Summervacation 2009 - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Summervacation 2009 - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Summervacation 2009

Door: Hester

07 September 2009 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Ondanks het feit dat iedereen hier steen en been klaagt over de slechtste zomer in jáááááren (en in Nederland het nou net weer de beste zomer in jááááren lijkt te zijn), hebben wij de eerste twee weken van augustus nog erg geboft en genoten van een heerlijke, overwegend zonnige, vakantie in eigen land :-) We hebben in twee weken een 'rondje' Lake Michigan gedaan. D.w.z....een half rondje eigenlijk, want we besloten de boot te nemen om naar de andere kant te gaan waar we ons eerste huisje gehuurd hadden. dat brak de lange reis ook leuk. Leuk detail misschien is dat we het meer op het smalste stuk overstaken en dit zelfs nog een 4 uur durende boottocht was. Geeft nog maar weer eens aan hoe groot Lake Michigan dus stiekem is (ruim 2x Nederland).

De eerste cabin was wat klein, maar lag fantastisch in het bos en aan een klein binnenmeertje. Strand voor de deur, een paar andere cabins erom heen met veel kinderen in dezelfde leeftijd, een speeltuin erbij en bij het huis een eigen fire-pit. Dus 's ochtends de deur open, badpak aan en aan het eind van de middag (of in ieder geval ná 12-en ;-)) haalden we een flesje rosé erbij en tegen een uurtje of zes staken we de BBQ maar eens aan en plukten we Koen en Britt van het strand die met het zand nog tussen de billen zo konden aanschuiven voor de hamburgers. Daarna nog wat buiten aankeutelen, eendjes de restjes stokbrood voeren, vishengel uitwerpen (het ging alleen om het werpen, niet om het daadwerkelijk vissen vangen) en meestal nog een vuurtje stoken en met een stok wat marshmellows op het vuur bruin'bakken'. Dan gooiden (...)we de kids veel te laat in bed en konden wij met een fles wijn nog heerlijk de rest van de avond buiten bij onze eigen fire-pit vuurtjes stoken. Prachtig! Als dát geen vakantie is! Een andere gave attractie die week was het Sleeping Bear Dunes National Park. Beroemd om de immense zandduinen die tot werkelijk duizelingwekkende hoogte en afgrijselijke stijle afgronden en diepten gingen. Lekker klimmen en klauteren dus! Later die week nog een cayak gehuurd waarmee we een ondiepe rivier afpeddelden die tot Lake Michigan leidde. Daar lekker gezwommen en zandkastelen gebouwd. Heerlijk weekje!

De tweede cabin was een stuk groter maar lag verscholen in het bos in the middle of nowhere in Hiawatha National Forest Preserve. Dat is helemaal noordelijk van Lake Michigan en ons huisje lag in een baai van het meer zelf. Een joekel van een tuin (mét fire-pit) en een modderig paadje door het riet leidde naar een privé-strand. Hier konden we dus dágen spelen! Dag 1 gebruikten we om keien te zoeken die in het meer lagen om een eigen fire-pit aan het strand te maken. Dag 2 gebruikten we om hout voor het vuur bijeen te sprokkelen. En dag 3 gebruikten we om aan het eind van de middag worstjes op een stok warm te maken op ons eigen kampvuur aan het water. Super! Verder op berenjacht, maar (helaas?) geen beer live gezien. Wel eagles en scheepswrakken op een boot met glazen bodem op Lake Superior aan de noordkant van het natuurpark. En een andere dag met een boot naar fantastische rotsformaties ("Pictured Rocks" ) wederom in Lake Superior.

Het waren dus prima huisjes, 'very reasonable priced' compared to huisjes huren in het hoogseizoen in Europa en toch wel vrij veel mooie en echt nog ongerepte natuur. Daarnaast onderweg geen verkeerproblematiek, dus zeer rustige wegen en geen last van Zwarte Zaterdagen en Freaky Fridays op de route de soleils ofzo. Kortom, twee prima vakantieweken! Zie verder bijgaande foto's als belastend beeldmateriaal...

• 08 September 2009 - 06:56

Suus:

Aaah wat een heeerlijke vakantie!! Lekker genieten daar! Wat leuk om weer van jullie te horen! Liefs

• 08 September 2009 - 08:19

Annette:

Ziet er heerlijk uit!!! Zelf genoten van twee weken wandelen in Zwitserland (Bente deed al erg goed mee).

• 08 September 2009 - 10:45

Bregje :

Wat een super foto's! Ziet er helemaal relax en prachtig uit!
    Ik ben zelf (met Michiel) naar Zweden geweest. Was ook erg de moeite waard!
    Leuk om weer wat van jullie te horen!
    Tot mails!

Liefs Bregje

• 08 September 2009 - 18:32

Laura:

Lieve Familie Moorman,

Wat fijn om weer iets van jullie te horen!Heb jullie al veel te lang niet meer gesproken!
    maar wat een gave vakantie, lijkt me heerlijk!En zo met de vakantie kunnen jullie ook nog mooi wat dingen bekijken!Wat hebben die kids toch een heerlijk leven, heerlijk!En wat worden ze toch groot.
    Super om weer wat van jullie te horen,
    Liefs Laura

• 08 September 2009 - 18:55

Blanke Broeder:

Heel fraai zo vakantie te vieren mensen. Geweldig!

• 09 September 2009 - 06:34

Floor:

Hessie!!!!!!!!!!!

Leuk om weer van je te horen! Leuke foto's!!! Ziet er zeker uit als een hele relaxte vakantie en zo klinkt het verhaal ook! Super!!!

x Floor

• 09 September 2009 - 16:18

Ingrid:

Dat ziet er nog eens uit als een heerlijke vakantie! De "actiefoto" (sleeping bear dunes) van Koen is echt geweldig en "Brittje" is zeker geen Brittje meer, maar al een echte Britt!

Liefs Eend