Hello....goodbye! - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Hello....goodbye! - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Hello....goodbye!

Door: Hester

16 September 2010 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Na onze Nederland-vakantie kwam Wouter na zijn eerste werkdag thuis met een bericht wat de dingen nogal een klein beetje (major understatement) zou gaan veranderen in huize Moormann. Hij had nl. een leuke nieuwe, uitdagende functie aangeboden gekregen in....Singapore! Of all places... Enfin, na enkele weken van wikken, wegen, onderhandelen, nog eens nadenken en overwegen, is nu "the bullet through the church" ;-) en hebben wij "ja" gezegd tegen een volgende (en laatste!!!) internationale move. Uiteraard zullen we the States gaan missen...het bevalt hier echt meer dan uitstekend en het is in die zin jammer dat we nu al weg (moeten) gaan. Maar mooie kansen moet je niet laten liggen en komen niet iedere dag voorbij. Daarnaast zien we het ook echt als unieke kans en voelen we ons zeer bevoorrecht dat wij deze mogelijkheden krijgen om wat van de wereld te zien en Koen & Britt met verschillende landen en culturen te laten kennismaken.

Dus vanaf eind dit jaar zullen we voor nog eens 3,5 á 4 jaar in Azië wonen (maar ja, who knows...het kan zo maar weer korter worden) en het plan is dus om in de zomer van 2014 definitief naar NL terug te komen (oeps, dat klinkt wel weer ver weg...). Zoals het er nu naar uit ziet vertrekken we hier op of net na Kerst, maken een korte tussenstop in Tokyo en zullen dan vlak voor Oud & Nieuw in Singapore aankomen. Dan hebben nog zo'n anderhalve week om te acclimatiseren, te ont-jetlag-gen (13 uur tijdsverschil met hier) en de omgeving te verkennen. Wouter zal 10 januari beginnen, wat tevens de eerste schooldag voor Koen en Britt op de Hollandse School zal zijn (ze zijn al ingeschreven!).

De komende maanden staan nu in het teken van alles concreet plannen: de vlucht naar daar, de dag waarop de container moet komen, het inpakken door de verhuizers, het opzeggen van alles hier en helaas dan dus ook het afscheid nemen. Tevens gaan we ook proberen om vanuit hier met een Nederlandse makelaar een huis te vinden. Wouter moet in november al twee weken die kant op en kan dat dan misschien combineren met wat huizen/condo's bekijken. Als het niet lukt zo op afstand, gaan we vanaf januari eerst in een soort serviceappartement wonen (met alles erop en eraan van bed tot badhanddoek, van tafel tot theelepeltjes) en ga ik vanaf 10 januari full time huizen kijken met de makelaar zodat we dan hopelijk snel iets naar ons zin vinden. We wachten uiteraard dan ook nog op onze container met alle spullen vanuit hier, dus misschien dat die dan ook ergens rond maart aankomt zodat we dan een beetje snel een nieuw huis met onze oude vertrouwde spulletjes bijeen hebben.

De overtocht Chicago - Singapore is ongeveer 23 uur vliegen, het is nl. echt precies aan de andere kant van de wereldbol. Van Nederland naar Singapore kun je echter rechtstreeks in 'slechts' 13 uur, dus voor mogelijk bezoek: dat valt dan weer mee...;-) Om onze lange vlucht te breken, tanken we dus even twee nachtjes bij in Tokyo voordat we het laatste stuk door naar "huis"...ehum, Singapore gaan maken. Singapore ligt hardstikke op de evenaar, ingeklemd tussen Maleisië en Indonesië en dus: 365 dagen per jaar warm-warmer-warmst met temperaturen tussen de 30 á 35 graden. Wel lekker vochtig en van tijd tot tijd een mooi tropische buitje. Ik hoop dus voor die tijd op nog wat flinke pakken sneeuw en ijskoude temperaturen stevig onder nul de laatste maanden hier in Chicago. Is het verschil straks extra lekker als we daar komen (van zeg maar -15 naar +30....)!

Vandaar dus: Hello Singapore, Goodbye Chicago.....en 2B continued...

• 17 September 2010 - 05:36

Floor:

Ha Hes

GEFELICITEERD met jullie nieuwe uitdaging! Spannend hoor! Kan me voorstellen dat het een beetje dubbel aanvoelt. Jammer voor ons hier dat het nieuwe avontuur zich niet in Nederland af gaat spelen, maarja... Singapore lijkt me geweldig!
    Succes met alle voorbereidingen en veel plezier met de voorpret!

Liefs Floor

• 17 September 2010 - 05:37

Emma:

Groot gelijk - je moet je kansen pakken. Dat wordt weer een spannend avontuur. Succes met voorbereiden en sterkte met het afscheid uit Chicago. Aan alle verhalen te lezen hebben jullie toch aardig home gemaakt daar.

Liefs Emma

• 17 September 2010 - 06:08

Tannie:

Wauw, wat cool zeg!!
    Gefeliciteerd!!

Enne, ken je de Singapore Sling al? Wel aan jou besteed Hes!!

Suces met het regelen van the big removal! lfs Tannie

• 17 September 2010 - 06:50

Suus:

Wooooow jeetje wat een stap!! Wel echt helemaal geweldig!! Helemaal super dat jullie dat er ook nog aanplakken, jullie hebben het goed te pakken in het buitenland! En wat fijn dat Britt en Koen naar een Nederlandse school kunnen!
    Nou en met zo'n lange verlenging van nog eens zo'n 4 jaar en als azie-fan is er voor mij ook echt geen excuus meer: nu MOET ik nu echt een keer langskomen!
    Groetjes!

• 17 September 2010 - 08:03

Monique:

Geez peeps, wat een onverwachte wending... Maar wat gaaf! En wat dapper! Ik ben er gewoon jaloers op, op zoveel avonturiersschap! Gefeliciteerd met deze volgende move, succes met de voorbereidingen!

• 17 September 2010 - 08:53

Marije:

He?? Wow!!! Super-duper! Spannend! Leuk! En natuurlijk Wouter: heel hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanstelling!! Koentje, geniet nog maar ff van die luxe school-bus... want die moet je vast strakjes inruilen tegen een raampjes-en-deuren-openzetten-airco busje ;-) Britt, dat moet een stuk leuker zijn voor jou.... in azie zijn de mensjes namelijk veel meer van jouw lengte ;-) En Hes, plannen, pakken,doggiebags verzamelen snuffelen op het internet naar een nieuw leuk huisje, sneeuwpoppen maken, sneeuwschuiven en nog even intens genieten... en op naar het volgende avontuur!!

• 17 September 2010 - 09:21

Bregje:

Waaaaaahhhh! Woooooooowwww! Wat een compleet andere ervaring zal dat weer zijn! Jeetje! Ik zat met grote ogen jullie berichtje te lezen. Spannend hoor.
    En Wouter, gefeliciteerd met je nieuwe baan.
    Heel veel succes met het inpakken en nog veel plezier van de laatste maandjes in Chicago.
    Ben ook weer benieuwd naar het volgende verhaal!
    x Bregje

• 17 September 2010 - 15:03

Brigit:

Wat spannend allemaal!! Echt enorm gaaf dat jullie dit gaan meemaken. En dan zitten wij hier in het saaie Nederland met momenteel grijs motregenweer :-(( SAAAAAAAAAAIII

In ieder geval: proficiat met deze nieuwe uitdaging!

Veel lieve groeten uit het Eindhovense...wij blijven hier voorlopig nog wel ff ;-)

Ook de groetjes van Julian en Aniek aan Koen en Britt!

• 17 September 2010 - 16:01

Gib, Bell & Co:

WTF!! (maar beter om de afkorting te gebruiken)

Ik zit al 10 minuten te peinzen over een goed vervolg, maar het enige dat ik nu weer denk is...WTF! Singapore!

Zoals hierboven al werd geschreven, wat dapper en spannend. 9 van 10 mensen (including us!) vinden het idee gaaf, maar zouden het nooit aandurven (yep, including us again)... Jullie zien het als een kans...en gaan gewoon!!! Fantastisch!

Azië... een wereld van verschil met Europa én Amerika. Been there, done that (ok, 3 weken, geen 3 jaar), dus heb wel een indruk wat jullie te wachten staat. In ieder geval weer een mooie tijd. En plenty of mooie vakanties in de nabije omgeving. Wouter, van harte! Hester, tot mails/skype.

• 17 September 2010 - 17:55

Maaike:

nou moeten we nog wel een keer met het vliegtuig naar singapore, daar zit niets anders op! hihi!

Xx maaike

• 17 September 2010 - 17:56

Merel:

wauw, wat een nieuws
    ik ben echt verbaasd
    dapper hoor! weer zo'n grote stap met de kids, maar wel een avontuur, ik zou het je niet nadoen
    super leuk dat jullie er voor gaan
    zal wel ff wennen zijn na de us, gelukkig heb je nog even voor afbouw en planning
    veel succes
    groet merel

• 17 September 2010 - 18:59

Chantal:

Niet!!!! Wat een verassing en super gaaf voor jullie. wouter gefeliciteerd met je en jullie uiteraard nieuwe uitdaging. Ik draai mijn hand niet om voor een vlucht van 13 uur ;-)Skypen gauw om bij te praten. Kus

• 19 September 2010 - 15:49

Ingrid:

Hey wereldreizigers, het moet natuurlijk niet gekker worden!!! Maar wat een geweldige kans en een heerlijke nieuwe uitdaging! Het geboortekaartje komt in oktober gewoon nog naar The States, maar de rest van de up dates zullen dan naar Azie komen!
    Geweldig en gefeliciteerd met deze nieuwe baan Wouter!
    Liefs Ingrid en Kruimeltje

• 22 September 2010 - 09:56

Bommeltje:

Heeeee gefeliciteerd met jullie plannen EN met de verkoop van jullie huis!!! Nu gaat alles ineens wel heel snel of niet?!??! liefs Bom

• 30 September 2010 - 16:17

Laura:

Hoi Hoi

Ik had dit nog niet gelezen en hoorde het van Linda!Zo jullie avontuur is nog lang niet beeindigd maar wel erg gaaf!Leuk hoor!!Super!Spannend zeg!
    Maar zo'n kans krijg je inderdaad nooit meer!
    Liefs Laura