See you later Chicago...till we meet again! - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu See you later Chicago...till we meet again! - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

See you later Chicago...till we meet again!

Door: Hester

23 December 2010 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Het zit erop. Twee-en-een-half jaar Amerika, Illinois, Chicago's northern suburb, Vernon Hills, "Gregg's Landing"-subdivision and last but not least: 1660 Woods Way. So long, farewell...

De container is op weg...., stapels kartonnen dozen, rollen inpakpapier en 3 sterke mannen bevolkten twee dagen ons huis. Met nog twee dagen te gaan proberen we nog even volop van het Amerikaanse leven te genieten. De allerlaatste schooldag van Koen, voor de laatste keer in die mooie yellow schoolbus, nog twee dagen Winter Camp net zoals ieder ander American child, nog één keer naar de Target, nog een laatste playdate voor Britt met haar vriendinnetjes, nog een allerlaatste keer 'pulled over by the police' (niet lachen, écht gebeurd: voor speeding...gelukkig begreep the nice officer dat ik in nogal hectische omstandigheden verkeeerde en liet me met een official warning weer gaan...pppfff!), voor moeders snel nog een Starbucksje tussendoor en tenslotte zonet nog een laatste spontane borrel in ons completely lege huis met 8 van onze lieve buren...aan al het moois komt een eind. Vrijdag en zaterdag slapen we nog lekker in een hotel in het centrum van Chicago en vieren we Kerst dus in de stad. En dan komt het onvermijdelijke moment van afscheid nemen van een geweldige stad, een geweldig land en een geweldige tijd en vliegen we op zondag 26 december op weg naar een nieuw avontuur!

Thank you America for those great years and this experience for life!

• 24 December 2010 - 08:10

Monique:

Oef, wat heb ik dubbele gevoelens bij jullie avontuur: wat gaaf, wat stoer, wat een verrijking - maar aan de andere kant ook: wat een geregel, gesjouw en gesleep... Petje af!
    Heel veel succes met de overtocht naar jullie volgende prachtige bestemming, hopelijk voelt het ook daar weer snel als een thuis. Fijne feestdagen en veel liefs van ons!

Arno, Monique, Ninthe, Fem & 'binnenboordzoon'

• 24 December 2010 - 08:27

Laura:

Hoi Allemaal,

Dat is al weer een hele tijd geleden!Dat lijkt me nou heel raar en dubbel dat je nu weg gaat!Hoe ervaren de kids het?
    Ik stuur je snel weer eens een lange mail!Hele fijne feestdagen in chigago geniet er van en succes met de volgende reis!
    Liefs Laura

• 24 December 2010 - 08:38

Frans :

Wat gaat dat allemaal snel. Zo zit je op K5 , hop naar de USA en hop naar de andere kant van de wereld. Veel sterkte de komende dagen, fijne feestdagen en kom maar weer eens snel een wijntje dinken.

Frans

• 24 December 2010 - 08:41

Suus, Marco & Kids:

Ha lieve mensen,

Jeetje wat is de tijd gevlogen, nu staat jullie nieuwe avontuur alweer te wachten! Spannend hoor...........Geniet van de laatste bijzondere kerstdagen daar.............Veel lieve groetjes vanuit uit Veldhoven (met heel veel sneeuw; jippie!!!)
    x

• 24 December 2010 - 08:51

Rik:

.....mooi afscheid uit Amerika ! Singapore zal haar best moeten doen maar dat zal wel lukken. Mooie tijd op komst. We wachten op de volgende leuke belevenissen (doen wij stiekem wat mee met het expat leven).
    Lekkere kerst, goede reis en tot snel mails, voips, mobi's, ... Liefs uit BoZ

• 24 December 2010 - 11:45

Janneman:

Wow, er ligt hier meer sneeuw dan bij jullie. Geniet er nog maar ff van want sneeuw zullen jullie de komende tijd ff wat minder zien ben ik bang. Hoewel dat ook weer z'n charmes heeft ...... Heel veel sterkte met alle emoties, toch fijne dagen met het reizen (pffft) en als je toch dat wijntje gaat drinken bij Frans wil ik er ook graag bij zijn.
    Liefs

• 24 December 2010 - 11:55

Chantal:

Hi there! Nog even genieten van een paar dagen Chicago na deze dagen van sjouwen, pakken en afscheid nemen. Bijzonder allemaal weer. Kerst op deze manier heeft ook wel weer zijn charme denk ik. Is weer eens wat minder traditioneel, haha!Goede reis en fijne dagen!
    Dikke zoen van ons allevier!

• 24 December 2010 - 19:12

Ingrid En Fedde:

Hallo Moormannetjes, wat ontzettend jammer dat het Amerikaanse avontuur erop zit. Dat zullen jullie je leven lang niet meer vergeten.
    Fijne kerst in Chicago (hoop dat onze kerstkaart is aangekomen?!) en heel veel succes met de grote reis naar Singapore!
    Liefs Ingrid en Fedde

• 24 December 2010 - 22:06

Bommeltje:

jeetje... je hele leventje past gewoon in 1 container... op het allerbelangrijkste na (kids en man) dan natuurlijk!
    Veel succes weer met wortelen, geniet ze en fijne feestdagen! Ennuuh er worden geen borrels gedronken zonder Bommeltje hoor!
    liefs XXX

• 25 December 2010 - 12:00

Chris:

Het ene avontuur nog niet voorbij of het volgende al weer in volle gang!
    Voor m'n gevoel van ver naar nog verder weg. Compleet andere indrukwekkende belevenissen voor de boeg. Wat gaaf allemaal - ik was erg onder de indruk van de foto's van Singapore. Het gaat jullie goed en we wensen jullie de wereld .... en meer!

• 25 December 2010 - 12:26

Maaike P:

Geniet van de kerst in Chicago! Succes met het wennen aan de nieuwe omgeving, het nieuwe klimaat, de nieuwe cultuur, enz in Signapore!

Veel liefs Saar, Crijn, Robert en Maaike

• 25 December 2010 - 23:35

Bregje:

Wat een inpak-werk!! Blij dat er mannetjes waren die jullie konden helpen?!
    Nog hele fijne kerstdagen in Chicago en dan een hele gezellige en spetterend nieuwjaar in Singapore! Wat een avontuur!!
    Heel veel geluk gewenst voor in het nieuwe jaar.

Liefs Bregje

• 28 December 2010 - 09:20

Timmerssssssssssssss:

Moormannnnnnnnnnnnnn,
    Vol bewondering volg ik jullie mooie avontuur. Vanuit een wit Oers alvast een mooi, gelukkig en gezond 2011. (ook van ons Annie). Ik zal voor de kaasjes zorgen bij de wijn van Frans!

• 07 Januari 2011 - 05:58

Marije:

Ola!!
    Jeetje time flies... prachtige foto's... zijn Koen en Britt gekrompen, of was de container echt zo hugh ;-)... natuurlijk inmiddels al weer volop gewend aan het Aziatische leventje ;-).... hahaha.. ik ben benieuwd naar jullie eerste avonturen en impressies . Mooi vuurwerk gezien.... kunnen ze het daar net zo goed als de chinezen???? Nog aan het wachten op de container vermoed ik zo... maar hopelijk al ready en set up voor skype.......!!!
    Spreek je!

• 07 Januari 2011 - 10:35

Hannie:

Onder het motto 'beter laat, dan nooit': veel plezier in jullie nieuwe habitat Signapore. De status van jullie settle-proces zal ik blijven volgen.