NY, DC and 'B' - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu NY, DC and 'B' - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

NY, DC and 'B'

Door: Hester

09 November 2010 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Omdat de recente Singapore-plannen onze "discover the USA"-plannen enigszins doorkruisden, besloten we maar flexibel te zijn en vakantie naar de oostkust gewoon wat naar voren te halen. Hoog op ons lijstje toen we naar Amerika gingen verhuizen stond nl. een bezoek aan The Big Apple. Dus toen de verhuisdatum naar Singapore eenmaal vast stond, hebben we een zgn. roadtrip East Coast gepland. Starten in New York, daarna naar Washington DC, door naar Boston en via Rhode Island/Connecticut langs de kust weer terug. And so we did, de laatste week van oktober.

In New York hadden we een hotel geboekt vlak bij Times Square. In de drie dagen dat we daar waren hebben we véél gezien en véél gelopen. Koen en Britt deden erg goed mee, liepen de hele dag alles zelf tot ze dan tegen 20.30 uur ook voor pampus vielen in het hotel. Statue of Liberty, Rockefeller, Times Square, Wall Street, Ground Zero, Central Park (waar we zelfs nog een turbo lunch hadden met NL vriendinnetje Harriët die toevallig ook net in NY was!), véél subway gereden, Empire State Building, Broadway en alles tussen 2nd and 39th avenue ;-) en de largest store in the world: de Macy's in NY. Dit alles met heerlijk weer, rond de 20 graden en zon.

Na drie en halve dag in bruisend New York, reden we naar Washington DC. De temperatuur steeg hier zelfs nog verder tot maar liefst 25 graden, en dat eind oktober, heerlijk! Helaas begon het de dag erna wel ineens flink te regenen, dus we haalden het maximale uit de Hop-On-Hop-Off bus die we toen maar geboekt hadden. DC (zoals het gewoon kortweg genoemd wordt) is dus: The Capitol, The White House, Washington Memorial (onder andere), graf van J.F. Kennedy en stad van vele grote gratis musea, ofwel: the Smithonium. We did it all, and more. Zeker vanuit historisch perspectief waanzinnig interessant, vooral voor ons. Gelukkig leert Koen op school al redelijk wat over de American history, dus voor hem was het ook al heel bijzonder om al deze bekende gebouwen en statues te zien.

Toen een lange rit van DC 'all the way up north' to Boston. Toch weer even een rit van 8 uur. Het blijkt wel dat onze kids gewend raken aan reizen, want het wordt steeds makkelijker om flinke afstanden af te leggen. Trouwens wel zo handig voor de 24 uurs-trip naar Singapore... Via New Haven (Yale University) en Cambridge (Harvard University, de oudste, bekendste en meest prestigieuze universiteit van Amerika) in Boston uitgekomen. Daar twee dagen gewoon de stad verkend. Relaxte stad, oude gebouwen en moderne architectuur, leuke steegjes, parken, winkeltjes en last but not least het café van het oude t.v. programma Cheers! waar we natúúrlijk even een biertje moesten drinken.

Na al dat stads-geweld zijn we de terugweg via Rhode Island gegaan. Mooie route, nog wat laatste restjes gezien van de prachtige Indian Summer kleuren, lekker in het bos en op het strand geweest. Nog steeds ruim 20 graden al die dagen, dus we hebben erg geboft. En toen was het natuurlijk ook nog tijd voor.... Halloween! Dat moest en zou gevierd worden en er is ook eigenlijk geen ontkomen aan. Net zoals Sinterklaas in Nederland enorm leeft, zo leeft Halloween hier heel erg. Aangezien we tot grote ergernis van Koen niet thuis waren voor Halloween, hebben we die dag geGoogled op de beste "Trick-or-Treat" wijk die we konden vinden via Google Maps. Kortom, we zochten op satelietbeelden van huizen die zo groot mogelijk leken en zo ver mogelijk van elkaar af stonden, lees: waar zo veel mogelijk geld zat en dus zo veel mogelijk candy te halen was ;-) En het moet gezegd, het is ons redelijk gelukt en ze hebben weer snoep voor een weeshuis....zucht.... (Het schijnt dat er hier in Vernon Hills een tandarts is die voor elke hand snoep een dollar geeft, toch eens informeren...).

Kortom: hele gave vakantie en voor ons een heel mooi eind van een paar mooie jaren in de VS. Nu gaan we ons langzaam opmaken voor de volgende uitdaging....over iets minder dan 7 weken: Singapore, here we come!!!

• 10 November 2010 - 08:20

Judith:

Geweldig leuke foto's. Ik zal ze is aan Fleur en Marlou laten zien. Kunnen ze alvast wennen.
    Kus

• 10 November 2010 - 08:20

Bregje:

Wat een leuke dingen gedaan voordat jullie gaan! Spannend hoor! Op weg naar een nieuw avontuur in Singapore! Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!
    x Bregje

• 10 November 2010 - 08:23

Floor:

Hee Hessie!

Wat een super vakantie moet dit geweest zijn! En wat knap dat Koen en Britt alles zo goed meededen!!! Heerlijk!
    Geweldige foto's ook weer! Wat worden die 2 al groot zeg!!!
    Nu klaar maken voor het volgende avontuur! Heel veel succes met de voorbereidingen voor the big migration!
    x Floor

• 10 November 2010 - 10:40

Annette:

Ha Hester,
    Leuk je verhaal! Geweldig dat je het doet en we kijken uit naar de volgende episode! Hier druk met een 4 maanden oud jongetje!!!! Bente gaat lekker! Leest al hele boekjes uit... zag dat er in de buurt van Cambridge een NL schooltje is op de zaterdagen. Wie weet gaan we dat doen.

• 10 November 2010 - 12:41

Merel:

ha hes

ff nog last minute cultuur happen! gaaf hoor, weer volop gezien
    nu op naar azie, veel succes, ben benieuwd

• 10 November 2010 - 14:14

Suus:

Ha die Hes, wat super om te lezen weer! Die reis ziet er goed uit, wat leuk dat jullie dat nog allemaal meepikken! Wel jammer dat jullie niet net ietsjes eerder naar Singapore gaan, dan was ik jullie eerste bezoeker geweest! ;)
    Groetjes aan the family!

• 10 November 2010 - 20:26

Pien:

goed gedaan. Hoe is het verder? Time for a chat!!
    LIEFS

• 10 November 2010 - 21:21

Chantal:

Goed verhaal weer met leuke foto's! Succes met de verhuizing straks.
    kus

• 16 November 2010 - 09:41

Bart:

Vet! NY staat hoog op het verlanglijstje, maar ja... kids... is meestal het excuus (en geld natuurlijk). Maar als ik dit zo zie... jullie boffen maar met zo'n kinderen die gewoon dagenlang door blijven hobbelen. We facebooken! Of skype, wordt toch wel weer eens tijd, nietwaar?