Here we are again! (Finally...) - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu Here we are again! (Finally...) - Reisverslag uit Vernon Hills, Verenigde Staten van wearehere - WaarBenJij.nu

Here we are again! (Finally...)

Door: Hester

23 Juli 2009 | Verenigde Staten, Vernon Hills

What happened with time? Zag net dat 24 maart de laatste update was...dat het zó lang geleden was had ik niet door (ondanks enkele berispende mails van trouwe lezers...). Dus ga er maar weer eens voor zitten, want: here we are again!

Het moge duidelijk zijn dat ook voor ons het 'normale' leventje weer wat meer terug is, want natuurlijk went ook het leven in de USA. Werk, school, desperate housewife ;-) ... ook wij hebben hierin het ritme wel gevonden. Al zijn er natuurlijk nog steeds opvallende dingen in het leven hier. Moet zeggen dat misschien juist steeds méér de cultuurverschillen duidelijk worden.

De ontzettende preutsheid en regeltjes t.o.v. kinderen opvoeden bijvoorbeeld. Koen en Britt even snel een zwembroek aantrekken op het strand leidt tot totale verbijstering bij de ook aanwezige buurkinderen ('Oh my Gosh...I can see their naked bodies!' ). Maar feit is dat we in het zwembad werden aangesproken op Britt haar blote bovenbastje. ('Where is her top?' ). We lieten haar nog vrolijk in alleen een zwembroekje rondlopen, want hey...what does she have to hide? Maar goed, met de hoge percentages pedofielen hier in de States is dat absoluut not-done en dus ook verboden. Maar de kinderen zijn hier ook erg goed in het elkáár opvoeden, soms denk ik echt een volwassene te horen praten, maar dan is het een 7 jarig grietje die zegt: 'Mum, do you think we can teach that child to go up the stairs and down the slide?' over een kind wat de glijbaan tegen de richting in opklimt...(dat kan nl. echt niet hier! Zucht..).

En ik maar denken dat Nederlanders uniek zijn met hun spaarzucht voor de Albert Heijn zegeltjes, BP Rocks en Blokker Dukaten (hè Mier?). Hier is het nog véél gekker! Je wordt werkelijk overstelpt met 'coupons'. Heb al een paar keer iemand in de supermarkt gezien die met een hele Tupperware voorraaddoos coupons langs de schappen liep. Keurig gerangschikt op produktnaam achter A tot Z tabblaadjes, echt too weird... but true!

Wat is er verder gebeurd? Ik ben recently genomineerd en daarna toegelaten tot een lokale maandelijkse "Bunko"-playgroup. Dat is een typisch Amerikaans dobbelspelletje voor 'women only' waar het daarnaast vooral gaat om het socializen en drinken van bier en wijn. Spelregels zal ik jullie besparen, want het is echt te simpel voor woorden haha! Maar vooral leuk dus voor de contacten (en ja dat biertje...), dankzij onze lieve en leuke buuv Amy.

Het bezoek-seizoen is ook geopend! begin juli is mijn vriendin Mireille uit Deventer hier een week geweest en afgelopen week hadden we mijn zus met zwager en hun 3 (tiener-)kids hier 5 dagen te logeren. Beide bezoeken waren in één woord: fantastisch!!! We hebben zóveel gedaan beide weken dat het teveel is om op te noemen. Enkele overeenkomsten: eindeloos Down Town geweest voor de toeristische things to do & see in Chicago, beide keren naar een baseballgame van de Chicago White Sox, geshopped till we dropped in de Mall (Tommy Hilfiger outlet twee keer zwaar favoriet), verder naar het strand Down Town en gezwommen in de schaduw van de Hancock Building, deze toren ook op natuurlijk. En de verschillende andere hoogtepunten: het vieren van the 4th of July met Mireille met de enorm drukke 'Taste of Chicago' (allemaal eet en drink kraampjes, muziek en optredens) en aansluitend het gigantische 4th of July Independence-vuurwerk. Geschatte aantal mensen wat die avond op de been was in dat beperkte stuk van de stad: 1 miljoen. Gezellige drukte dus! Afgelopen weekend bezochten we een Gospel Festival in de crimineelste wijk van Chicago (the Southside) en voor mijn zwager en neef was er nog een cayak experience midden door het city centrum op de Chicago River. In de avonduren met beide partijen lekker geBBQ'd of uit eten: typische burgerplaces of hotdog-stands. Kortom: enorm geslaagd wat ons betreft, hoop dat de anderen er ook zo over dachten en wie weet volgend jaar weer boeken!

Over een week gaan we zelf 2 weken op vakantie: rondje Lake Michigan. We hebben twee huisjes gehuurd en hebben er zin in! Daarna nog weer meer bezoek en bezoek en bezoek en misschien nog een bezoek en dan.....gaat de winter weer in! Hopelijk breekt de zomer nog voor die tijd door, want tot nu toe lijkt het Nederland wel en klaagt men hier steen en been. Vandaag was zelfs op het nieuws dat het de slechtste Juli is die ooit gemeten is....hebben wij weer! :-)

Tot snel(ler)....

• 24 Juli 2009 - 06:01

Floor Van De Hockey:

Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eindelijk weer eens als eerste!!!! Haha

Goed om weer eens een update te kunnen lezen! En wat een leuke foto's! Wat worden de kids al groot zeg! Tot mijn grote schok zag ik nog wel een ontbloot bovenlijfje van Britt in de achtertuin (??? denk ik). Hes, je hebt het zelf al geschreven... shame on you! Waar is haar bovenstukje??? haha.
    Wat een overdreven preuts gedoe! Maarja, het blijft amerika natuurlijk...
    Grappige foto trouwens van die oudere dame bij het gospel-gedoe! Mooi wijffie haha. (Was het spannend om door die foute buurt te lopen of viel dat tijdens het festival wel mee? Leuk dat er veel te doen is in Chicago en leuk ook dat je zo veel bezoek krijgt en hebt gekregen al! Ik moet mijn beloofde bezoekje nog even uitstellen, jammer, helaas, maar dat snap je wel he?!
    Verder nu even weinig te melden, ik heb je pas nog gemaild...
    Hier alles goed, al beginnen de gebroken nachten wel wat tol te eisen. Gelukkig kan ik overdag een beetje luieren, tussen de voedingen door!
    Over voedingen gesproken.... Gotta go!

Nou Hes, hopelijk kun je snel van de zomer gaan genieten daar!

Hele fijne vakantie alvast voor volgende week!!!

Liefs Floor

• 24 Juli 2009 - 07:20

Annette:

Leuk!!! En wat zijn je nichtjes en neefje groot... Ken ze alleen uit de Wageningse verhalen...

• 24 Juli 2009 - 07:23

Emma:

Idd lang geleden, heb me de laatste weken een paar keer afgevraagd hoe het met Hester en fam. is ....goed dus. Hey, lang leve de topless toddlers and blote billies. Mooie foto's!

• 24 Juli 2009 - 11:59

Bregje:

Hoi hes!
    Die Amerikanen zijn zeker preuts! Gewoon grappig eigenlijk!
    Leuk om te horen dat jullie je vermaken!
    Ben je al op zoek naar een baan? of blijf je nog even een desperate housewife ;)?
    Heel veel plezier op vakantie! En hopelijk wat beter weer!

Liefs Bregje

• 25 Juli 2009 - 09:13

Laura:

Hoi Lieve Moormannetjes,

Wat leuk om weer een update van jullie te lezen!En wat een leuk verhaal!Dat ze zo preuts zijn daar wist ik niet!Wel herken ik de foto's nu beter omdat ik zelf ook in Amerika ben geweest zoals de dikke mensen bij de baseball wedstrijd haha!Hebben jullie mijn twee mails ontvangen want begon te twijfelen of jullie deze hebben ontvangen?Maar wat een gezellige bedoeling daar wat zullen de kinderen genieten!En wat worden ze al groot.
    Geef ze maar een hele dikke knuffel van mij,

Liefs Laut

• 25 Juli 2009 - 09:14

Laura:

PS
    En natuurlijk een super fijne vakantie gewenst geniet ervan,
    Liefs Laut

• 25 Juli 2009 - 10:18

Ingrid:

He he, eindelijk weer eens een update-je. Dacht al even dat jullie ons Nederlanders vergeten waren, haha, maar wel hartstikke fijn dat jullie leventje intussen weer zijn gangetje gaat en dat jullie helemaal gewend zijn!
    Echt weer een geweldig verhaal, dat preutse herken ik heel goed, heb zelf ook een keer de fout gemaakt om Myles (dat was de jongste van mijn au pair kindjes, hij was toen nog geen 2) op het strand om te kleden, en de blikken die ik kreeg, maar vooral de preek van die moeder later, echt ongelooflijk of ik een enorme zonde had begaan. Toen ik ook nog uitlegde dat, dat in Nederland heel normaal was, werd ik helemaal aangekeken of ik gek was!
    Ook de foto's zijn weer helemaal super, Koen en Britt zijn zo groot!!!
    Vanuit Eindhoven weinig nieuws, heb het vooral erg druk met werk, de ondernemingsraad (hoort ook bij het werk) sporten, vriendinnen en mezelf steeds weer verbazen hoe groot mijn nichtje wordt. Ze is nu 7 maanden en tijgert dat het een lieve lust is. Zo gaaf om te zien!
    Zucht..... nu ik nog zo'n lief, schattig, kleintje...!

Hopelijk komt de volgende update sneller!!!

Liefs EEND!

• 25 Juli 2009 - 18:03

Monique En Co.:

Wat een geweldige update weer en een geweldige foto's! Ook al is het voor jullie langzaamaan een 'gewoon' dagelijks bestaan aan het worden; voor ons ziet het eruit als een heerlijke vakantie! Lekker van genieten daar, hoor - wij genieten op afstand mee, met soms een lichtgroen tintje van jaloezie...

Zal ik jullie omgekeerd dan een beetje jaloers maken met de mededeling dat er in de tweede helft van augustus een megabuurtbarbecue gaat plaatsvinden hier in de achtertuin van 42?? Zaterdag de 22e, om precies te zijn, vanaf halverwege de middag tot hopelijk de late uurtjes... Ik zou zeggen: hebben we een Skype-date ergens die dag?? Zijn jullie er toch een beetje bij, lijkt ons superleuk!!

We'll keep in touch, dikke zoenen aan iedereen daar!

Oh ja, nieuwe Roostenrakkers: Sjoerd (40), Maud (46) en ??? (meisje, dochter van Ron en Lara, weet de naam nog niet). Leuk he?!

• 25 Juli 2009 - 18:04

Monique En Co.:

P.S. Met excuses voor de veeeeel te late reactie... ;-) (komen net terug van een minivakantie in eigen land, vandaar)

• 26 Juli 2009 - 13:24

Tuttig Tongelre:

Zucht... wrijf het er maar in... dat er heel veel mensen overseas komen. En wij in het prille begin (wat?! daarvoor zelfs!) al roepen dat we de overtocht ook zekers zouden gaan maken. Niets is minder waar... met een peuter en a eight week old baby girl.. afijn... er zijn mensen die het wèl gewoon doen. Zeg nooit nooit... Binnenkort weer een mail in de private room, Hester. Liefs, The F. Family aka Tuttig Tongelre

• 26 Juli 2009 - 20:02

Suus:

Ha Luitjes van het goede leven!
    Heerlijk om weer een verhaal van jullie te lezen. Wat is Britt groot geworden!!!! Hier is de vakantie voor ons ook begonnen, gaan volgende week 2 weken naar France. Suus heeft ook even een nieuwe job gescoord hier in het Veldhovense (ja, we gaan het dorp niet meer uit;hahahaha) Marco laatst 2 x weer naar de States geweest, dus ook wij blijven bezig. Alvast een fijne vakantie; Geniet!!!
    groetjes, Marco, Suus en kids

• 28 Juli 2009 - 13:16

Onno:

Ha! Hoe is het in de States? Alles zo te zien 'oki doki'. Leuk jôh om foto's en berichten te bekijken en te lezen. Via deze weg een heel erg fijne vakantie toegewenst!

Graag tot gauw!

Groetjes van de servicedeskers

• 28 Juli 2009 - 13:19

Onno:

Graag tot gauw!

Groetjes van de servicedeskers

• 28 Juli 2009 - 21:07

Merel:

leuk om weer wat te horen, was inderdaad even geleden, ik mail je nog even
    leuk foto's

• 29 Juli 2009 - 21:18

De Huisvriend:

Eind september kunnen we een leuke kwizzzzz doen: welk land heeft de raarste culturele verschillen tov NL: de US of Duitsland (die mannen hier kunnen er ook wat van!).
    Leuk verhaal Lammie! We hebben erg veel zin in de week Chicago! :-) Het aftellen is begonnen...

• 04 Augustus 2009 - 13:10

Pien:

Finally weer een update.Toch al na 11 dagen een reactie. Leuk daar met al dat bezoek. Nu komen Harriet en ik zeker of is dat to much?. En wat die zomer betreft.... hartstikke mooi in Nederland!

• 06 Augustus 2009 - 18:37

De Stegemannetjes!:

Hallo lieve schatten! Hester, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe wordt deze gevierd vandaag?!?! Big chocolate cake, lots of pink candles and whiped cream? Dikke verjaardagskussen van ons alledrie! Leuk verhaal heb je geschreven, echt lachen met die foto's erbij! Zou onze skype date nog een keertje lukken, denk je? ;-) Veel liefs van ons!

• 10 Augustus 2009 - 07:58

Marielle:

Hee Hester! Zat al klaar in de chatroom maar je bent er niet.. volgens mij nog in slaap toch? Volg zo nu en dan je verhalen, blijft leuk om te lezen. Gaat jullie allemaal goed zo te lezen. Koen al een officieel rapport gehad op zijn school of werkt dat daar anders? Britt ook een echte dame al, jezus, blijft een cliche maar gaat snel. Hier alles oke, zal je wat foto's sturen binnenkort. En wat las ik nou? Vond je onze espresso zooooooo lekker dat je nu eindelijk zelf maar zo'n machine hebt gekocht? Verslavend he?! Nou leuk hoor. Groetjes aan man en kindjes en tot mails,
    Marielle x

• 11 Augustus 2009 - 22:07

(@@) & (^^):

Ook voor ons weer allerlei nieuws en fraaie fotos' vooral die met Florentine c.s.