Kort van stof - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Kort van stof - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Kort van stof

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg

24 Maart 2009 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Ik hou het kort vandaag, misschien een opluchting voor velen ;-) Wilde alleen even onze ervaring en wat leuke foto's delen van de basketbalwedstrijd van de Chicago Bulls vs. L.A.Lakers die Wouter en ik afgelopen zaterdag bijgewoond hebben.

Wat een spektakel, echt lachen. De wedstrijd zelf duurde krap een uur, maar met alle show en entertainment eromheen duurde het dus gewoon twee-en-een-half-uur. Moet ze nageven die Amerikanen, entertainen kunnen ze! Daar waar bij ons in het Thialf een blaaskapel staat voor de muzikale omlijsting en het opzwepen van het publiek, in de Arena of De Kuip de sfeer meer gemaakt wordt door wat w.c. rollen gooien en F-Side uitdagen, was de sfeer in het United Center in Chicago gewoon waanzinnig relaxed, blij en vrolijk en waren er weet ik hoeveel mensen betrokken bij de show eromheen.

Het begon, uiteraard, met het volkslied, waarbij iedereen netjes gaat staan, hand op de borst. Na het voorstellen van de teams via grote videoschermen begon de game. In iedere Time Out en ook tussen de speel-quarters in, waren er optredens van ofwel de Cheerladies (heb me meteen aangemeld, wow wat gaaf! ;-)), de Bulls Kids (een groep van 20 peuters tot tieners die een leuk dansje deden), de Bulls Acrobats (een groep die via trampolines allerlei kunsten met de bal deden, een eerbetoon van de US Army aan alle 'Army-members and veterans' geflankeerd door een tiental dames in witte jurken zwaaiend met de Stars & Stripes tot aan enorme opblaaspoppen die een wedstrijdparcourtje deden, T-shirtkanonnen die gratis Bulls T-shirts het publiek in schoten (uiteraard niet zonder opzwepende muziek), huizenhoge mascottes die met allerlei dingen het publiek vermaakten en ga zo maar door. En het publiek...deed echt vrolijk mee: juichend en joelend bij iedere act.

Enfin, tot en met de 3e quarter stonden 'onze jongens' (ehum ehum ehum) voor, maar toen lieten ze het helemaal liggen...LA Lakers gingen met de winst naar huis, maar al het publiek ging net zo vrolijk en uiteraard uiterst Amerikaans geordend en gedisciplineerd netjes weer naar huis. Erg leuke avond, voor iedereen een win-win situatie want Koen is erg tevreden met zijn Amerikaanse oppas Natalie. Op onze vraag de volgende morgen of het leuk was geweest met Natalie, zei hij: "Ik wil vooral een lieve oppas, maar ze is ook wel erg mooi"....;-)

  • 25 Maart 2009 - 05:44

    Sas:

    Lachen man! Ja, ik kan je ook aanraden eens naar een baseball wedstrijd te gana kijken, ook enorm vermakelijk. Wij net weekje op Lombok geweest, was heerlijk. Kids veel in het zwembad en Han en ik hebben ook nog een keer (om beurten) gedoken. Stuur je snel een langere mail hoor! XXXXXXXXXXXX Sas

  • 25 Maart 2009 - 07:23

    Floor:

    Hessieeeeeeeee!

    Ja, ik pikte je er meteen uit hoor!!!! 2de van rechts achter! Kan niet missen, haha.
    Zouden ze bij het hockey ook eens moeten doen, hier, zo'n spectakel, haha. Wel een prettig idee dat jij nu bij de club cheer leaders zit, dan kun je ons de fijne kneepjes van het vak leren als je terug bent!
    Verder weinig te melden vanuit het koude nederland... Afgelopen weekend leek het voorjaar te zijn begonnen, ontzettend lekker weer, zonnetje en qua temperatuur ook erg lekker, maar helaas was het maandag alweer herfst, regen, koud en hele harde wind... Moet zeggen... verveeld meteen weer!
    Zeker nu ik wat minder aan het werk ben en dus meer thuis zit te niksen (wat me erg moeilijk afgaat). In de zon niks zitten doen is toch wel een stukje makkelijker en veel leuker bovendien, maarja... We wachten af!
    Verder alles goed hier, buik begint goed te groeien haha. Nog 3 maandjes en dan.... Stuur maar vast een paar cheer leaders deze kant op... lijkt me wel een leuke afleiding voor als ik lig te puffen haha.

    Nou, geniet er lekker van daar! En ik kijk weer ui naar het volgende berichtje!!!

    Liefs Floor

  • 25 Maart 2009 - 07:28

    Suus:

    Leuk hoor, zo'n basketbalwedstrijd! Is nog eens wat anders dan al die voetbalhooligans haha! Nu verder geen lange verhalen, ik ga je mailen!!! :) Liefs xx

  • 25 Maart 2009 - 10:10

    Kotte's:

    Geweldig man, die show erom heen, echt Amerikaans. Volgens mij hebben jullie het goed naar je zin en de oppas is gelukkig ook goed gekeurd, dus plannen maar voor de volgende uitjes.....
    Heel veel groetjes van de Kotte's

  • 25 Maart 2009 - 13:19

    MEREL:

    vind het wel wat voor onze wedstrijden, beetje op leuken die boel haa
    groet merel

  • 25 Maart 2009 - 18:11

    Ingrid:

    Wat is en blijft die Koen toch een schatje! Ik zie 't em ook al helemaal zeggen, en ja als je als "man" op een bepaalde leeftijd bent, is het ook erg belangrijk dat je jezelf omringt met mooie vrouwen, dus dat heeft hij wel goed voor mekaar!
    Wel gaaf dat jullie naar het basketbal zijn geweest, dat heb ik toen gemist. Ik ben wel naar honkbal geweest en natuurlijk American Football. Ik snapte van het spel helemaal niks, maar het spelonderdeel waarbij al die mannen met hun kontje de lucht in stonden kon ik wel waarderen! ;-) HAHA!

    Dikke knuffel Eend

  • 25 Maart 2009 - 19:49

    (^^) & (@@):

    Wat een mooie happening. De video geeft mooi de sfeer aan; het geeft dan niks dat het allemaal wat onscherp is.

  • 26 Maart 2009 - 12:03

    Laura:

    Hoiii,

    wat geweldig allemaal lijkt me veel leuker dan hoe het er hier aan toe gaat!je krijgt niet alleen het basketbal te zien maar gewoon een hele show,gaaf hoor
    wij gaan naar een honkbal wedstrijd in lA ben benieuwd of dat net zo spectaculair is.Die koen wat een geweldige uitspraak hij begint er al vroeg oog voor te krijgen haha
    Tot mails,
    liefs laura

  • 26 Maart 2009 - 13:05

    Annika (kinderkamer):

    Hoi Hester, Wouter, Koen en Britt
    Ik vind het nog steeds geweldig om jullie verhalen te lezen. Zo'n wedstrijd, grote hoeveelheid sneeuw en rare kruisingen waarvan je idd niet weet wie er als eerste aanrijdt kom je niet snel tegen in Nederland hihi.
    En de filmpjes zijn ook super leuk. Ze worden allebei zo snel groot. Geef Koen en Britt maar een dikke zoen van mij. Al kan Koen zich denk ik nauwelijks mn naam herinneren...
    Groetjes uit Eindhoven!!

  • 26 Maart 2009 - 13:30

    Annika (kinderkamer):

    Hoi Hester, Wouter, Koen en Britt
    Ik vind het nog steeds geweldig om jullie verhalen te lezen. Zo'n wedstrijd, grote hoeveelheid sneeuw en rare kruisingen waarvan je idd niet weet wie er als eerste aanrijdt kom je niet snel tegen in Nederland hihi.
    En de filmpjes zijn ook super leuk. Ze worden allebei zo snel groot. Geef Koen en Britt maar een dikke zoen van mij. Al kan Koen zich denk ik nauwelijks mn naam herinneren...
    Groetjes uit Eindhoven!!

  • 26 Maart 2009 - 20:32

    De Huisvriend:

    Koen heeft goed geluisterd :-)

  • 26 Maart 2009 - 21:09

    Monique:

    Mooi plekje hadden jullie! ;-)
    Gaaf om zoiets een keer mee te maken, lijkt me. Ik zou al flippen bij de cheerleaders, denk ik - altijd zooooo gaaf om te zien!

  • 27 Maart 2009 - 09:50

    Bregje:

    Wat een sensatie! Wat is zo'n stadion groot!!!! En dat veld zo klein...hebben jullie de wedstrijd wel kunnen volgen ;)?
    Nog heel veel plezier daar en tot het volgende bericht(je)!!!!

    Liefs Bregje

  • 27 Maart 2009 - 13:29

    Pien:

    Hoezo kort van stof!?
    Ik dacht trouwens dat je derde van rechstachter was!
    laatst in thialf geweest, was leuk maar haalt het inderdaad niet bij het mega-bulls centre. Geniet nog lekker na en dikke kus. Pien

  • 05 April 2009 - 18:31

    Monique:

    Potverdikkeme, toch nog een dag te laat om jullie te feliciteren met de tweede verjaardag van Britt! (zelfs het tijdsverschil gaat me niet meer redden, vrees ik...)
    Hoe dan ook: hopelijk hebben jullie een leuke en vooral feestelijke dag gehad. Hiep hoi voor Britt, dikke kussen van ons!

  • 14 April 2009 - 18:17

    Feest-Fem:

    Bedankt voor jullie geweldige en lieve kaartje! Precies op tijd ook nog - hoe hebben jullie 'm dat weten te flikken?
    Maar supergaaf dat jullie aan mij (niet meer baby, maar dreumes) hebben gedacht.

    Enne, ik hou het kort, want the party continues here! (in bed weliswaar, maar dat zeggen we er effe niet bij...)

  • 06 Juni 2009 - 12:22

    Monique En Co.:

    Scoobidoo-bi-doo... where are you? Hmm, deze site heet niet voor niks 'waarbenjij', constateren wij vriendelijk doch dringend ongeduldig... ;-)

    Liefs van ons, hopelijk tot mails of skypes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vernon Hills

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 126580

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2008 - 26 December 2010

Ons Amerika Avontuur

26 December 2010 - 30 November -0001

Ons Azië avontuur

Landen bezocht: