Van Woods Way naar Jalan Kampong Chantek - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Van Woods Way naar Jalan Kampong Chantek - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Van Woods Way naar Jalan Kampong Chantek

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg

28 November 2010 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Om dit keer maar meteen met de deur in huis vallen: we hebben ons plekje in Singapore voor de komende vier jaar gevonden!

De fraaie straatnaam "157 Jalan Kampong Chantek" mag voortaan op de verjaarskaarten en pakketjes (...) geschreven worden. Terwijl ik dit schrijf, besef ik me dat we dus ook hoognodig ons email adres eens moeten aanpassen, want vanaf volgende week zijn we officieel nl. wel Roostenlaan-loos. Ons Eindhovense stulpje is in de tussentijd namelijk ook nog even op afstand verkocht. Dus geen roostenlaan@gmail of toch nog even woodsway@gmail meer straks, maar we moeten dus iets nieuws bedenken (waarbij ik denk dat het voor de hand ligende "jalankampongchantek@gmail dot com" wel erg ingewikkeld wordt!). We laten het nog wel weten als het zover is.

Anyway, na flink wat voorbereidend speurwerk via Internet en met behulp van wat input van onze Nederlandse makelaar terplaatse en de twee vriendinnen die er ook al wonen, kon Wouter de afgelopen 3 weken toen hij in Singapore was voor overdracht/kennismaken etc. ook op huizenjacht. Het leek in eerste instantie niet zo makkelijk. We zijn natuurlijk toch stiekem verwend geraakt aan de ruimte hier en zeker in (of zeg je eigenlijk: 'op'?) Singapore waar het land schaars is, was een woning met ruime afmetingen en Amerikaanse standaarden niet meteen voorhanden. Maakt ook niets uit, want iets minder mag inderdaad ook wel :-) Maar na veel rondrijden, véél huizen bekijken, over-en-weer mailen, bellen en wat geduld was daar toch ineens een goeie optie in "Binjai Crest", een development met meerdere woningen die gemeenschappelijke voorzieningen delen. We hebben daar een zgn. Terraced House gevonden met dakterras. Het is aan de rand van een groot natuurpark (Bukit Timah Nature Reserve), op loopafstand van de Nederlandse School (5 minuten heuvel op) en we hebben dus o.a. een zwembad onze beschikking. En tsja, met 365 dagen per jaar gemiddelde temperatuur van (ruim) 30 graden, is dat natuurlijk een leuke bijkomstigheid...!

Na 2 nachtjes tussenstop in Hong Kong, komen we dan op 29 december 's avonds laat in Singapore aan, slapen dan nog even in een hotel en trekken dan op 30 december in ons nieuwe huis. Daar krijgen we die dag dan ook tijdelijke inboedel wat we daar huren tot onze container uit Amerika aankomt, wat vermoedelijk 6 weken zal gaan duren. Maar het lijkt er dus op dat de Moormannetjes dit jaar Oud & Nieuw op hun nieuwe stekkie kunnen vieren en straks de kurk van de champagne vanaf het tropisch warme dakterras zo ...hopla..! het nieuwe jaar 2011 in kunnen schieten: op een nieuw avontuur in Singapore!!!!!!

  • 29 November 2010 - 08:13

    Floor:

    Spannend hoor!!! Gefeliciteerd met de verkoop van de Roostenlaan! Mijlpaal, haha.
    Als ik zo de foto's van jullie nieuwe optrekje zie, wordt het ontzettend afzien daar!!!!!!!!! Hahaha NOT!!!
    Succes met alle voorbereidingen en ben benieuwd of jullie een ontzettende shock gaan krijgen als jullie eenmaal echt overgehuids zijn....
    Hou ons op de hoogte!

    Liefs Floor

  • 29 November 2010 - 09:16

    Annette:

    Dank voor deze update; geweldig met foto's erbij! Warmte....mmmmmh! Hier de eerste sneeuw op de oprit en nog geen zand of zout gekocht.... gelukkig hebben we een zandbak....

  • 29 November 2010 - 15:15

    Bommeltje:

    Zeg niet om het een of ander maar uhm... hoe staat het met de logeerruimte aldaar? Terwijl ik dit type kijk ik naar buiten naar de sneeuw en terug naar het scherm met een heerlijk zwembad en weer terug naar de sneeuw... je begrijpt het wel... want ach wie weet krijg ik volgend jaar nog tijd genoeg voor leuke tripjes! liefs Bom

  • 29 November 2010 - 16:21

    Chantal:

    Het ziet er wel heerlijk uit daar! Lopend naar school, lopend naar de pool. Jullie moeten nog afkicken hoor, alles lopend tov het Amerikaanse drive-innen.....
    Heel veel plezier alvast, maar we mailen/"facebooken"/skypen vast nog wel voor die tijd...... Kus

  • 29 November 2010 - 19:50

    Janneman:

    Ik heb er net 2 uur en 3 kwartier rijden opzitten in de sneeuw, en het vriest deze week op een nacht 15 graden, brrrr ...... Dan lijkt me een poosje tropische warmte wel errug lekker. Maar jullie nieuwe stek ziet er geweldig uit, zelf ik zou daar goed kunnen toeven. Succes met de voorbereidingen en natuurlijk een erg goede reis voor jullie 4-tjes.

  • 29 November 2010 - 20:02

    Bart:

    Ja, misschien ligt het aan ons "simpel" leventje hier in Nederland, maar jullie blijven telkens weer ons verbazen met nóg indrukwekkendere verhalen en foto's!
    Wat een te gek huis weer zeg. Zwembad. Je ziet de warmte op de foto's (of dat komt omdat ik zojuist van buiten kom, glibberend door de sneeuw).
    Ik zal het niet hardop meer zeggen, want Chicago is er helaas voor ons ook nooit van gekomen, maar hier zou ik best wel even willen logeren...

  • 30 November 2010 - 12:26

    Ingrid En Fedde:

    Wel raar hoor, de roostenlaan zonder moormannetjes, dat was nu natuurlijk ook al zo, maar nu was er nog het vooruitzicht dat dat maar tijdelijk was. Op naar het nieuwe avontuur in Singapore!!!
    De kerstkaart is nog onderweg naar de USA, maar de verjaardagskaarten kunnen dan naar Azie!
    Groetjes Ingrid en Fedde

  • 30 November 2010 - 17:25

    Schols:

    Ja, ik sluit me he-le-maal aan bij Bommeltje. Zittend achter/voor de computer wordt ik vanuit mijn linkerooghoek verblind door de sneeuw. Met mijn rechter - scherpziende argus - oog zie ik een zwembad en dakterras. Aangezien ook ik volgend jaar wellicht voldoende tijd heb kan ik samen met Bommeltje mogelijk een een kijkje komen nemen OP Signapore.

    Groet Hannie

  • 30 November 2010 - 19:22

    Merel:

    dat ziet er weer goed uit, iets anders dan vrijstaand huis met tuin, maar zwembad maakt veel goed lijkt me
    en.. een nederlandse school
    veel succes met preps en goede reis alvast

    groet merel

  • 01 December 2010 - 09:43

    Emma:

    Heel erg veel plezier en avonturen in Singapore met z'n viertjes en alvast fijne feestdagen.x

  • 01 December 2010 - 18:29

    Mier:

    Oh jongens, wat fijn dat jullie een huis gevonden hebben. Gefeliciteerd!!
    Nog een paar weekjes.....
    xx

  • 05 December 2010 - 17:49

    Leonie :

    Heey Hes,

    Wat een fantastisch avontuur gaan jullie weer beleven zeg! En inderdaad, 5 minuten lopen naar de school, IDEAAL! En naast een groot park, beter kan je niet treffen! Heel veel plezier daar (naast al het in- en uitpakken).

    Groetjes uit Nuenen

  • 28 December 2010 - 13:46

    Laura:

    Hoi Hoi

    Ik ben zeer benieuwd naar jullie nieuwe stekkie!!!!gaaf zeg!En fijn het huis verkocht maar nu is het allemaal zo officieel:(:)!
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vernon Hills

Actief sinds 05 Juni 2008
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 126556

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2008 - 26 December 2010

Ons Amerika Avontuur

26 December 2010 - 30 November -0001

Ons Azië avontuur

Landen bezocht: