Sportlife - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Sportlife - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Sportlife

18 December 2014 | Singapore, Singapore

Ondanks het altijd tropische klimaat, sporten wat af hier met z'n allen. Gewoon omdat het toch zo lekker en leuk is natuurlijk! Wilde jullie hier een klein beetje van laten meegenieten, dus geniet van de foto's van ons al hockeyend, zwemmend, waterpoloënd en tennisend. Met soms zelfs ook een succesje en wat 'eremetaal' ;-)

Zelf heb ik begin november dus meegedaan met het ZOAT (Zuid Oost Azië Tournooi). Dit is een hockey tournooi voor Nederlanders die woonachtig zijn in Azië. Dit tournooi wordt al wel 40 jaar afwisselend in Bangkok, Kuala Lumpur, Jakarta, Honk Kong en S'pore georganiseerd en er doen zo'n 300 hockeyers aan mee. Vorig jaar deed ik voor het eerst mee en toen is ook het hockey-virus bij mij weer helemaal aangewakkerd zodat ik dus sindsdien weer lekker aan het ballen ben. Dit jaar was het ZOAT in Hong Kong en er deden twee damesteams en drie herenteams uit S'pore mee. Donderdagmiddag vloog ik samen met 3 anderen vast naar HK. De vrijdag overdag was er nog geen programma dus hebben we HK van A tot Z bekeken. Zeer gezellig en leuk, heel anders dan S'pore. Ook nog wat mee gekregen van de 'Umbrella Revolution', de opstand tegen de democratie en onafhankelijkheid van HK, die daar nog volop gaande was. 's Avonds een borrel bij de Consul op de Residentie gehad, jaja...natuurlijk met ingevlogen verse haring en filet americain, bitterballen en heerlijke boerenkool stamppot met echte Unox rookworst. Hoe heerlijk is dat! Zaterdag hele dag hockeyen, 's avonds geweldig feest in de hoogste rooftop-bar van Azië, zondag hele dag weer wedstrijden tot en met finale die we zelfs wonnen en zondagnacht weer terug in S'pore en maandag gewoon weer fris en fruitig achter mijn bureau aan het werk. Heerlijk leuk, sportief en gaaf weekend! In vervolg update hierna volgen nog wat Hong Kong foto's (voor wie écht wil...).

• 18 December 2014 - 15:14

Renske:

Tjonge, voor al die prijzen moet straks een extra container worden gehuurd om alles ooit terug te krijgen naar ons natte winterlandje. Voorlopig nog geen ijspret hier :-(

• 20 December 2014 - 18:19

Merel:

Wat een sportieve familie!!
    en heel goed dat er gehockeyd wordt haha