NL-bezoek en Niagara Falls - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu NL-bezoek en Niagara Falls - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

NL-bezoek en Niagara Falls

Door: Hester

08 September 2009 | Verenigde Staten, Vernon Hills

Wat? Alweer een verhaal? Ja....echt! Lees maar...

Na de vakantie kregen we wederom Dutch bezoek: mijn broer met zijn vrouwvolk. Ter verduidelijking: eerst kwam schoonzus met 3 dochters en een paar dagen later volgde broer Rik na nog wat gewerkt te hebben. Laatstgenoemde werkt nu even tijdelijk "in de buurt", namelijk down south in New Orleans. Helaas troffen zij ook het slechte zomerweer, want na de eerste 2 superdagen, braken vervolgens 3 echt slechte regendagen aan. Ook met hen weer lekker naar het strand toen het dus wél kon, véél geknutseld toen het buiten even niet kon en in het weekend, toen we weer compleet waren met de werkende mannen er ook bij, naar de stad. Gelukkig toch ook nog flink ge-BBQ-ed wat niet altijd betekent dat dit in de stralende zon en warme namiddag hoeft plaats te vinden (zie foto!). Kortom: ook dit was weer een heerlijke, leuke, drukke, maar vreselijk gezellige week. Nadeel van zo'n vol huis met allemaal Nederlanders aan de ontbijttafel: we zijn nu wel weer volledig door onze voorraad pure hagelslag en nederlandse kaas heen....nieuwe donaties per luchtvracht zijn dus welkom! ;-)

Na deze week full house konden we een paar dagen even bijslapen en besloten we het afgelopen lange Labor Day weekend meteen maar te gebruiken om af te reizen naar de staat New York en en een stukje Canada voor het natuurwonder Niagara Falls. As I write, zijn we net een paar uur terug en ik moet zeggen: moe maar zeer voldaan. Het was een lange rit van 10 uur die we zowel heen- als teruggaand over 2 dagen verdeeld hebben. Maar het resultaat hiervan was in één woord: FANTASTISCH ! We hadden ook briljant mooi weer wat het extra leuk maakte natuurlijk, maar verder deed de natuur in de vorm van twee gigantische watervallen met werkelijk bakken en bakken water die met luid donderend geraas naar beneden kwamen zetten de rest. Bijgaande foto's én twee video's zeggen meer dan al mijn woorden zouden toevoegen, dus kijk gewoon lekker de foto's en filmpjes: they say it all!

Morgen begint de school weer en kunnen wij eens rustig gaan bedenken wat de volgende trip gaat zijn...oh nee, dat weten we al: eind dec. of begin jan. naar Florida. Hè wat een akelig vooruitzicht :-)

Liefs uit Amerika

• 09 September 2009 - 06:38

Floor:

Het moet niet gekker worden!!!!! Alweer bericht uit de USA?! Super!!! Wat zijn ze inmens he, die watervallen?!
    Hier alles goed. Gisteren voor het eerst weer aan het werk geweest (beviel erg goed) en vandaag weer een dagje thuis om met Pien te spelen en me voor te bereiden op de werkdag van morgen, haha, wat een leven!
    Met Pien gaat alles super! Groeit als kool en slaapt gelukkig alweer een maand door 's nachts, zodat pa en ma niks te klagen hebben! Wat een schatje, haha.

Ik ga snel nog even wat huishoudelijk gedoe doen, voordat ze de fles weer krijgt!

Tot mails!

Liefs Floor

• 09 September 2009 - 07:02

Merel:

hoi hester

wat een vervelend leven haha, leuk hoor al dat bezoek en leuke triojes
    de falls zijn fantastisch wij waren er 2 jaar geleden ook, super

groet merel

• 09 September 2009 - 07:08

Annette:

Ronald wil er ook met ons heen, ziet er wel geweldig uit!

• 09 September 2009 - 16:05

Ingrid:

Ooooooh ik ben zo jaloers! Wat heerlijk zeg naar de Niagara Falls. De foto's en ook de filmpjes spreken helemaal voor zich. Geweldig! En dan al weer zo'n heerlijk reisje naar Florida in het vooruitzicht... he wat hebben jullie het toch slecht! ;-)
    Hier in Nederland eigenlijk weinig nieuws te melden, het weer wordt hier weer wat slechter en de vakantie is voorbij en dus worden de files weer langer, grrr!
    Tot mails, schrijfs...

Liefs EEND

• 09 September 2009 - 16:42

Laura:

Hoi Fam Moormann,

Wat gaaf zeg!Zou ik jullie iets vertellen???
    Ik ga in de eerste week v december ook naar New York.Belachelijk he twee keer in een jaar haha!Ben benieuwd en ik wil ook graag naar de waterfalls als dat te rijden is vanuit new York!!!
    Ik ga vanacht op vakantie naar ons pap en mam in Oostenrijk!Ik beloof dat ik je na de vakantie een lange mail stuur goed??
    Liefs Laut

• 09 September 2009 - 19:21

Ellen:

hi dears,
    Ik zag ineens bekende fotoos voorbij schuiven van de Niagara watervallen! in een ver verleden zat ik toch in Barrie,Ontario en heb toen die watervallen bezocht, inderdaad prachtig! ben je ook met dat mistige bootje wezen varen, werd je lekker nat!. Hier in Duiven alles ok, school weer begonnen, alles eigenlijk weer gewoon na een heerlijke vakantie in Egmond aan Zee! Veel plezier in de states en veel groetjes uit Duiven!
    Ellen,Jeroen en kids

• 09 September 2009 - 19:36

(@@) & (^^):

Evenals de vorige impressie, weer met prachtige foto's

• 09 September 2009 - 20:06

B-vorst:

Wow....... geweldig! Mooi hoor jongens. En ook al weer mooie plannen voor over een paar maanden. Geniet van alles!

• 09 September 2009 - 21:13

Suus:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

• 19 September 2009 - 12:28

Marije:

Yes!!! I am back!!!
    Oh oh wat heb ik veel gemist... haha blij te zien dat jullie niet stil zitten en vooral echt super genieten van dit geweldige Amerika avontuur!! Haha en lekker aan het plannen... mijn volgende tripje staat ook alweer gepland..... naar het kruidvat voor pampers ;-) hahahahaha. He, Hes super je ff echt gesproken te hebben en uh, bedankt voor het oppassen he!!!

• 26 September 2009 - 05:02

Stegemannen...:

Whoaaaoow, mooie foto's! Ik voel de vochtige lucht helemaal en hoor het geruis van keihard vallend water!! Wouter, even via deze weg: gefeliciteerd met je verjaardag! We hebben er eentje op je gedronken (of 2...)!