Huis, tuin en keuken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu Huis, tuin en keuken - Reisverslag uit Singapore, Singapore van wearehere - WaarBenJij.nu

Huis, tuin en keuken

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg

04 Juni 2011 | Singapore, Singapore

Huis, tuin en keuken ja. Want ook hier gaat het gewone leventje gewoon door. We ontdekken steeds meer van de voor ons nog vele on-ontdekte kanten van Singapore (Ontdekje Plekje is er niks bij), we ontmoeten steeds meer leuke mensen en hebben alweer een redelijk aardig sociaal leven opgebouwd. Het schooljaar nadert alweer bijna z'n einde, ons werk gaat z'n gangetje......ONS werk? Ik zou het haast vergeten, maar dat is toch wel ons laatste huis-tuin-keuken nieuwtje: moeders is weer aan het werk! Jaja, deze fulltime 'desperate housewife' heeft na bijna 3 jaar """"niets"""" (let op het aantal aanhalingstekens zou ik zo zeggen...) doen, een parttime baan gevonden op de Hollandse School! Eind maart stond de vacature uit en ik dacht, 'dat lijkt me wel wat, let's give it a try' en een paar weken en twee gesprekken later zat ik ineens weer achter een bureau serieus te wezen! Ik werk dus nu 5 halve dagen op de administratie van de Hollandse School. Perfecte timing (een week voordat ik begon is Britt naar de basisschool gegaan en ineens dus 5 dagen weg), perfecte werkgever (school, dus alle vakanties van Koen en Britt ook vrij), perfecte baan (ochtenden, als kids ook op school zitten) en perfecte locatie (3 minuten heuvel op lopen). Klinkt wel erg perfect, maar ik moet toegeven...het is toch effe wennen om die grijze cellen weer aan het werk te zetten, anders dan ze te laten nadenken waar, hoe laat en met wie ik zou gaan koffie drinken :-) En eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ook wel de enorme vrijheid en sociale momenten mis, maar onderaan de spreekwoordelijke streep is het is wel een goeie zet geweest lijkt me. En bovendien hebben we er weer wat extra vakantie-budget erbij...

Nou ja, verder dus echt niet zo veel nieuws onder de Singaporese zon. Al heeft Koen dan wel afgelopen weekend zijn zwemdiploma A (eindelijk) gehaald en Britt een zgn. voorstadium daarvan: een Duckie 5 Award. Omdat er hier natuurlijk iedere dag gezwommen wordt en iedereen veel eerder met lessen begint, was Koen in zijn klas bijna de laatste met A. Maar meneertje was nog veel blijer dat hij vandaag ook nog eens op school zijn strikdiploma wist binnen te slepen...dus weg klittenbandgymp en leve de veterschoen! Britt was deze week op haar allereerste schoolreisje. Geweldig om te zien dat er ook eigenlijk in de kern niets veranderd is al die jaren: de busreis was eigenlijk het leukste: keten achterin en heel hard 'we zijn er bijna, we zijn er bijna...maar nog niet helemaal!' zingen. Het enige wat naar mijn idee nog ontbrak was het bukken en onder de stoelen liggen bij terugkomst...

Bijgaand dan gewoon nog wat bijbehorende huis-tuin-keuken foto's!

  • 04 Juni 2011 - 19:00

    Brigit:

    Gefeliciteerd met je nieuwe job! Ik zit ff die schoolfoto's van Coen en Britt te bekijken, maar wat zijn ze enorm gegroeid!! Het gaat snel, wat vliegt de tijd.......

  • 04 Juni 2011 - 19:40

    Annette:

    Hester, heerlijk die NL school.... begin hier toch wat aan de Engelse strictheid te twijfelen... En wat leuk je baan!

  • 05 Juni 2011 - 09:26

    Chantal:

    Ook leuk om over de "huis-tuin-en-keuken" zaken te lezen. Klinkt alsof jullie je draai echt gevonden hebben. Leuk!

  • 05 Juni 2011 - 20:11

    Bommeltje:

    Hi Hessie, Proficiat met je baan! Leuk dat jullie ook van de "gewone" dagelijkse taferelen foto's maken want die zijn (zeker straks) net zo speciaal als de speciale! liefs Bom

  • 06 Juni 2011 - 17:45

    Hannie:

    Hoi Hester, mooie foto's van het dagelijkse leven, eten en the family (reactie op voorgaande verslag Thailand). Veel plezier met je nieuwe baan in het onderwijs _ een inspirerende sector. Lijkt me wel iets voor jou. N.B. : In het Catrien is veel veranderd.

  • 03 November 2011 - 22:35

    Rik:

    Hallo !!!!!!!!
    He ! Het is al november , waar blijft de nieuwe editie van " familie Moormann around THE world" ?

    Gr. Rik

  • 22 November 2011 - 19:13

    Janneman:

    ben je boos op mij /ons? We horen zo weinig :-((

  • 24 Februari 2012 - 12:43

    Nina:

    Hallo!

    Ik zou zoooo graag eens met jou mailen over jullie avontuur. Wij hebben vernomen dat mijn vriend mogelijks naar Singapore zou kunnen voor zijn werk en nu zit ik met belachelijk veel vragen.
    Het zou prachtig (ECHT PRACHTIG!) zijn als je mij kon contacteren, want ik vind geen e-mailadres op deze site. Ik zie uiteraard wel dat er niet zoveel meer is gebeurd sinds 2011, maar hoop toch op een antwoord. nina_peeten@hotmail.com

    Alvast bedankt en veel liefs!

  • 11 April 2012 - 22:26

    (@@) & (^^) :

    Als nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 126427

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2008 - 26 December 2010

Ons Amerika Avontuur

26 December 2010 - 30 November -0001

Ons Azië avontuur

Landen bezocht: