemde' (?) Green Lip Mussels die toch echt niet zo lekker zijn als de gewone Nederlandse mosselen uit Zeeland, maar met een zalig witte Sauvignon Blanc uit de streek zelf (Marlborough Sounds) prima weg te spoelen ;-). De dag voor Kerst gingen we met de postboot de Pelorus Sounds in, naar een huisje wat ergens op 2 uur varen diep in dit prachtige fjorden gebied lag. Ge-wel-dig! We kwamen uit bij Tira Ora Lodge: een klein stukje paradijs op aarde. Een zogenaamde ecologische farmstay: een paar huisjes die gerund werden door een zeer enthousiaste Nieuw Zeelandse, Melissa, die met haar ouders en haar dochtertje daar op dat afgelegen plekje in Nieuw Zeeland enkele huisjes verhuurden, beesten hielden en zelf groenten verbouwden. Na een warm ontvangst vroeg ze of we het leuk vonden om het Kerstdiner met hen mee te eten? Aangezien er dus in de verste verte geen dorp was en dus ook geen winkel of restaurant was, werd dat dus een volmondig "Ja graag!". En wat wás dat bijzonder.... Melissa toverde na 2 dagen koken een zeer uitgebreid en heerlijk Kerstdiner op tafel waar we samen met de andere gasten, Noren, Russen, Duitsers en Australiërs en onder het genot van veel wijn en whiskey, een knapperend haardvuur, Kerst-gebeden en diverse kerstliederen onder begeleiding van Melissa op de gitaar (waar we allemaal meezongen!) enorm van genoten. En zoals Koen ineens gelukzalig zei: "Dit is mijn eerste échte Kerst..." ;-) Het moet gezegd, het was inderdaad wel wat anders na alle voorgaande jaren met Kerst in een camper met ons viertjes en enigszins mislukte kant-en-klaar maaltijden of broodjes hamburger of afhaalporties fish & chips... :-) wat overigens ook heerlijk was, maar inderdaad...niet echt het Kerst-gevoel wat 'normaal' is. Dus wat genoten ook vooral Koen en Britt ervan! Er waren voor hen dus ook genoeg andere kinderen en we zaten eigenlijk met alle gezinnen de hele dag in de gemeenschappelijke 'schuur' bij het vuur met spelletjes en een boek. Er lag stro op de grond, waren lekkere oude hang-banken en het vuur was aan. Vers gebakken brood, hapjes, wijn, thee...het was echt gezellig en heel bijzonder om alle verhalen te horen, waar iedereen geweest was en wat iedereen gedaan had. Heerlijke gezellige, bijzondere, warme en relaxte Kerstdagen daar in de middle of nowhere in New Zealand gehad...iets wat we niet snel zullen vergeten! Daarna reisden we door naar Kaikoura aan de oostkust, waar we ook al waren geweest maar waar we weer genoten van lekkere verse fish & chips op het strand en mooie wandeling langs de kust. Vanuit daar reden we langs de oostkust verder naar beneden naar Akaroa, het vulkanisch schiereiland net ten zuiden van Christchurch. Prachtige omgeving. Lekkere laatste dagen gehad daar in dat prachtige fijne Nieuw Zeeland...en op 31 december was het toch echt tijd om terug te vliegen naar Singapore voor onze laatste 3 dagen daar....We hebben daar nog gezellig Oud & Nieuw gevierd met twee andere stellen, op de valreep het grote vuurwerk in de stad gezien en de volgende dagen nog even wat gezwommen en lekker uit eten geweest. En toen stapten we op 3 januari 2018 voor de zoveelste keer op Changi Airport in het vliegtuig naar Nederland, maar dit maal enkele reis....