Kerstvakantie Tasmanië 2016 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Kerstvakantie Tasmanië 2016 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie Tasmanië 2016

21 Januari 2016 | Singapore, Singapore

Om maar even bij te blijven voor we weer de volgende vakantie gaan plannen :-) .... bij deze dus maar meteen de Kerstvakantie. (Er was nl. weer wat gedoe met deze site waardoor ik onze China-herfstvakantie pas zo laat heb gepost....). Maar eerlijk is eerlijk...er zaten ook maar weinig weken tussen de China-trip in oktober, mijn Bangkok-weekend in November en de Australië-trip nu net met Kerst. En ik blijf het zeggen...: we beseffen ons écht na al deze jaren expat-leven nog volledig hoe bevoorrecht we zijn dat we dit allemaal kunnen doen. Believe me, we genieten er dus ook meer dan 100% van!

Kerst dus net als de afgelopen jaren weer Down Under. Dit keer naar Tasmania of 'Tassie', zoals het ook wel liefkozend wordt genoemd. Eind december is het volop zomer in Australië en we hadden twee weken echt fan-Tassie weer! Welgeteld 1 dag regen (maar dan ook meteen de heeeeele dag...) en de overige 16 dagen blauwe lucht, volop zon, frisse bries en 20-25 graden. Héérlijk! We merkten weer hoeveel fijner dit klimaat is t.o.v. de eeuwige klamme kleffe hete warmte in S'pore. Zo ontlopen we ook de regentijd in Azië een beetje, vandaar dat Australië en ook Nieuw Zeeland zulke geliefde reisbestemmingen zijn in deze periode van het jaar. En ook omdat we, anders dan in NL, hier allemaal 3 weken Kerstvakantie hebben en het dus de moeite is om ergens wat verder weg op vakantie te gaan. Want Australië en NZ is nog steeds een eind vliegen, ook vanuit hier. Zo was de vlucht naar Hobart voor ons dus ook nog 9 uur vliegen.

We hebben twee weken in een klein campertje over dit meest zuidelijke Australische eiland rondgetourd. Tasmanië is zo groot als Nederland, maar heeft maar 500.000 inwoners. De meerderheid daarvan woont aan de oost-kant van het eiland. Het westen wordt bijna volledig in beslag genomen door eindeloze ruige landschappen, veel Nationale Parken en bergen.

We hebben genoten van ruige en mooie kusten, rust en ruimte, zwemmen in de golven, heerlijke tastings bij de locale wineries, the wildlife (kangaroos, wallabies, Tasminian Devils, wombats, possums en zelfs een platipus!), mooie en pittige wandelingen in Cradle Mountains en over de eindeloze duinen aan de Westkust en van het eten van heerlijk verse fish & chips op het strand...Kortom: een fantastische 'vakantie-vakantie' voor ons vieren. Heel fijn om weer even wat tijd samen te hebben na het vele, vrijwel non-stop reizen van Wouter de 10 (...) weken voor de vakantie. We waren dus ook wel toe aan wat zogenaamde 'family quality time'. Dat kreeg natuurlijk extra vorm in de beruchte UNO Championships...maar of dat altijd quality of meer quarrel-ty was...?? ;-)

In 'Tassie - Deel 2' meer foto's en...de ontknoping van de UNO Chamionships!

• 21 Januari 2016 - 08:29

Emma:

Wat kun jij schrijven Hester! Net een roman

• 21 Januari 2016 - 15:57

Bart:

Bevoorrecht vs Jaloers.

Wij gaan binnenkort ook weer lekker weg. De Ardennen. Dat is een natuurgebied ver van Eindhoven vandaan, met kans op sneeuw. Het is zéker twee uur rijden, vliegen denk ik 15 minuten, da's dan wel inclusief taxiën...

• 23 Januari 2016 - 08:35

Marije:

En ook lekker gezwommen in de wineglass bay?????