Florida - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Florida - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Florida

Door: Hester

22 Januari 2010 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Zoals gepland zijn we de tweede week van januari een week naar Florida gegaan. In principe om lekker de zon en warmte op te zoeken in de waarschijnlijk koude winterperiode. Nou valt de winter tot nu toe heel erg mee en de zon en warmte was nou net in die week in Florida erg ver te zoeken! Er was een uitzonderlijke 'arctic breeze' over de zuiderlijke staten neergestreken die de temperatuur deed zakken tot 10 graden. Voor Florida bergrippen erg laag! Dat was dus ook de temperatuur die wij troffen, althans alleen de eerste dagen want halverwege steeg het kwik gelukkig toch nog tot de gebruikelijke 20 á 25 graden. Prettig!

Zaterdagmiddag kwamen we aan in Miami. Helaas was dat van een van onze koffers niet het geval. Na enig speurwerk bleek deze nog in Chicago te staan en werd ons toegezegd dat deze op de volgende vlucht mee zou komen. Dus lekker naar ons hotel gegaan met de overige bagage: kids en koffers... 's Avonds gegeten op Ocean Drive, direct achter ons hotel in de wijk South Beach. Dit is het Art Deco district en uitgaanscentrum. Wouter en ik waren hier op honeymoon geweest en we moesten na een paar dagen al wel concluderen dat het toch wel heel anders is om hier als koppel zonder kinderen of met twee peuters/kleuters rond te wandelen. Daar waar we 8 jaar geleden alle kroegen van binnen zagen, dikke verse kreeft bij ondergaande zon zaten te eten en diep in de nacht naar ons hotel terugzwalkten, zochten we nu naar de goedkoopste en kind-vriendelijkste restaurants, de dichtsbijzijnde speeltuin en waren we keurig om acht uur terug in het hotel.... Ach ja, beide heeft zo z'n charme ;-)

Vanuit Miami naar Key Largo gereden wat veruit minder leuk is dan Key West (ook een honeymoon bestemming), maar tenminste geen 3 uur rijden. De Everglades waren wel weer erg gaaf: een airboat tour gedaan midden in het gebied. Omgeven door alligators, ibis'en, turtles, ooievaars en andere mooie blauwe vogels: erg prachtig en indrukwekkend. Verderop nog een hike gedaan waar de alligators echt direct op het wandelpad lagen te bakken in de zon. Het is dat ons verteld werd dat ze door de extreme kou erg traag waren, anders waren we misschien wel met een grote boog om ze heen gelopen. Nu durfden we er wel langs, al moesten we Koen en Britt toch wel duidelijk maken dat dit toch niet de beesten waren om even te aaien....

Inmiddels belden we zo drie keer per dag om de status van onze koffer te tracken, maar we werden door zo'n leuk Phillipijns callcenter van het kastje naar de muur gestuurd. Telkens weer werd beloofd dat hij écht écht écht op de volgende vlucht mee zou komen. Naief als we waren, geloofde we dat voor de eerste 2, 3 dagen. Maar na die eerste dagen en een paar keer de onderbroek omgedraaid te hebben ;-) besloten we dus toch nu eerst maar eens naar een Zeeman-achtige winkel voor nieuw (en schoon!) ondergoed en wat shirts. De basics, maar prima voor deze week.

Dinsdagmiddag gingen we op weg naar Orlando voor een bezoek aan, jawel: Walt Disney World. Dit mega park bestaat uit diverse grote parken, waarvan Magic Kingdom wel het bekendst. Hier begonnen we dan ook mee op woensdag. Veel mooie shows, leuke attracties en indrukwekkende parade's met uiteraard alle bekende vrienden: Mickey & Minnie Mouse, Donald Duck, Pluto, Goofy etc., maar ook Winnie de Pooh, Pinoccio, Woody uit Toystory en niet te vergeten alle princessen zoals Cinderella, Belle, Sleeping Beauty, Ariël etc.. Uiteraard stonden ook wij een half uur in de rij voor een 'Kodak Picture Memory Moment' met de princessen. Koen snapt precies dat er echt een mens in Mickey Mouse zit, maar toen hij oog-in-oog stond met de drie princessen raakte hij helemaal van slag. Ocherm! Hij werd helemaal rood en wist van schrik niks meer uit te brengen bij de aanblik van zoveel schoonheid op een rijtje. Met zeer veel moeite wilde hij dan nog wel met Cinderella op de foto, de andere lieftallige dames durfde hij niet meer aan. En Britt wilde alleen in de veilige nabijheid van pappie en mammie, aldus geschiedde...Onze koters hadden de weken voorafgaand aan de vakantie over niets anders kunnen praten dan dat we bij Cinderella zouden gaan eten. We hadden nl. een 'royal diner' geboekt bij Cinderella op het grote kasteel. Voorafgaand daaraan konden ze weer met Cinderella op de foto en nu ze iets aan haar gewend waren, leverde dat dan ook een heerlijk Amerikaans plaatje op...

Dag twee zijn we naar Animal Kingdom gegaan. Zoals de naam al aangeeft: een dierentuin, maar dan natuurlijk wel met Amerikaanse afmetingen en Amerikaanse uitwerking (gróót en móói). Uiteraard met thematische shows en attracties uit de Disney koker. Hier dus onder andere een Finding Nemo musical en een Lion King theaterstuk gezien. Verder een Afrikaanse safari tocht per jeep en een hike door Azië. De trekking naar de Kilimanjaro hebben we maar laten zitten (was een ruige rollercoaster).

Dag drie hebben we doorgebracht in Disney Holleywood Studio's. Ook hier de bekende figuren, maar dan veelal met het thema dat je kunt zien hoe alles bedacht en gemaakt wordt. Een levensgrote speeltuin uit "Honey, I shrunk the kids", waarbij de speeltoestellen dus een uitvergroot Kodak filmrolletje ("Mama, wat is dat voor ding?" ), potje PlayDough (klei), een mega-vlieg en een paperclip waren. Komisch! Na deze drie dagen park-hoppen met veel indrukken, veel geluid en actie waren we er eerlijk gezegd ook wel klaar mee. Daar waar reisgidsen aangeven 'toch minimaal 5 dagen in Disney World te moeten zijn', vonden wij onze 3 dagen meer dan genoeg. Wel inmiddels dus heerlijk weer, dus in t-shirt en met ijsjes de dagen doorkomen is zeker geen straf!

Vrijdagavond weer terug naar Miami gereden, zaterdagochtend nog een botanische tuin bezocht en eind van dag terug naar Chicago. Ook hier helaas geen spoor van de koffer, dus nu maar afwachten of hij nog opduikt somewhere, somehow...we keep our fingers crossed!

Nu maken we ons op voor Koen zijn verjaardagsfeestje morgen en z'n 5e verjaardag maandag. Uitgebreid verslag volgt binnenkort op deze site! En nee, dit jaar geen 'nailpooping' or 'cookie-biting' ....

• 22 Januari 2010 - 20:14

Gib & Bell:

Koen, gefeliciteerd. Zo... zijn we tenminste de eerste !!!

• 22 Januari 2010 - 21:32

Rik:

Ziet er weer goed uit. Leuke dingen gezien en gedaan zo te zien en lezen

• 22 Januari 2010 - 21:47

Annette:

5! Leuk hoor! Ben benieuwd naar Koen's feestje!

• 22 Januari 2010 - 22:10

Merel:

alweer het 2e verjaardagsfeestje, wat gaat het snel
    hoe gaat het met de kids en de taal?
    ben benieuwd manaar de verhalen van het feestje
    groet merel

• 23 Januari 2010 - 08:01

Suus:

Oooh leuk leuk leuk! Wat een wens om dan ook echt naar Disney World te gaan!! Geweldig hoor, zo'n vakantie! Hier is het vooral heel hard werken hahaha! Nou veel plezier alvast met Koens feestje en blijf ons op de hoogte houden! :)
    Liefs!

• 23 Januari 2010 - 13:47

Emma :

Ziet er geweldig uit daar. Wat een mooie meisje is Britt trouwens, die close-up in de boom - prachtig. En Koen alweer 5 jaar! wow. Time flies. Van harte Koen.

• 23 Januari 2010 - 18:06

Laura Bruining:

Hoi Hoi

Wat een gave reis, ik ben jaloers geweldig!En disney world lijkt me ook helemaal gaaf!Wat zijn het toch mooie schatten van kinderen!
    Ik ben Koens verjaardag niet vergeten, er is een kaart voor hem onder weg, alleen vrees ik dat hij niet op tijd aan komt hihi!
    Kus Laut

• 24 Januari 2010 - 11:32

Ingrid:

Alweer zo'n geweldig verhaal met gave foto's! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben daar! (enne die koffer komt vast ook wel weer terecht!) Veel plezier met Koens verjaardagsfeestje, misschien dit jaar wel Chuck E Cheese?! Feliciteer hem maar vast van mij!
    Dikke knuffel van Eend!

• 24 Januari 2010 - 21:41

Monique:

Ik ben eerst door jullie fotoalbum gaan scrollen en zit nog zwaar te bekomen van jullie kids met de minikrokodil... Mijn reactie op de tekst hierboven blijft dan ook even uit hoor... Ik ben perplex! (zoekt intussen telefoonnummer van de Kinderbescherming)

En Koen: hieperdepiep hoera, gefeliciteerd met je vijfde levensjaar! Dikke kussen van deze nu-nog-maar-niet-lang-meer-Roostenrakkers! xxx

• 25 Januari 2010 - 15:46

Marije:

Heeeee Koen, GEFELICITEERD!!!! Ik neem aan dat je een krokodil voor je verjaardag hebt gevraagd, toch? Staat hartstikke stoer hoor die krokodil op je arm. Spannend hoor!
    Dag papa en mama.... ben blij dat jullie verteld hebben dat die beesten niet om te aaien zijn.... maar misschien had je beter kunnen vertellen dat je ze ook niet zomaar op kan pakken en mee kan nemen!! Haha, wat een foto!
    Nou Hes, als je zo door blijf vertellen, hoeven we niet meer naar amerika. We beleven alles in geuren en kleuren mee. Geniaal! Hopelijk was Koens feestje weer een succes, ben kei nieuwsgierig naar het verhaal... als je een beetje bijgekomen bent! Doei doei!

• 25 Januari 2010 - 16:41

Bregje :

Lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria...hiep hiep...HOERA!! Gefeliciteerd Koen!
    Weer een heerlijk verhaal en mooie foto's!! Super!
    Tot snel!

Liefs Bregje

• 28 Januari 2010 - 11:28

Tanneke:

Wat een leuke verhalen weer! Je wordt er helemaal in opgezogen, topfoto van Koen en Britt met 'die koppies'! Heerlijk!
    Hes, waar is jou foto met Mickey?
    Veel lfs